مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به پژو 508 نسخه 2018: خودرویی بسیار مجلل!

در تولیدات اخیر پژو و سیتروئن، 508 و C5، این دو خواهر فرانسوی نتوانسته‌اند به خوبی با آلمانی‌ها رقابت کنند، به همین دلیل این دو سدان سایز متوسط برای نسل بعد خود باز طراحی کلی را به خود خواهند دید. انتشار تصاویر متعدد طرح کانسپت با طراحی غیرمعمول که علامت سیتروئن روی آن نمایان بود و حالا به بیرون درز کردن تصاویر مخفیانه از خودرویی فست‌بک و بسیار زیبا با لوگو شیری که پشت آن خودنمایی می‌کند، گواه این ماجرا هستند که در آینده ای نزدیک با چهره‌ای متفاوت از این دو خودرو مواجه خواهیم شد.

قرار است که C5 با استایل بدنه مشابه نسخه قبلی خود اما با طراحی جذابتر و چشم‌نوازتر تولید شود، اما طراحی پژو 508 به طور کلی تغییر خواهد کرد.

با طراحی مجدد از صفر، نسل بعدی سدان سایز متوسط پژو به طور قابل توجهی با مدل ناامید کننده فعلی خود متفاوت خواهد بود. تصویر کانسپت بالا که سال 2014 منتشر شده است شاید بتواند نشانه خوبی باشد از آنچه که انتظار تولید آن را داریم. از آنجایی که طرح فوق شگفت انگیز است پس می‌توان انتظار داشت که مدل جدید هم دست کم زیبا باشد. آخرین تصویر منتشر شده از نمونه کانسپت پژو که در زیر مشاهده می‌کنید، می‌تواند به ما سر نخ جدیدی از طراحی 508 جدید بدهد.

به دلیل اینکه این خودرو سال بعد عرضه خواهد شد، پس در این مدت شاهد پلتفرم جدیدی نخواهیم بود و تغییرات گسترده 508 جدید بر روی پلتفرم EMP2 سوار خواهند شد. EMP2 پلتفرم گروه PSA، متشکل از پژو، سیتروئن، اپل و چند شرکت دیگر که برای سدان‌های کوچک یا متوسط با سیستم دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل استفاده می‌شود.

در 508 جدید همانند طراحی بدنه، کابین نیز از طراحی کاملا جدید بهره خواهد برد. تصاویر جدید بدست آمده  نشان می‌دهند که در این خودرو هم همانند خودروهای شاسی بلند 5008 و 3008  از طراحی داخلی جدید پژو با نام i-Cockpit استفاده خواهد شد. به هر حال کابین ساخته و پرداخته شده 508 جدید باید با چاشنی کیفیت بسیار بالا ترکیب شود تا بتواند انتظارات مردم را در بازاری که خودروهایی مثل Insignia، Mondeo، Passa و Superb بسیار محبوب هستند، برآورده کند.

اگرچه سیتروئن در حال کار کردن روی C5 جدید است اما متأسفانه بعید است که در آینده‌ای نزدیک آن را در اروپا ببینیم پس 508 باید به تنهایی و بدون هم‌نژاد خود در اروپا حضور یابد.

کیوان شهبازی

عاشق دنیای خودرو و تکنولوژی و هرچیزی که مربوط به این دو می‌شه هستم و از مرداد ماه امسال به تیم چرخان پیوستم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از اطلاعات مفیدتون متشکریم…سایت فوق العاده ای دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا