مکمل بنزین
خبرداخلی

پایان داستان قیمت پژو 2008 ایران‌خودرو!

حدود یکی دو سال پیش بود که زمزمه‌های عرضه خودروی پژو 2008 در بازار ایران شنیده شد. مسئولان ایران‌خودرو در آن زمان در اقدامی جسورانه و قبل از تولید رسمی پژو 2008؛ قیمت این محصول را کمتر از 100 میلیون تومان و در بازه قیمتی 90 تا 95 میلیون تومان اعلام کردند.

زمان گذشت و ایران‌خودرو بالاخره و پس از رپورتاژها و رونمایی‌های بسیار فروش پژو 2008 را آغاز کرد. مردم همیشه در صحنه برای خرید پژو 2008 هجوم آورده و حتی پایگاه رسمی فروش محصولات ایران‌خودرو با اختلال مواجه شد.

هم چیز بر وفق مراد ایران‌خودرو بود که یک نکته عجیب همگان را متحیر کرد و آن مشخص نبودن قیمت پژو 2008 در زمان ثبت نام بود. بله! هر که برای خرید پژو 2008 ثبت نام کرده بود از قیمت نهایی آن بی‌اطلاع بوده و چشم بسته راه پر پیچ خم روزگار را طی می‌کرد.

 مردمی که نمی‌دانستند پژو 2008 چه قیمتی خواهد داشت، برای ایران‌خودرو سنگ تمام گذاشته و ظرفیت فروش آن را تکمیل کردند. البته برخی از مردم مذکور خریدار واقعی نبوده و فقط دنبال دلال بازی و فروش حواله و خودرو با قیمتی بیشتر بوده و هستند.

ایران‌خودرو برای افراد مذکور فکری کرده و فروش حواله خودرو را ممنوع کرد. اقدامی که فقط تا زمان تحویل خودرو به مشتری جوابگوست و پس از آن قطعا آن دلال محترم چنگال‌هایش را تیز کرده و به سراغ فروش پژو 2008 عزیزش خواهد رفت.

تمام این حوادث در طول یک تا دو ماه رخداد و مشتریان پژو 2008 از قیمت آن بی‌اطلاع بودند؛ تا اینکه خبر آمد خبری در راه است و حواله‌های پژو 2008 صادر شد. مشتریان با شوق فراوان برای پرداخت نهایی راهی نمایندگی‌ها شدند؛ اما آنها باید برای پژو 2008 دوست داشتنی خود مبلغی در حدود 97 میلیون تومان پرداخت کرده و اصطلاحا تکمیل وجه کنند.

ولی شانس با خریداران اولیه پژو 2008 یار بود؛ زیرا پژو عزیز ایران‌خودرو قیمتی در حدود 104 میلیون تومان در نسخه پایه دارد. برای خریداران اولیه پژو 2008 مبلغ 5 میلیون تومان تخفیف در نظر گرفته شده و سود مشارکتی به میزان 15 درصد بابت پیش پرداخت 60 میلیون تومانی پژو 2008 در نظر گرفته شده است.

بله! ایران‌خودرو سر حرف خود نماند و قیمت را افزایش داد و قطعا این افزایش قیمت ادامه خواهد یافت و اکنون می‌توان پژو 2008 های 97 میلیون تومانی را با پرداخت 10 تا 20 میلیون تومان بیشتر از بازار آزاد خریداری کرده و استفاده کرد.

این بود داستان اعلام یک قیمت کاذب و پوچ برای جذب مشتری و دور زدن مردم در زمان تحویل و فروش خودرو از جانب یکی از بزرگترین خودروسازان خاورمیانه!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. آقای نعمت بخش آقای دکتر شیوا بفرمایید چگونه خودرو 16 هزار دلاری (60 میلیون تومانی) که با مالیات بر ارزش افزوده 10 درصدی و بیمه و سود ویژه 7 میلیونی باید نهایتا 75 میلیون باشد چگونه با انحصار 103 میلیون می فروشند.؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا