مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا سورنتو 2018 با شکل و شمایل جدید در راه نمایشگاه فرانکفورت!

بعد از حضور ناموفق سورنتو در کره جنوبی این بار مسئولان این خودرو با کمک طراحان این شرکت قصد دارند تا با فرستادن این خودرو با فیس‌لیفت جدید به نمایشگاه فرانکفورت از این موقعیت مناسب برای نمایش سورنتو نهایت استفاده را ببرند. همان‌طور که در تمام طراحی‌های مجدد میان دوره و فیس‌لیفت خودروها مشاهده می‌شود‌، در سورنتو نیز تغییرات طراحی، به گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب و همچنین اصلاحات جزئی سپرها محدود شده است و علاوه بر آن نمایش مهترین تغییر سورنتو ارائه گیربکس جدید و تزئینات اسپرت جی‌تی لاین است.

در سورنتو جدید، جلوپنجره کیا -الهام گرفته شده از بینی ببر- با پرداخت متالیک تیره همراه شده است و دو رنگ آبی و اسپرسو نیز  به همراه این فیس‌لیفت به مجموعه رنگ‌های قابل سفارش خودرو اضافه شده‌اند. دیگر به‌روز رسانی‌های انجام شده در قسمت خارجی خودرو مربوط به تغییر ظاهری و زیباتر شدن رینگ‌های آلیاژی این خودرو با سایزهای 17 الی 19 اینچی و ارائه کیت جی‌تی لاین است که قبلاً در مدل‌های دیگر کیا نیز دیده شده است. جی‌تی لاین، چراغ‌های مه شکن ال‌ای‌دی 4 تایی، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، سراگزوز دوگانه کرومی و  بدنه کمی تهاجمی‌تر را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

هنگام بررسی کابین این شاسی‌بلند 7 نفره احتمالاً اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد غربیلک فرمان جدید خودرو است. همچنین کیا دسته‌های چرخان سیستم تهویه مطبوع را تغییر داده و برای سیستم تهویه خودرو یک نمایشگر جداگانه قرار داده است. علاوه بر آن سورنتو 2018 به جدیدترین و بهترین نمایشگر لمسی 8 اینچی مجهز  به سیستم TomTom ،AndroidAuto و Apple CarPlay مجهز شده است. همچنین برای القای هرچه بهتر حس لوکس بودن در این خودرو قسمت‌های چرمی کابین بیشتر شده و پلاستیک‌های به کار رفته نرم‌تر شده‌اند.

با هزینه‌های بیشتر می‌توان سیستم صوتی هارمن کاردن با 10 اسپیکر و توان خروجی 640 وات را برای این شاسی بلند بزرگ سفارش داد. کسانی که قصد هزینه بیشتر  دارند می‌توانند چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی هدلایت تطبیقی، به اضافه پکیج کاملی از سیستم‌های کمک راننده و ایمنی به‌روز همانند سیستم هشدار دهنده هوشیاری راننده، سیستم رانندگی بین خطوط و سیستم‌های کمکی راداری را نیز در اختیار داشته باشند.

تغییر مهمتر در سورنتو 2018 معرفی گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است که برای اولین بار در یک خودرو شاسی‌بلند کیا معرفی می‌شود. این گیربکس برای موتور دیزلی 2.2 لیتری سورنتو قابل نصب است و جایگزین مدل اتوماتیک 6 سرعته قبلی خواهد شد که علاوه بر تعویض دنده نرم‌تر و سریع‌تر میزان آلایندگی CO2 را نیز کاهش می‌دهد. این گیربکس میزان تولید Co2 را از 172 گرم بر کیلومتر به 159 گرم بر کیلومتر کاهش می‌دهد.

کیا قصد دارد که در هفته بعد با آغاز نمایشگاه فرانکفورت خودرو سورنتو 2018 وپیکانتو X-Line و یک طرح کانسپ برای نسل سوم خودرو cee’d سال بعد را همزمان به نمایش بگذارد.

کیوان شهبازی

عاشق دنیای خودرو و تکنولوژی و هرچیزی که مربوط به این دو می‌شه هستم و از مرداد ماه امسال به تیم چرخان پیوستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا