مکمل بنزین
گوناگونخبر

جانشین تمام الکتریکی مرسدس AMG پروجکت وان!

مرسدس AMG پروجکت وان از لحاظ فنی یک خودروی نزدیک به تولید است اما به احتمال زیاد تا سال 2019 آماده تحویل نخواهد بود. بااین حال، کمپانی مرسدس، تمایل زیادی را برای صحبت در مورد آن‌چه در دهه آینده، در زنجیره تولید AMG روی خواهد داد نشان می‌دهد. رئیس این کمپانی، دیملر چیرمن و دیتر زتچ، مدیر اجرایی این کمپانی اعلام نموده‌اند که پس از معرفی ابرخودرو مرسدس AMG پروجکت وان در فرانکفورت، به احتمال زیاد این خودرو دیگر به یک موتور احتراق داخلی مجهز نخواهد بود و علاوه بر آن از تکنولوژی فرمول E نیز استفاده خواهد کرد.

درحالی‌که خودروی مرسدس AMG پروجکت وان از وجود تکنولوژی محرک فرمول 1 بهره می‌برد، خودروی جانشین آن به احتمال زیاد از تکنولوژی فرمول E بهره خواهد برد. ازین روی احتمالا سال 2019 سالی است که فرمول E درب‌های خود را به روی کمپانی مرسدس باز خواهد نمود.

متاسفانه بعید به نظر می‌رسد که این ابرماشین تمام الکتریکی تا قبل از سال 2025 در دسترس باشد. لذا در کنار دانش به دست آمده از سری خودروهای تمام الکتریکی، به احتمال زیاد مرسدس AMG پروجکت وان از یک موتور 6 سیلندر 1.6 لیتری به عنوان بخشی از سیستم انتقال قدرت اقتباس شده از یک خودروی فرمول 1 بهره خواهد برد.

در واقع مدل عملکردی کاملا الکتریکی، اولین مدل طراحی شده از مرسدس AMG پروجکت وان نیست و مدل محرکه الکتریکی SLS AMG به عنوان یک نسخه محدود در نمایشگاه اتومبیل پاریس 2012 معرفی شده بود. البته این روزها کمتر می‌توان این خودروی پرقدرت را در خیابان‌ها و جاده‌ها مشاهده نمود زیرا تنها 100 واحد از این خودرو که تاکنون به عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی الکتریکی مرسدس قلمداد می‌شود ساخته شد. توان 751 اسب بخاری این خودرو هنوز هم بر اساس استانداردهای فعلی قابل توجه است. هر چند که این خودرو در برابر مرسدس AMG پروجکت وان و توان چهار رقمی غول آسای آن رنگ می‌بازد.

البته کمپانی مرسدس، تنها کمپانی پیشرفته‌ای نیست که در حال کار بر روی خودروی پرچم‌دار تمام الکتریکیش می‌باشد، کمپانی مک لارن نیز در حال حاضر، بر روی جانشین تمام الکتریکی خودروی P1 کار می کند و به احتمال زیاد این خودرو را بعد از سال 2020 و پس از  P15 و BP23 سه سرنشین روانه بازار خواهد کرد. در همین حین، تیم مسابقاتی ردبول و استون مارتین نیز در حال آماده نمودن خودروی والکری هستند که درست مانند خودروی پروجکت وان، نشان خواهد داد که هیبریدها نیز می‌توانند هیجان انگیز باشند.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا