مکمل بنزین
گوناگونخبر

منتظر معرفی نسخه برقی خودروهای استیشن شرکت بی‌ام‌و نباشید!

شرکت آلمانی بی‌ام‌و در سال‌های اخیر نسخه برقی بسیاری از خودروهای تولیدی خود را معرفی و عرضه کرده است ولی براساس گزارش جدیدی که از طریق وبلاگ بی‌ام‌و (BMW Blog) منتشر شده، این خودروساز برنامه‌ای برای عرضه نسخه برقی اتومبیل‌های استیشن خود ندارد.

در مراسمی خصوصی در بلژیک، تیم بی‌ام‌و در این کشور به خبرنگاران اعلام نمودند که این شرکت قصد ندارد نسخه پلاگین هیبریدی خودروهای سری 5 تورینگ و سری 3 تورینگ را معرفی کند. این اقدام باعث تعجب ما می‌شود، چراکه خودروهای استیشن در کشورهای اروپایی و مخصوصا آلمان، سهم بالایی را در اختیار دارند و همچنین تولید نسخه پلاگین هیبریدی آن‌ها کار سختی محسوب نمی‌شود.

در حال حاضر نمی‌دانیم که چنین تصمیمی تنها مربوط به نسل‌های کنونی این دو سری بوده و یا نسل‌هایی که در آینده معرفی و عرضه خواهند شد را نیز شامل می‌شود. بی‌ام‌و قصد دارد تا سال 2025 حداقل 25 خودرو برقی در خط تولید خود داشته باشد که از این تعداد، 12 اتومبیل تماما برقی و یک مدل از سری M این کمپانی خواهد بود.

هارالد کروگر، مدیر کمپانی بی‌ام‌و در اوایل این ماه اعلام کرده بود که:

ما سهم خودروهای برقی را در میان محصولات خود از هر سری و برندی افزایش خواهیم داد. این فرآیند خودروهای تولیدی رولز رویس و همچنین مدل‌های M بی‌ام‌و را نیز شامل می‌شود. ما کارخانه‌های تولیدی خود را به تجهیزاتی که برای ساخت خودروهای برقی نیاز است، مجهز می‌کنیم تا در آینده قادر به تولید اتومبیل‌های الکتریکی بیشتری باشیم.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط این شرکت، باید شاهد عرضه یک نسخه تماما برقی از خودروی مینی در سال 2019 باشیم. همچنین در سال بعد از معرفی نسخه برقی خودرو مینی، بی‌ام‌ نسخه الکتریکی X3 را روانه بازار خواهد کرد.

انتظار می‌رود در سال‌های اولیه دهه بعدی میلادی، این شرکت از خودرو سدان برقی کاملا جدیدی از سری i رونمایی به‌عمل آورد. این شرکت اخیرا از نسخه کانسپت نسل بعدی سری i در نمایشگاه خودرو فرانکفورت پرده برداشت.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا