مکمل بنزین
گوناگونخبر

به‌روزرسانی هیوندای سوناتا برای سال ۲۰۱۶

هیوندای پس‌ از اینکه تغییرات زیادی در هیوندای ۲۰۱۵ انجام داد و به گفته خیلی‌ها این ماشین را به سبک خودروهای اروپایی در آورد، برای سال ۲۰۱۶ نیز با ارائه فیس‌ لیفتی، قسمت‌هایی از این سدان خانوادگی را بهبود داده است.

مهم‌ترین تغییر در سیستم تعلیق و استفاده از آلومینیوم در ساختار این سیستم است. در واقع با تغییر جنس قسمت‌های مختلف همانند بازوی کنترلی جلو و عقب از استیل به آلومینیوم، وزن خودرو به مقدار قابل توجهی کاهش یافته که حاصل آن، بهبود فرمان‌پذیری و عملکرد سیستم تعلیق است.

2016-sonata_face-lift

تغییر بعدی مربوط به کابین است؛ جایی که یک نمایشگر ۷ اینچی جدید با اندروید اتو جایش را به مدل قبلی داده است. همچنین از این نمایشگر برای نشان دادن تصاویر دوربین دنده عقب نیز استفاده خواهد شد. در داخل کابین مدل‌های لیمیتد، طرح چوب جدید در قسمت‌های مختلف نقش نمایی می‌کند. گرم کن فرمان نیز به مدل لیمیتد ۲ لیتری اضافه شده است.

کابین سوناتا ۲۰۱۵
کابین سوناتا ۲۰۱۵

در طراحی خارجی تفاوت خاصی دیده نمی‌شود و تنها تغییر باز مربوط به نسخه فول است که سپر جلوی خشن‌تری را از نسخه اسپرت به قرض گرفته و چهره‌ای زیباتر را به خود می‌بیند. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز طرح جدیدی دارند.

در بخش امنیت علاوه بر سیستم هشدار تصادف که در مدل قبلی قرار گرفته بود، سوناتا به سیستم ترمز گیری خودکار در شرایط اضطراری نیز مجهز شده است.

همچنین بازده موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر افزایش یافته و تولید گازهای آلاینده آن کمتر شده است. البته هیوندای جزئیات این بهبود و چگونی انجام را منتشر نکرده است.

در نتیجه این تغییرات، قیمت نهایی خودرو ۶۰۰ دلار افزایش یافته و به ۲۱۷۵۰ دلار برای مدل پایه رسیده است. در پایان نیز پیشنهاد می‌کنم بررسی هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ و مقایسه این خودرو با i40 را در چرخان مطالعه کنید.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هروز پخته تر از دیروز ////بعد نعمت بخش و بقیه دارو دسته ها هم فقط میان به ملت توهین میکنن اگه اینا ماشینن پس ما سوار چی میشیم؟!! یعنی خودشون حاضرن یه بار سوار پراید بشن؟! البته ما انتظار نداریم اونا مثه بقیه ملت سوار بشن! چون اونا برا خودشون خدا هستن و ما گدا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا