Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

براساس شایعات تویوتا در نمایشگاه توکیو از نسخه کانسپت کرولا GTI رونمایی می‌کند

شرکت ژاپنی تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو به احتمال زیاد خودروهای دهه 80 و 90 خود را احیا خواهد کرد، البته باید منتظر نمونه‌های قدرتمند آن‌ها باشیم. براساس خبری که سایت Car and Driver از شایعات منتشر شده در Japan’s Best Car در سایت خود درج کرده، در این نمایشگاه تویوتا علاوه‌ بر رونمایی از طرح مفهموی سوپرا جدید و نسل جدید S-FR، خودرو کانسپت کرولا GTI را نیز معرفی خواهد کرد.

کانسپت کرولا GTI

این خودرو به موتوری 4 سیلندر با حجم 2 لیتر مجهز شده که به وسیله توربوشارژر قادر به تولید 250 اسب بخار (186 کیلووات) قدرت است، البته موضوع مهم‌تر این بوده که براساس شایعات طراحی نسل بعدی این محصول پرفروش برای ما نمایان می‌شود. تویوتا اطلاعات زیادی را در رابطه با این خودرو منتشر نکرده ولی این غول ژاپنی برای نسل بعدی کرولا از پلتفرم TNGA استفاده خواهد کرد، هم‌اکنون دستگاه‌های کمری، C-HR و پریوس از این پلتفرم بهره می‌برند. کرولا جدید در کارخانه‌ای در آمریکای شمالی تولید خواهد شد، این کارخانه ارزشی برابر با 1.6 میلیارد دلار داشته که با همکاری مزدا ساخته می‌شود.

تویوتا در گذشته نسخه جدید خودرو کانسپت S-FR را معرفی کرده بود (تصویر بالا)، البته نمی‌دانیم نسل جدیدی که باید منتظر رونمایی از آن در نمایشگاه خودرو توکیو باشیم، چه تفاوتی با این محصول دارد. مدل اصلی یک خودرو کوپه اسپرت کوچک بوده که موتور در قسمت جلویی آن قرار گرفته و نیروی تولیدی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سبک طراحی آن از خودرو تویوتا اسپرت 800 که مربوط به دهه 60 میلادی بوده، الهام گرفته شده است.

در حالی‌که هم‌اکنون تنها وجود این دو خودرو شایعه شده، انتظار داریم که تویوتا از نسخه کانسپت سوپرا در این نمایشگاه رونمایی کند. براساس اطلاعات فاش شده، نمونه تولیدی این خودرو از موتورهای 2 لیتری 4 سیلندر و 3 لیتری 6 سیلندر استفاده خواهد کرد که البته توسط بی‌ام‌و طراحی و تولید شده‌اند. گفته می‌شود که تویوتا در برخی نمونه‌ها از موتور طراحی شده توسط خود نیز بهره می‌گیرد.

در نهایت تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو از دو خودرو لوکس سدان برای بازار ژاپن رونمایی خواهد کرد. اتومبیل Century که نسخه جدید قدرتمندترین سدان این شرکت بوده و همچنین نسل جدید Crown که در بازار ژاپن به فروش می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.