مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا و آغاز پیدایش برند جدید در زیرمجموعه خود

چند روزی است شرکت ژاپنی تویوتا و ازجمله چهار کمپانی بزرگ تولید کننده اتومبیل در سطح بین المللی، خبر از رونمایی برند جدید زیرمجموعه خود در دو قاره اروپا و آمریکا شمالی را رسانه ای کرده و قصد دارد تا با ایجاد این مجموعه نوظهور حضورخود را هرچه پرنگ تر و قوی تر در سرتاسر بازارهای بزرگ خودرو در سطح بین المللی گسترش دهد.
حال این کمپانی با تست و بررسی های خود در مدت دو سال قبل از طرح سیاست فروش این برند جدید در دیگر مناطق جهان، آن را در کشور اصلی خود یعنی ژاپن امتحان و محبوبیت بسیار چشمگیر پیرامون این محصول نزد خریداران و علاقمندان مشاهده کرده است. مدیران ارشد تویوتا در این باره این گونه اشاره کرده اند که در حال حاضر برند جدید ما با نام GR شناخته می‌شود و دو مدل پریوس پرایم و یاریس هاچ بک به صورت طرحی اسپرت تر و تقویت شده در پیشرانه به بازار ژاپن عرضه شده است و درمدت یک سال توانسته اند فروشی بیش از حد توسط شرکت به ارمغان آورند. در ادامه صحبت ها در زمینه آغاز ورود برند GR در سطح بین المللی، یکی از مسئولان ارشد در حوزه فروش تویوتا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز خبر از آن داده است که اتومبیل های جدید این کمپانی بزرگ ژاپنی طبق موجودیت این برند نوظهور در اوایل سال میلادی آینده وارد بازار های دیگر نقاط جهان خواهند شد.

بازار هدف و مدل های قابل عرضه

پیرامون این موضوع تویوتا اعلام کرده است برنامه ای شامل دو زمان عرضه در دو تاریخ گوناگون برای گام اولیه در بازار اروپا و آمریکا شمالی در نظرگرفته است که در مرحله اول نمونه اسپرت شده و در برخی موارد تیون شده پیشرانه به صورت استاندارد کارخانه برای بازار های اروپایی در نظر گرفته شده است که از مدل های پیش بینی شده برای عرضه می‌توان به C_hr اسپرت، یاریس هاچ بک اسپرت و کرولا اسپرت اشاره کرد و در مرحله دوم برای بازارهای ایالات متحده وکانادا مدل هایی همچون پریوس پرایم، کمری هیبرید اسپرت، کرولا اسپرت، جی تی ۸۶ اسپرت و دیگر نمونه ها برای فروش در این منطقه اشاره کرد که  بدلیل برخی از سیاست های فروش در بازار خودرویی در این قاره نام این برند از GR به TDR تغییرکرده است.

قیمت این محصولات
در حال حاضر هنوز به صورت قطعی قیمت پایه و اصلی این نمونه ها ذکر نشده است اما با توحه به مشخصات فنی بهتر و ظاهری جذاب می‌توان اختلاف قیمتی ما بین ۱۹۰۰تا ۳۰۰۰ هزار دلار را در مقایسه با مدل های معمولی تویوتا برای این محصولات در نظر گرفت که همانند سایر مدل های تولیدی این کمپانی شامل خدمات پس از فروش بی قید و شرط وگارانتی ۷ ساله خواهند بود و در صورت عدم رضایت مشتری به صورت مجانی با دیگر خودروهای این شرکت تعویض خواهند شد که نشان دهنده تعهدات این شرکت پیرامون حفظ حقوق مشتریان خود است.

قابلیت ها و امکانات
در زمینه امکانات رفاهی می‌بایست گفت در محصولات جدید که طبق نشان این برند عرضه می‌شوند درمقایسه با مدل‌های استاندارد تویوتا در بازار جهانی، این تولیدات خاص تحت نشان برند GR شامل تنوع امکانات بیشتر و بهتری خواهند بود و دارای طیف رنگی گسترده برای سفارش و انتخاب نوع مدل ها به صورت محرک جلو یا در صورت علاقه به صورت چهار چرخ محرک طبق خواسته خریداران آماده سازی می‌شوند. از دیگر امکانات جدید می‌توان به فرمان اسپرت سه حالته، صندلی های مسابقه ای، کنترل لغزش و ارتفاع پایین تر اشاره کرد و در زمینه ایمنی نیز طبق کیفیت ساختاری و طراحی تویوتا مانند دیگر محصولات بروز این شرکت محصولات تحت نشان این برند نیز دارای استاندارد یورو ۶ بوده و کمترین میزان آلایندگی زیست محیطی را دارا خواهند بود.

مجموعه تحت مالکیت

لازم به ذکراست ، حق امتیاز و سهام این مجموعه تماما دراختیار کمپانی تویوتا بوده و GR ، TDR نیز همانند دو برند لکسوس و سایکن زیر مجموعه این شرکت شمار می‌آید و دفتر مرکزی آن نیز در شهر توکیو و اوزاکا درکشور ژاپن و اروپا در شهر لندن و در آمریکا شمالی در دو شهر نیویورک و سان فرانسیسکو خواهد بود تا به صورت دقیق و متمرکز درمراحل اولیه فروش و بالا بردن اعتبار خود قدم های روبه جلو را برداشته و موفق به کسب سهم فروش خوبی دراین مناطق نام برده شده شود

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا