مکمل بنزین
رپورتاژ

آنچه از ۲۰۶ باید دانست

پژو خودرویی فرانسوی الاصل است که اولین بار در سال ۱۸۸۹ اولین خودروی ساخت این کارخانه وارد بازار جهان شد، از آن زمان تا به امروز این شرکت خودروسازی به فعالیت خود در این عرصه ادامه داده است. یکی از مدل‌های پژو که در ایران و جهان محبوبیت دارد، پژو ۲۰۶ است که تا سال ۲۰۱۰ در بازار کشورهای اروپایی تولید می‌شد اما تولید آن در ایران همچنان توسط شرکت خودروسازی ایران‌ خودرو ادامه دارد.

پژو ۲۰۶ به دلیل جذاب بصری و رانندگی راحت، درجه ایمنی خوب و شکل منحنی و جمع و جور خود به خصوص بین جوانان و خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. از زمان تولید این ماشین در ایران مدل‌های مختلف و تیپ‌های متفاوت وارد بازار کشور شد که از میان آنها تیپ ۲ و ۵ هاچ‌بک و صندوقدار آن از علاقمندان زیادی برخوردار است.

در این گزارش می‌خواهیم به معرفی دو نمونه پژو ۲۰۶ بپردازیم:

 پژو ۲۰۶ تیپ ۵

با توقف تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تیپ ۵ جانشین این مدل شد، یکی از راه‌های تشخیص تفاوت این دو مدل از هم، گزینه‌های آینه‌های برقی دو طرف ماشین، ایربگ، تهویه مطبوع اتومات و یا شیشه‌های برقی عقب تیپ ۵ است. از دیگر مشخصات این تیپ می‌توان به حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی، حداکثر توان موتور ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه اشاره کرد، ضمن اینکه بیشترین سرعت این خودرو ۱۸۵ کیلومتر در ساعت و شتاب آن هم از صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه و مصرف سوخت شهری به ازای ۱۰۰ کیلومتر ۸.۸ لیتر و در جاده با طی ۱۰۰ کیلومتر ۵.۴ بنزین مصرف می‌کند.

قیمت پژو ۲۰۶ صفر ۳۹ میلیون تومان است و در صورت تمایل می‌توانید نو یا دست دوم این ماشین را در بخش خرید و فروش خودرو دست دوم سایت دیوار نقد یا اقساط با پرداخت ۳۶ میلیون تومان با ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد خریداری کنید.

پژو اس‌دی وی ۲

این محصول ایران خودرو با داشتن صندوق عقب جاداری که دارد، بین خانواده‌ها علاقمندان زیادی دارد. اس‌دی وی ۲ را به دو صورت گاز سوز یا بنزین سوز می‌توانید خریداری کنید، حجم موتور آن هم مانند تیپ ۵ هاچ‌بک ۱۵۸۷ سی‌سی و حداکثر توان موتور مدل بنزین سوز آن ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و در حالت گاز سوز هم ۹۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دقیقه است، ضمن اینکه حداکثر گشتاور آن ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه در بنزین سوز و ۱۲۵ نیوتن متر در ۴۰۰ دور در دقیقه در گاز سوز است.

بیشترین سرعتی که از ماشین پژو می‌توان انتظار داشت، ۱۹۰ کیلومتر در ساعت در نمونه بنزین سوز و ۱۸۳ کیلومتر در ساعت در گاز سوز است، اگر از شتاب آن هم بخواهید، شتاب صفر تا صد این ماشین برای مدل بنزینی و گازی به ترتیب ۱۲.۲ و ۱۳.۲ ثانیه است.

دنده این خودرو دستی و فرمان آن هیدرولیکی است و همچنین مصرف سوخت شهری و جاده‌ای در نوع بنزین سوز به ازای ۱۰۰ کیلومتر به ترتیب ۱۰.۳۹ و ۵.۷۲ لیتر و در گازسوز هم ۱۰.۴۵ و ۵.۸۸ مترمکعب است.

اس‌دی وی ۲ را با ۹۴ هزار کیلومتر کارکرد حدودا ۲۵ میلیون تومان می‌توانید از بخش خرید و فروش خودرو دست دوم سایت دیوار خریداری کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    ممنون از مقالتون ولی خب این مطالب را اکثرا می دونند البته یه تفاوت دیگه ای هم که ظاهر تیپ 5 و 2 با هم داشتند در مدلهای قدیمی تر داشتن ورودی هوای بزرگتر در قسمت زیر سپر ماشین بود در حالی که در تیپ 2 این قسمت تنگتر و در تیپ 5 پهن تر و عریض تر بود که البته در تولید های جدید تر یکسان شد و این پهن تر بودن به علت دارا بودن ورودی هوای بیشتر برای خنک کاری موتور قویتر تیپ 5 به نسبت تیپ 2 بود و همچنین داشتن سه عدد پشت سری صندلی عقب در تیپ 5 که در تیپ 2 پشت سری صندلی عقب نداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا