مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

شماره‌گذاری 9 خودروی پر مصرف متوقف شد!

در روزهای اخیر شاهد عدم شماره‌گذاری برخی خودروها از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم و ظاهرا دلیل این اقدام، مصوبه هیات محترم وزیران بوده است. بنابراین مصوبه که از تاریخ 20 شهریور 96 اجرایی شده است؛ شماره‌گذاری خودروهای سواری داخلی که میزان مصرف سوخت آنها با هر 100 کیلومتر پیمایش؛ 8.5 لیتر و یا بالاتر باشد، متوقف شده است. براساس این مصوبه خودروسازان برای شماره‌گذاری هر یک از خودروهای مذکور باید یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

لذا پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اجرای این مصوبه 9 خودروی پرمصرف از چهار شرکت خودروساز داخلی را شناسایی کرده و فعلا اقدام به شماره‌گذاری آنها نمی‌کند.

در حال حاضر گفته می‌شود که وزیر صنعت و معدن کشور با ارسال نامه‌ای خواهان لغو اجرای مصوبه مذکور شده است؛ ولی بنابر گفته مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور هنوز دستوری مبنی بر توقف  و یا به تعویق افتادن عدم شماره‌گذاری خودروهای پر مصرف ابلاغ نشده و پلیس تا زمانی که دستوری از سوی هیئت محترم دولت دریافت نکند از شماره گذاری خودروهای پرمصرف جلوگیری خواهد کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا