مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایمنی مرسدس بنز کلاس GLC توسط IIHS مورد بررسی قرار گرفت

خودرو مرسدس بنز کلاس GLC نسخه 2017 و 2018 موفق به کسب بالاترین رتبه ایمنی از موسسه ایمنی بزرگراه یا IIHS شد. اگرچه این خودرو عنوان +Top Safety Pick را دریافت نموده است ولی این رتبه، به تجهیزات یا به عبارتی نسخه خریداری شده توسط کاربر بستگی دارد.

کراس‌اور مرسدس بنز کلاس GLC موفق به کسب عنوان “خوب” در 5 آزمایش تصادف IIHS شده و همچنین سیستم پیشگیری از تصادف و ترمز آن نیز رده‌بندی “پیشرفته” را دریافت کرده است. سیستم پیشگیری از تصادف مورد استفاده در این خودرو باعث می‌شود که هنگامی که سرعت آن در محدوده 12 تا 25 مایل بر ساعت ( 19 تا 40 کیلومتر بر ساعت) قرار دارد، از تصادف جلوگیری شود.

مدل پایه این کلاس همراه با چراغ‌های هالوژنی در تست جدید مربوط به سیستم روشنایی نمره نه‌چندان مناسبی را دریافت کرده، در حالی‌که نمونه‌های گران‌تر همراه با چراغ LED رتبه “قابل قبول” را کسب کرده‌اند. در این تست تنها GLC300 همراه با سیستم روشنایی پیشرفته شامل چراغ‌های انطباقی که قادر به تغییر زاویه همراه با پیچ جاده بوده، رتبه “خوب” را نصیب خود ساخته است.

مرسدس بنز کلاس GLC

اگرچه شاهد عرضه نسخه‌های 2015 و 2016 کلاس GLC بوده‌ایم، ولی این اولین باری محسوب می‌شود که IIHS آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. این خودرو جایگزین کلاس GLK شده است. در گذشته نسخه 2015 کلاس GLK موفق به کسب رتبه “خوب” در آزمایش تصادف IIHS و رتبه “عالی” برای سیستم پیشگیری از تصادف خود شده بود.

مرسدس بنز در رابطه با این خودرو ادعا می‌کند که وزن آن تقریبا 50 کیلوگرم نسبت به کلاس GLK کاهش داشته ولی با این حال به علت استفاده از فولاد با مقاومت بالا و آلومینیوم، امنیت بالاتری را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

این شرکت آلمانی علاوه‌بر خودروهای کراس‌اور کلاس GLC، دارای دو نماینده دیگر با عنوان +Top Safety Pick است. این دو خودرو را کراس‌اور کلاس GLE و E کلاس سدان شامل می‌شوند. نسخه 2017 کلاس C به علت کسب رتبه “ضعیف” در بخش سیستم روشنایی، تنها موفق به کسب عنوان Top Safety Pick شده است.

خودروهای کلاس GLC برای مرسدس بنز در آمریکا بسیار مهم بوده، چراکه در سال 2017 و تا امروز نزدیک به 12 درصد از فروش این شرکت را در آمریکا تشکیل داده است. این میزان فروش باعث می‌شود که کلاس GLC تبدیل به دومین خودرو پرفروش SUV مرسدس بنز بعد از GLE در ایالات متحده شود. قیمت پایه درنظر گرفته شده برای نسخه پایه GLC300 برابر با 40050 دلار بوده که برای نسخه 4Matic آن به 42050 دلار افزایش پیدا می‌کند. بالاترین نسخه تولیدی کلاس GLC با نام مرسدس بنز GLC43، هزینه‌ای برابر با 56250 دلار از خریدار طلب می‌کند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا