مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری شاسی‌بلند Exeed TX را معرفی کرد؛ پیش به سوی اروپا!

کمپانی چری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو و از صادرکنندگان پیشروی خودروهای چینی در جهان است. این خودروساز چینی امسال با حضور در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، زمینه حضور در بازار اروپا را فراهم کرده است. چری در جریان نمایشگاه مذکور برند تجاری جدید Exeed را معرفی کرده و گفته است که این برند آغازی برای تولید خودروهای جدید و صادرات آنها در سطح جهان است!

در همین زمینه آقای Anning Chen به عنوان مدیرعامل کمپانی چری، در کنفرانس خبری این کمپانی در فرانکفورت گفت: «ما در عرض چند سال می‌خواهیم خودروهای مختلفی از یک خانواده را در بازار اروپا و بخش‌های مختلف آن عرضه کنیم. این خودروها طیف‌های وسیعی از قدرت را در اختیار مشتریان قرار داده و اکثر آنها برقی هستند. برند چری به طور خاص به مشتریان جوان و جوانگرا توجه می‌کند و به همین دلیل استراتژی چری؛ بالابردن کیفیت، با استفاده از نیروی کمتر و متخصص در خط تولید است.»

اولین خودرو از سری Exeed کمپانی چری TX نام دارد. TX یک شاسی‌بلند جمع‌و‌جور بوده که براساس پلتفرم کاملا جدید چری و با همکاری تامین‌کنندگان پیشروی جهانی آنها طراحی شده و از انرژی برق استفاده می‌کند. خودروی مذکور همانند هیوندای Ioniq بوده و در جمع خودروهای پلاگین هیبریدی‌ قرار می‌گیرد.

چری TX یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 147 اسب‌بخار داشته و از یک موتور الکتریکی با قدرت 114 اسب‌بخار استفاده می‌کند. پیشرانه‌های مذکور برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها، از یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و کاملا هوشمند بهره می‌برند.

براساس گفته‌های مسئولان چری؛ صفر تا 100 خودروی TX نباید بیشتر از شش ثانیه باشد و مصرف سوخت آن با پیمایش 100 کیلومتر تنها 1.8 لیتر است!

علاوه‌براین شاسی‌بلند TX قادر خواهد بود که با استفاده از پیشرانه الکتریکی خود، حدود 70 کیلومتر را با سرعت 120 کیلومتر در ساعت طی کند. باتری‌های 220 ولت چری TX به چهار ساعت زمان برای شارژ شدن احتیاج دارند؛ ولی چری قابلیت شارژ سریع را  به آن افزوده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا