مکمل بنزین
گوناگونخبر

BP23 ، سریعترین ابرخودروی کمپانی مک لارن!

مک لارن، تایید نموده که تازه‌ترین عضو سری نهایی این کمپانی (Ultimate) ، با کد نام BP23 در حال گذراندن آخرین مراحل تولید خود است. عکس‌های منتشره، ظاهر این دورگه مبتنی بر  720S را که قرار است جانشینی برای ابرخودرو P1 باشد نشان خواهد داد.

هدف از تولید این مدل جدید که بنا بر اظهارات کمپانی مک لارن دارای قدرت هیبریدی خواهد بود، تولید سریع‌ترین ابرخودرویی است که این کمپانی تا به امروز تولید نموده است. هرچند مک لارن بیان نموده که رکورد این خودرو مبتنی بر زمان هر دور و یا تست‌های معروف نوربرگ رینگ نخواهد بود بلکه استانداردهای دیگری مد نظر این کمپانی است که هنوز اعلام نشده. البته تست‌های حداکثر سرعت و یا سرعت 0 تا 200 مایل در هر ساعت می‌تواند رکوردهای قابل قبولی برای این کمپانی باشد.

همانطور که از این عکس‌ها نیز پیداست، خودروی دورگه 720S استتار شده مک لارن برای توسعه ابر خودروی BP23 به کار گرفته شده است. این خودرو به یک طرح تک سرنشین تبدیل خواهد شد ومک لارن نیز تایید نموده که محصول نهایی، ترتیب 1+2 صندلی خودروی F1 اورجینال این کمپانی را خواهد داشت. در داخل خودرو نیز، اجزای آشنای 720S نظیر صفحه نمایش دیجیتال flip-up به چشم می‌خورند، و تغییرات داخلی مختلف و تودوزی بخش های داخلی باعث گردیده داخل این خودرو بهتر از همیشه به نظر آید. به نظر می‌رسد مک لارن، آینه های عقب کاملا دیجیتال را به همراه دوربین‌های پیشرفته در خودروی BP23 به کار گیرد.

با قرار گرفتن خودروی BP23 در سری Ultimate مک لارن، پیشبینی می‌شود که این خودرو جانشینی برای ابرماشین P1 مک لارن باشد، خودرویی که از سیستم انتقال قدرت هیبرید بهره می‌برد و ارقام سرعت باورنکردنی را تولید می‌نمود. خروجی کل این خودرو، 902 اسب بخار بود  و این خودرو می‌توانست تنها در 2.8 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت دست یابد. 27 سپتامبر، پنجمین سالگرد رونمایی از ابرخودروی P1 به عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه اتومبیل پاریس است که مدل تولیدی آن در نمایشگاه اتومبیل ژنو در معرض دید عموم قرار گرفت.

کمپانی مک لارن، این تازه وارد جدید را در اوایل امسال رونمایی خواهد کرد و گفته می‌شود، خودروی  BP23 در سال 2019 به دست متقاضیان خواهد رسید. البته اگر هنوز امیدوارید که یکی از نمونه های اولیه خودرو BP23 را خریداری کنید خیلی دیر شده زیرا هر 106 نسخه اولیه BP23 همگی فروخته شده اند.

گفته شده که کمپانی مک لارن این خودروی جدید را Hyper-GT نامیده و وعده داده که این خودرو، قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروی آئرودینامیک مک لارن باشد.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا