مکمل بنزین
گوناگونخبر

کوئرو کانسپت فرزند تازه نفس مزدا

دیروز و در جریان نمایشگاه فرانکفورت، مزدا کانسپتی به نام کوئرو را به نمایش عموم درآورد. کراس اووری جذاب که از خیلی جهات ما را به یاد CX-5 دوست داشتنی می‌اندازد. رینگ‌های 21 اینچی آلومینیمی و خط سقف با انحنای ظریف خود ظاهری بسیار زیبا و فریبنده را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. فاصله دو محور در کوئرو برابر با 2692 میلی‌متر است و این کراس اوور ژاپنی طولی معادل 4597 میلی متر دارد. در حقیقت تا حدودی می‌توان گفت که کوئرو شبیه به برادر بزرگ‌تر خود یعنی CX-5 است. شباهت گفته شده تنها به طراحی خارجی ختم نمی‌شود بلکه می‌توان در داخل هم رگه‌هایی از طراحی کابین CX-5 را مشاهده کرد. صندلی‌های 2+3 معمولی این کراس اوور چندان با روحیه اسپرتش سازگار نیست.

rg-frankfurt-mazda-koeru-concept-1-فرانکفورت-مزدا-کوئرو-کانسپت (2)
Mazda Koeru concept
rg-frankfurt-mazda-koeru-concept-1-فرانکفورت-مزدا-کوئرو-کانسپت (4)
Mazda Koeru concept

مزدا توضیحات چندانی درباره جزییات کوئرو نداده و تنها بیان کرد که سیستم i-ACTIVSENSE و مزدا کانکت با هم ادغام شده‌اند. هرچند در رابطه با ایمنی و سیستم اطلاعات و سرگرمی هم توضیح خاصی داده نشد. مزدا کوئرو را می‌توان یک CX-5 جوان‌تر و جذاب‌تر خطاب کرد. با رونمایی از این کراس اوور راه کمپانی مزدا بار دیگر به‌طور کامل نمایان شد و حالا می‌توان با امیدهای بیشتری به CX-9 چشم دوخت، گرچه باید صبر کرد تا در لس‌آنجلس به نمایش گذاشته شود. بار دیگر مزدا نشان داد که چندان رقیب دست‌وپا بسته‌ای نیست و به‌راحتی حریف می‌طلبد.

rg-frankfurt-mazda-koeru-concept-1-فرانکفورت-مزدا-کوئرو-کانسپت (1)rg-frankfurt-mazda-koeru-concept-1-فرانکفورت-مزدا-کوئرو-کانسپت (5)rg-frankfurt-mazda-koeru-concept-1-فرانکفورت-مزدا-کوئرو-کانسپت (3)

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا