Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مشکل بزرگ فولکس واگن: طرفداران اندک وسایل نقلیه الکتریکی!

کمپانی فولکس واگن اعلام داشته که بعید است بتواند تا ابتدای دهه آینده، خودروهای الکتریکی خود را در حجم زیاد به فروش برساند. درحالی که خودروهایی نظیر مدل 3 تسلا، نسل دوم نیسان لیف و چورولت بولت برای رسیدن به حداکثر سهم و برتری از سایر رقبا در این حوزه اقتصادی مقرون به‌صرفه در حال کشمکش هستند، فولکس واگن می‌گوید که خوروی تمام الکتریکی e-Golf، برای رقابت در این عرصه دارای طرفداران زیادی نیست.

فرانک ولش، مدیر بخش توسعه کمپانی فولکس واگن در این رابطه در گفت و گو با سایت خبری استرالیایی، در هنگام رونمایی از خودروی پولو می‌گوید، فروش تقریبی نیم میلیون خودروی e-Golf  در برهه زمانی فعلی، امری امکان ناپذیر است.

در واقع فروش این تعداد e-Golf  الکتریکی، چند سال زمان خواهد برد زیرا بدیهی است که مشتریان هنوز با این‌گونه خودروهای الکتریکی آشنایی چندانی ندارند و علاقه‌مند شدن آنها اندکی طول خواهد کشید.

اما در حال حاضر نمی‌توان اعداد دقیقی در رابطه با زمان فروش و یا میزان فروش این محصول بیان کرد. احتمالا فروش این تعداد فولکس واگن e-Golf  الکتریکی تا سال 2021-22 طول خواهد کشید.

ولش تصریح می‌کند که فولکس واگن نمی‌تواند به راحتی، 500 هزار دستگاه وسیله نقلیه الکتریکی را بدون نگرانی در مورد سود و زیان به فروش برساند. در واقع این امر هنوز برای کمپانی فولکس واگن، امکان پذیر نیست.

مسئله مهم، فروش 500 هزار دستگاه خودروی الکتریکی بدون از دست دادن پول است. در واقع این کمپانی در نظر دارد خودروهای الکتریکی خود را بدون هیچگونه خسارتی به فروش برساند زیرا باید به پول بیشتری دست یابد.

در اولین مرحله و با خودروی الکتریکی e-Golf، این کمپانی نتوانست در بخش خودروهای الکتریکی، به سود برسد و لذا در حال حاضر قادر نیست حدود نیم میلیون از خودروهای الکتریکی خود را به فروش برساند.

دلیل اصلی عدم سودآور بودن e-Golf، استفاده از یک نسخه تبدیل شده از پلتفرم MQB در این خودرو می‌باشد. این سبک طراحی در خودروهای هیبرید و ICE موفق بوده اما نه در خودروهای تمام الکتریکی. در نتیجه، به لطف استفاده از این پلتفرم تمام الکتریکی MQB، تا زمانی که نسل جدید خودروهای تمام الکتریکی  I.D کمپانی فولکس واگن به بازار نیاید، بعید به نظر می‌رسد که این کمپانی بتواند در بخش خودروهای الکتریکی به سود چشمگیری دست یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.