مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

جریمه‌ ۳۰ هزار تومانی برای نوشته‌ روی خودرو!

به احتمال زیاد خیلی از مردم ایران خاطره‌های رنگ و وارنگ با نوشته‌های پشت شیشه‌های خودروهای سبک و سنگین را دارند. چندین سال پیش در دهه محرم بسیاری مالکان خودرو، شیشه‌های خودرو را با نوشته‌های مختلف رنگی می‌کردند، حتی بعضی از رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند نیسان، کامیون و غیره برچسب‌ها و استیکرهایی را روی بدنه ماشین خود می‌زدند. حالا باید خبر دهیم که چسباندن یا نوشتن روی بدنه خودرو ممنوع شده و جریمه ۳۰ هزار تومانی دارد.

به تازگی سرهنگ جهانی «معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا» اعلام کرد که این نوشته‌ها و برچسب‌ها باعث می‌شوند حواس رانندگان خودروهای عبوری برای خواندن آن‌ها چند ثانیه‌ای پرت شود. وی بیان کرد:

جریمه ۳۰ هزار تومان در انتظار رانندگانی که روی خودرو شعر می‌نویسند/ نصب هر نوع نوشته و برچسب روی خودرو ممنوع است. این جریمه بر اساس کد تخلفی ۲۰۶۹ مصوب سال ۱۳۹۰ اجرا خواهد شد.

نصب استیکر یا نوشته روی بدنه یا شیشه خودرو باعث کاهش شعاع دید راننده می‌شود که به عنوان یکی از دلایل اجرای این جریمه نیز ارائه شده است. لازم به ذکر است چسباندن نوشته یا استیکر یا دست نوشته در داخل خودرو موردی ندارد و رانندگان می‌توانند تزئینات خود را در داخل کابین داشته باشند. نظر شما درباره این جریمه جدید چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا