مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

۶ دلیل برای آنکه BYD S6 بخریم!

بی‌وای‌دی اس ۶ مدتی هست که به دست مشتریان رسیده است و عرضه آن همچنان ادامه دارد. در جایی که خودروهای چینی فراوانی وجود دارند، رقابت کمی سخت شده و بی‌وای‌دی اس۶ برای موفقیت در بازار ایران نیز راه سختی را در پیش دارد که به نظر می‌رسد تاکنون چندان موفق نبوده است.

شاسی‌بلند کارمانیا خودرو با عنوان خودروی لوکس چینی به ایران معرفی شد و گفته می‌شد که از لحاظ کیفیت ساخت در بین رقبا بی‌نظیر خواهد بود. بی‌وای‌دی اس۶ با وجود تمام تبلیغاتی که پیرامون آن صورت گرفته، با استقبال زیادی روبرو نشده و شاید دلیل آن را بتوان عدم آشنایی مردم با این خودرو دانست. بی‌وای‌دی اگر چه در ایران ناشناخته است اما از لحاظ جایگاه برترین خودروساز در چین رتبه تک رقمی دارد. این کمپانی اخیرا طی مراسمی باشکوه با حضورتعداد زیادی از مقامات بلندمرتبه، شهردار شهر تورین ایتالیا اولین ناوگان اتوبوس‌های تمام برقی خود را راه اندازی نموده است. روند روبه رشد بی‌وای‌دی نشان می‌دهد که به بازارهای جهانی فکر می‌کند و اهداف بزرگی دارد.  بی‌وای‌دی اس۶ در خود مشخصات مثبت و منفی زیادی دارد که امروز به سراغ نقاط قوت این خودرو رفته‌ایم تا با آنها بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید…

کیفیت ساخت

بی‌وای‌دی اس۶ را می‌توان در بین رقبای چینی ارزان قیمت از لحاظ متریال بکار رفته، بهترین دانست. در بخش داخلی خودرو از متریال با کیفیت در کنار پلاستیک بهره گرفته شده است که باعث می‌شود در داخل کابین احساس رضایت خوبی داشته باشید. کیفیت ساخت این خودرو از محصولاتی مانند جک اس ۵، تیگو ۵ و هایما اس ۷ بسیار بهتر است.

تجهیزات

بی‌وای‌دی اس ۶ تقریبا هر آنچه که نیاز است یک خودروی خانوادگی داشته باشد را در خود جای داده است. شما با خرید این خودرو پکیج کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را دریافت خواهید کرد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

» بسته شدن شیشه های همزمان با قفل نمودن دربها

» دارای حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO

» صفحه کیلومتر دیجیتال TFT با قابلیت تغییر رنگ ، تنظیم سرویس های دوره ای و دارای Trip Computer

» سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا

» صندلی برقی و قابل تنظیم راننده در 8 حالت

» آینه های جانبی تاشونده برقی بهمراه گرمکن

» کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلك فرمان

» صفحه نمایش چند منظوره و نمایشگر دمای بیرون و داخل

» سانروف دو حالته

» روشن شدن اتوماتیك چراغهای جلو (Automatic Headlight)

» ورود بدون کلید

» دوربین دید عقب

» دوربین دید جانبی آینه سمت راست

» سیستم کروز کنترل

» مانیتور لمسی 7 اینچ

» 4 عدد سنسور پارك بر روی سپر عقب و 2 عدد سنسور پارک جلو

» استارت دکمه ای

» سیستم ترمزهوشمند BOS

» سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

» سیستم ترمز ضد قفل ABS

» دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)

گیربکس

بی‌وای‌دی اس ۶ از گیربکس 6 سرعته 2 کلاچه تیپ ترونیک بهره می‌برد که بسیار دقیق عمل می‌کند. تعویض‌دنده مناسب و بدون تاخیر این گیربکس باعث می‌شود کمبود قدرت پیشرانه کمتر حس شود. در این گیربکس خنگی سایر گیربکس‌های اتومات دیده نمی‌شود. چند حالت رانندگی بر روی این گیربکس تنظیم شده است.

در حالت استاندارد، دنده‌ها بسیار دقیق سبک می‌شوند تا از مصرف سوخت و فشار موتور کم شود. حالت اکو نیز باعث می‌شود اقتصادی‌ترین حالت در اختیار شما قرار داده شود. سطح هماهنگی گیربکس و پیشرانه به‌اندازه‌ای زیاد است که شما از یک خودروی چینی توقع چنین دقتی نخواهید داشت.

ایمنی

وجود ۶ کیسه‌هوای ایمنی و چند آپشن ایمنی دیگر باعث شده تا اس۶ از موسسه استاندارد ایمنی چین ۵ ستاره دریافت کند. اگر چه دقت آزمایشات این موسسه به اندازه اروپا و آمریکا بالا نیست اما می‌توان به ستاره‌های آنها اطمینان کرد بنابراین با خرید بی‌وای‌دی اس ۶ یک خودروی ایمن را دریافت خواهید کرد.

سواری نرم

سیستم تعلیق این خودرو بگونه‌ای طراحی شده که شما کمترین کوبش و ضربه را در کابین حس خواهید کرد. این سطح از کیفیت سواری در بین خودروی چینی زیر ۱۰۰ میلیون تومان چندان دیده نشده است. همین نرمی سیستم تعلیق باعث شده اگر چه با خودرویی تک دیفرانسیل روبرو هستید ولی در شرایط آفرود و ناهموار خودرو مسیر را به‌خوبی طی کند.

دید مناسب

اکثر خودروهای سدان و شاسی‌بلند چینی از ضعف دید دارند. بطور مثال در خودرویی مانند جک اس ۵ نقطه کور فراوانی وجود دارد و اصلا به بخش عقبی خودرو دید نخواهید داشت. در تیگو ۵ شرایط بهتر است اما باز هم نقطه کور دیده می‌شود. داخل این کابین دید بهتری نسبت به رقبا دارد و نقاط کور کمتری دیده می‌شود که از طریق آینه‌های جانبی مهار شده است.

کلام آخر

بی‌وای‌دی اس۶ نشانه‌های یک خودروی خانوادگی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خوب را دارد. شما با خرید این خودرو می‌توانید چیزی شبیه به ۳ نسل پیش لکسوس‌های RX را بدست بیاورید که اگر چه در برخی از قسمت‌ها محصولی قدیمی بنظر برسد اما کیفیت آن در بین خودروهای چینی موجود در کشور جز برترین‌ها است.

به سوپر گروه BYD S6 & S7 ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. دوره خودروهای بنزینی و گازوئیلی تمام شده

    بیاییم برای داشتن شهری پاک و هوایی صاف و تمیز از خودروهای برقی هوشمند مهندس جمشید آرین حمایت کنیم

    مهندس جمشید آرین مخترع اولین خودروی”هوشمند”برقی جهان در ایران درسال۲۰۰۰

  2. خیلی بررسی کردم….توی چینی ها به جرات بی رقیبه، از لحاظ کیفیت ساخت و راحتی ونرمی سواری و بی دردسر بودن بدلیل کیفیت متریال و موتورتنفس طبیعی اش(نگهداری توربو بعد دوسال با این بنزین ایران، مصیبته)

  3. سلام من خیلی دوست دارم بخرم ولی شهرما نمایندگیش رو نداره وخدمات پساز فروش وعلت بعدی هرچی تماس گرفتم نمایندگی مرکزی ده. دقیقه تلفن دستم بود کسی جواب نداد

  4. مدیریت فروش این خودرو و کلا نمایندگی های ان و همچنین عدم تعهد داشتن شرکت کارمانیا به قرارداد هایش و عدم تحویل خودرو در زمان مشخص شده ،همه از عیوب این شرکت است،اعصاب خریدار را خورد کرده و به نوعی توهین می نماید.خدا لعنت کنه مدیران خودرو سازی کشور که چون بختک بر این بازار سایه افکنده اند و اجازه ورود خودرو خوب از کشور های صاحب صنعت را نمی دهند تا مردم برای تولید چینی مورد توهین و تمسخر قرار گیرد.

  5. سلام
    من چانگان دارم
    یکی از دوستام گفت عوض کنم و این رو بگیرم، خیلی مشتاق شدم، اما این تست رو خوندم و عکسها رو دیدم، یکم دلزده شدم. برای من اونقدر سرعت و شتاب مهم نیست، جای صندوقش برام مهمتر از همه اینهاست.

    اما نکاتی هست باید بگم خدمتتو.
    صفحه کیلومتر درسته خیلی بروزه، اما کاربردی نیست، اصلا شکل نشون دادن باز بودن دربهای خودروش افتضاحه خیلی توی ذوق میزنه.
    جای دست کنار دست راننده هم اصلا راحت نیستش.
    قرارگیری کروز روی فرمان ماشین افتضاحه، من با چانگان حتی داخل شهر با کروز به راحتی حرکت و کنتر و زیاد کم میکنم، خیلی طراحی بهتری داره.
    نمایندگی و وفور قطعات جانبی خیی مهمه.
    تعداد ایربگ بیشتر اون نقطه قوتش هستش. اما باید به این نکته هم توجه کرد، آپشنهای خیلی زیاد خوبه، اما کاربردی و سهل الاستفاده باید باشه برای ک=ا
    به همین علت منصرف شدم از خریدش.

    1. دوست عزیزم هر‌ کسی ی پسندی داره . ولی درست نیست که روی اس ۶ با این همه محاسن عیب گذاشت . اصلا چانگان و اس۶ توی ی رده نیستن که خواسته باشی با هم مقایسشون کنی . کاشکی فقط ی دور با اس ۶ بزنی ، مطمعن هستم نظرت کلا در مورد سایر خودروهای هم ردش عوض میشه و وارد دنیایی جدیدی تو این کلاس میشی عزیزم . اینهارو که خدمتت عرض کردم بعنوان مصرف کننده این خودرو گفتم . موفق باشی دوست عزیز

      1. سلام لطفا در مورد نحوه ی خریدش یکم من و بیشتر راهنمایی کنید

  6. سلام ترو خداخدا اشتباه من رو نکنید من ثبت نام کردم سرم روشرکت کلاه گذاشت شرکت کرمانیا یه شرکت لی مسئولیت هست واصلا،به تعهداتتش عمل نمیکنه اگه پولتون زیادیه بریزید دو ولی به دزدان سر گردنه شرکت کرمانیا خودروندید یه خانم مسئول فروشش به نام خانم زارعیان انقدر بیتربیت وخود خواهه وتاحالا من چندین بار به امور شکایاتش زنگ زدم ولی ترتیب اثری صورت نمیدن

  7. با سلام و عرض ادب
    میدونم که این پیام رو ثبت نخواهید کرد. چون تماما محسنات این خودرو رو گفتید که البته من هم باهاش موافقم و اصلا به همین دلایل ثبت نام کردم اما من فقط یه دلیل میگم که این خودرو رو نباید خرید:
    بدقولی، بدعهدی و عدم انجام تعهد تحویل خوردو در زمان مقرر. من ادریبهشت ثبت نام کردم برای تحویل تیر، الان که شهریوره حتی دعوت نامه تکمیل وجه هم نیامده. به امور مشتریان و بخش فروش زنگ میزنی دروغ تحویل میدن و قول دو هفته بعد رو میدن. حرف راست رو مدیرعامل شرکت به من فرمودن که مشکلات ارزی وجود داره که اونم خدا میدونه حل بشه یانه. جالبه که هنوز تعهدات قبلی رو عمل نکردن تا آخر سال ثبت نام کردن!!!!
    اگه براتون تاخیر تحویل مهمه یا حتی عدم تحویل دور کارمانیا رو خط بکشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا