مکمل بنزین
خبر

بهترین‌های نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2017! (قسمت اول)

نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت امسال، شاهد حضور بسیاری از کمپانی‌های مطرح خودروسازی از سراسر این کره خاکی بود. حضور گسترده کمپانی‌های اتومبیل‌سازی، حقیقتا کشف این موضوع را که کدام مدل‌ها از بقیه بهترند دشوار می‌سازد.
نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ خودرو است و امسال، این نمایشگاه شاهد رونمایی عظیم مدل‌های جدید کمپانی‌هایی نظیر مرسدس، رنو، لندروور، فورد و همچنین مدل مفهومی بی‌ام‌و، کیا و هوندا بود. اما در میان این خودروهای پرزرق و برق و چشمگیر، چند خودرو واقعا دیدنی و چشم نواز بودند که در زیر به صورت مختصر به هر کدام اشاره خواهیم کرد.

ایروموبایل


با حضور کمپانی نظیر ایروموبایل و خودروی پرنده آن می‌توان به این نتیجه رسید که نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت امسال تنها شاهد حضور خودروهای جاده‌رو نبوده است. ایروموبایل 4.0، نمونه اولیه نسل سوم این کمپانی است که اوایل امسال در موناکو رونمایی شد. در حال حاضر امکان رزرو و سفارش اولیه این خودرو وجود دارد و این کمپانی اسلواکی امیدوار است که بتواند اولین خودروها را در سال 2020 تحویل دهد.

بورگوارد ایزابلا


برند آلمانی-چینی بوگوارد از نمایشگاه خانگی خود برای رونمایی از مدل مفهومی 2+2 الکتریکی که ایزابلا نام دارد استفاده نموده است. این کوپه چهار درب کاملا از دیگر SUV های لاکچری فعلی فاصله گرفته و چهره کاملا متمایزی را به نمایش گذاشته است. چراغ‌های ال ای دی نوک تیز و DRL های Z شکل این خودروی بسیار جذاب، ظاهر فوق‌العاده‌ای را به این خودرو بخشیده در حالی‌که آن‌چه در قسمت داخلی آن، چشم را مجذوب خود می‌کند صفحه نمایش اطلاعاتی مثلثی شکل بزرگ آن است.

برابوس کلاسیک


برابوس بیشتر برای تیونینگ کردن مدل‌های جدید مرسدس بنز به منظور افزایش قدرت، عملکرد و اضافه نمودن طیف وسیعی از بادی کیت‌ها به آن‌ها در جهان شناخته شده است. تعداد کمی از مردم می‌دانند که این کمپانی، تاریخچه بلندبالایی در زمینه احیا و ارتقا خودروهای کلاسیک نیز دارد. نمونه ای از این‌گونه خودروهای احیا شده، خودروی برابوس کلاسیک بی‌نظیر است که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در معرض دید عموم قرار گرفت.

چری اکسید TX

اگر فکر می‌کنید این خودرو، یک ماشین اسپرت دیسکاوری لندروور فیس لیفت است در اشتباهید. در واقع چری اکسید TX، آخرین SUV تولید شده توسط کمپانی چری است و روسای این کمپانی اذعان نموده‌اند که این خودرو در چندسال آینده در اروپا نیز به فروش خواهد رسید.

مرسدس اکسکلوسیو AMG G 63

مرسدس کلاس G ممکن است در پایان راه خود باشد اما سازنده این خودرو تولید آن را متوقف نکرده و دو مدل جدید آن را ارائه نموده است. در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت امسال، نسخه انحصاری مدل G 63 با موتور 8 سیلندر و مدل G 65 با موتور 12 سیلندر و آبکاری فولاد ضدزنگ، نوارهای AMG و پوشش محافظ یدکی رنگی چرخ رونمایی شدند. هرچند این مدل‌ها در انگلستان در دسترس نخواهند بود.

مرسدس GLC F-CELL

یکی دیگر از مدل‌های عرضه شده توسط کمپانی مرسدس که برای خریداران انگلیسی در دسترس نخواهد بود مدل GLC F-CELL است.

این SUV، 272 مایل را تنها با یک مخزن گاز طی می‌کند و همچنین می‌تواند بوسیله سوکت پلاگ برق برای مسیرهای کوتاه شارژ شود. این مدل به مدل GLC استاندارد شباهت زیادی دارد البته چرخ‌های آلیاژی و جزییات ظریف آبی این خودرو با مدل GLC متفاوتند.

رنوR.S..ویژن2027


R.S ویژن 2027 نسل بعدی مدل F1 رنو خواهد بود که اوایل امسال در شانگهای رونمایی شد. این خودروی چشم نواز مسابقه‌ای دارای بدنه پرینت شده 3 بعدی، یک اطاقک محصور و یک رنگ طلایی مسخ کننده می‌باشد. همچنین این خودرو از وجود یک نمایشگر اطلاعات LED بر روی چرخ‌ها بهره می‌برد که هرزمان از خط آماده‌سازی عبور می‌کند، اطلاعات مربوط به جمعیت و مهندسان را مخابره خواهد نمود.

SUVتاندر پاور


کمپانی هنگ کنگی تولیدکننده خودروهای الکتریکی تاندر پاور، اخرین مدل خود را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت عرضه نمود. SUV تاندر پاور به نحو هوشمندانه‌ای طراحی شده به طوری که دارای حداکثر فضای داخلی، درب عقب به پشت بازشو و سقف وسیع می‌باشد.

فولکس واگن کالیفرنیا XXL

این مدل مفهومی عضلانی، 6 متر طول و 3 متر ارتفاع دارد و دارای یک اتاق با تخت دونفره در قسمت عقبی است. همچنین این خودرو به یک سقف پانورامای کامل مناسب برای تماشای ستارگان و یک دوش کشویی مجهز است.

Wey XEV

امسال، کمپانیهای چینی حضور چشمگیری در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت داشتند. در میان مدل‌های مفهومی مسخ کننده و خودروهایی که در اروپا به فروش نمی‌رسند، خودروی پلاگین هیبرید با ظاهر خیره کننده و درب‌های بال پرنده‌ای به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد سازنده این خودرو درنظر دارد در میان رقبایی نظیر ولوو، مرسدس، و آئودی به خوبی بدرخشد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا