مکمل بنزین
گوناگونخبر

پای ترمزهای ضد قفل به دوچرخه‌ها هم کشیده شد!

ترمزهای ضد قفل نقش اساسی در افزایش ایمنی خودروها داشتند و حالا محققان تصمیم گرفتند که این سیستم را به دوچرخه‌ها نیز وارد کنند. کمپانی معتبر و معروف بوش این سیستم را برای اولین‌بار معرفی نموده است که پیش خبر این مطلب مدت‌ها قبل منتشر شده بود. این سیستم برای جلوگیری از قفل شدن چرخ جلو و بلند شدن بخش انتهایی دوچرخه طراحی شده است. بر روی دیسک ترمز سنسورهایی تعبیه شده که با ابزار اصلی هماهنگ عمل می‌کند تا بصورت فرآیند هیدرولیکی فشار ترمز تنظیم شود. با پایان شارژ سیستم طراحی شده می‌تواند تا 2 ساعت به کار خود ادامه دهد.

 

شرکت ماگورا آلمان وظیفه ساخت این دستگاه را برعهده داشته و نمونه این سیستم پیش از این به هیچ عنوان وجود نداشته است.

ترمزهای ضد قفل طراحی شده در قسمت جلو کالیپر 4 پیستونه و در عقب کالیپر 2 پیستونه دارند. سیستم کامل این ترمز حدود 800 گرم وزن دوچرخه را افزایش می‌دهند. دوچرخه eBike ABS بوش اول مقصد قرارگیری این سیستم بوده است و اکنون برای آزمایش در مقابل کارشناسان قرار داده شده است. بر روی محیط‌های صاف ترمز ضدقفل واقعا خوب عمل می‌کند و مانع بلند شدن چرخ عقب می‌شود. بعنوان اولین نمونه از این ترمز‌ها می‌توان گفت واقعا عالی و درست کار می‌کند و بر روی اکثر سطوح بخوبی شرایط را کنترل می‌نماید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا