Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بهترین خودروهای نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2017 کدام اتومبیل‌ها بودند؟ (قسمت دوم)

امسال، نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت موتور، با حضور بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و خودروهای بی‌نظیر و کانسپت‌های دیدنی به یک رویداد بی نظیر و پر تب و تاب مبدل شده بود اما هنوز این مسئله که واقعا کدام اتومبیل‌ها از بقیه بهتر بودند چالشی واقعی را به وجود می‌آورد.

گویا، نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت موتور امسال صحنه درخشش اتومبیل‌های مفهومی نظیر بی ام و ای ویژن داینامیک، آئودی ایکون، مرسدس EQA، مینی الکتریک، رنو سیمبیوز و مدل مفهومی اشکودا E بود که نمایانگر آینده صنعت خودروسازی بودند. خودروهایی که در قسمت پایین به اختصار به آنها خواهیم پرداخت، اتومبیل‌هایی هستند که با ظاهر جذاب و امکانات فوق‌العاده‌شان توانستند جایگاه بهترین‌ها را در نمایشگاه فرانکفورت امسال کسب نمایند.

کیا پروسید

کیا پروسید، این هاچبک فوق‌العاده جذاب با ظاهر منحصربفردش در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت موتور امسال، نمایانگر مدل نسل بعدی خود یعنی Cee’d بود. آنچه این خودرو نمایانگرش بود ورژن shooting brake مدل Cee’d بود که شانس تولید آن در آینده‌ای نه چندان دور کم نیست. مدیر طراحی کمپانی کیا، گرگوری گولوم در رابطه با این خودرو اذعان داشت که تاکنون مدل‌های زیادی طراحی شدند ولی هیچکدام به اندازه کیا پروسید جذاب نبوده‌اند و هنگامی که این خودرو به مرحله تولید برسد باید کاملا نمایانگر اصالت کمپانی کیا باشد.

جگوار E-Pace

جگوار لندروور همیشه یک خودروی برنده است. هرچیزی که توسط آن لمس شود در آنی تبدیل به طلا می‌شود و من فکر نمیکنم جگوار E-Pace از این قاعده مستثنی باشد. در سال گذشته، نسخه بزرگتر این خودرو یعنی مدل F-Pace به عنوان مدل برگزیده جگوار به موفقیت‌های زیادی دست یافت و به نظر می‌رسد که E-Pace نیز بتواند این موفقیت را در سال 2018 تکرار نماید. با دربرداشتن بهترین بخش‌های برادر بزرگش، E-Pace، این خودروی فوق‌العاده جذاب و شیک در صحنه پر ازدحام و شلوغ نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت موتور توانست خوش بدرخشد. این مدل بر روی یک نسخه سازگار از پلتفرم رنجروور ایووک ساخته شده و تیم متشکل از مهندسان با استعداد این کمپانی برای اینکه بتوانند این مدل را به اندازه مدل F-Pace داینامیک و لذت بخش نمایند  با چالشهای بسیاری مواجه بودند.

خودروی مفهومی مینی جان کوپر وُرکز GP

با توجه به حجوم خودروهای الکتریکی به نمایشگاه فرانکفورت موتور و خیل عظیم تولیدکنندگانی که هر کدام حداقل از یک خودروی الکتریکی پرده‌برداری نمودند، جای شکر دارد که خودروی مینی هنوز قلبی دارد که انرژی خود را از بنزین می‌گیرد. در یک طرف از انتهای صحنه می‌توان مدل مفهومی تمام الکتریکی مینی را مشاهده نمود و در سمت دیگر خودروی مفهومی  مینی جان کوپر وُرکز GP!!. این خودرو که نمادی از نسل سوم مینی GP است که در آینده تولید خواهد شد، اثبات می‌کند که هم اکنون زمان مرگ و پایان راه هاچ‌بکها فرا نرسیده است.

رنو مگان RS

در نمایشگاه پرازدحام امسال که پر از خودروهای الکتریکی و یا مدل‌های مفهومی پادر هوایی بود که هنوز تولید شدنشان قطعی نیست، رنو مگان RS یک مدل کاملا پرفکت و تمام عیار بود. کمپانی رنو مطمین است که RS می‌تواند رکورد جدیدی را در بین خودروهای چرخ جلو متحرک در نوربورگینگ بدست آورد. ممکن است RS قویترین خودروی موجود در کلاس خود نباشد اما رنو همیشه نشان داده که شاسی‌های خوب و سبک وزنی را تولید می‌کند.

 سوزوکی سوئیفت اسپرت

نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت موتور امسال پر از خودروهای سریع و هیجان‌انگیزی بود که علاقه مندان به صنعت خودرو را ترغیب می‌کرد تا مدام به دنبال مشاهده مدل‌های بیشتری باشند. از آن‌جا که بیشتر مردم، خودروهای سبک، کوچک و مقرون به‌صرفه را ترجیح می دهند بنابراین به احتمال زیاد خودروی سوزوکی سوئیفت اسپرت، خودروی مورد علاقه بسیاری از حاضرین بود. این خودرو که نسل سوم مدل خود به شمار می‌رود همانند نسل‌های قبلی خود دارای وزن اندک و یک گیربکس دستی و موتور بنزینی توربوشارژری با گشتاور 1.4 و توان 138 اسب بخار می‌باشد.

مدل مفهومی مرسدس بنز EQA

به نظر می‌رسد نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت موتور امسال بیشتر از آن‌که عرصه نمایش خودروهای فعلی باشد عرصه صحبت در مورد مدل‌هایی بود که قرار است در آینده و تا سال 2025 تولید شوند. اما خبر خوب این است که مدل مفهومی مرسدس بنز EQA در مدت زمان کوتاه‌تری یعنی احتمالا در سال 2019 عرضه خواهد شد. این مدل مفهومی هاچ‌بک دربردارنده برخی امکانات نمایشی مانند صفحه نمایش پنجره مشبک جلویی است که بسته به این‌که از کدام حالت ماشین استفاده می‌شود می‌تواند نحوه نمایش خود را تغییر دهد. اما نکته قابل توجه در مورد  EQA، تعداد اندک خطوط و شیارهای موجود بر روی بدنه این خودرو است که چشم‌انداز دلفریبی را ایجاد نموده است.

داستر داچیا

داستر داچیا با قیمت و ظاهر خوبش که چیزی شبیه به SUV های بسیار گران قیمت است همواره جایگاه بسیار خوبی را در بین طرفدارانش داشته.هم اکنون جدیدترین مدل داستر داچیا با استایل منحصر بفردش می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین SUV های بازار مبدل گردد.

مدل جدید داستر داچیا با طراحی کاملا تحول یافته و منحنی‌های جالب و جزییات لذت‌بخش به خصوص چراغ‌های دیدنی‌اش در نمایشگاه فرانکفورت امسال عرضه شد. محیط داخلی این خودرو نیز با وجود پیشرفت‌های تکنیکی فوق‌العاده نظیر وجود یک صفحه نمایش لمسی جدید و اپشن‌های لاکچری مانند ورود بدون دسته کلید، واقعا بی‌نظیر بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.