Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قوانین سفت و سخت چین برای خودروهای الکتریکی!

هنگامی که بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی چین شروع به صحبت در مورد قوانین جدیدی برای وسایل نقلیه الکترونیک می‌کند، خودرو سازان تمایل دارند که به این قوانین گوش فرا دهند. چین هیچ مشکلی برای استفاده از وسایل نقلیه الکترونیک ندارد و همین امر خودرو سازان را ترغیب نموده که خودروهای الکتریکی را برای این بازار تولید نمایند. در همین راستا دولت چین، مجموعه قوانین جامعی را برای تولید خودروهای پلاگین هیبرید، و خودروهای دارای سوخت هیدروژنی و یا خودروهای کاملا الکتریکی وضع نموده و این قوانین را با قوانین اعتباری که خودروسازان برای فروش کالای خود در چین ملزم به رعایت آنها هستند ترکیب کرده است.

در واقع از سال 2019، تولیدکنندگان خودرو باید حداقل امتیاز مصرف انرژی 10 درصد را داشته باشند. و در سال 2020 این میزان به 12 درصد می‌رسد. این امتیازات از طریق ترکیب فروش وسایل نقلیه فوق الذکر و اعتبارات به دست آمده در این راستا محاسبه شده است. کل این فرایند تخصیص اعتبار می‌تواند اندکی گیج کننده باشد زیرا تمام وسایل نقلیه دارای انتشار آلودگی اندک و یا صفر، ارقام اعتباری مشابهی را تولید نمی‌کنند.

اما احتمالا روی صحبت این قوانین با خودروسازانی است که حداقل 30 هزار خودرو را به چین وارد می‌کنند و لذا از این پس دولت چین از آن‌ها انتظار دارد که آپشن‌های طبیعت دوستانه بیشتری را ارائه کنند. حتی در کمپانی‌هایی که خودروهایی با سوخت سلولی تولید نمی‌کنند، این قوانین مشمول خودروهای الکتریکی می‌شود.

با توجه به تازه ترین اخبار بلومبرگ، برخی تولیدکنندگان خودرو نظیر بی ام و و فولکس واگن، بر اساس این قوانین جریمه خواهند شد و برخی دیگر نظیر کمپانی فورد، با خودروسازان دیگر برای ارتقا خودروهای الکتریکی خود همکاری خواهند نمود. چین در نظر دارد که این قوانین را در سال آینده اجرا کند اما آنها را تا سال 2019 به تعویق خواهد انداخت تا خودروسازان زمان بیشتری برای آماده سازی خود داشته باشند.

چین یکی از کشورهاییست که به همراه چند کشور دیگر قصد دارد فروش وسایل نقلیه ای با موتورهای احتراق داخلی را به طور کلی در چند دهه آینده ممنوع نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.