مکمل بنزین
گوناگونخبر

کونیگزگ آگرا RS توانست بوگاتی شیرون را شکست دهد!

اخیرا شرکت سوئدی سازنده هایپرکارهای کونیگزگ، ویدیویی را از آگرا RS منتشر کرده که در آن، سرعت اتومبیل موردنظر تنها در طی 36.44 ثانیه به 248.5 مایل بر ساعت یا 400 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سپس متوقف می‌شود (زمان اعلام شده برای رسیدن خودرو به سرعت اعلام شده و سپس توقف کامل آن است). باتوجه به اعداد به‌دست آمده، کونیگزگ آگرا RS توانست بوگاتی شیرون را که در این زمینه رکورددار محسوب می‌شود، شکست دهد.

کونیگزگ آگرا RS

توسط سنسورها و تجهیزات استفاده شده برای اندازه‌گیری سرعت، این خودرو توانست به حداکثر سرعت 250.4 مایل بر ساعت (403 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند و بعد از آن مجبور به کاهش سرعت خود شد. کونیگزگ آگرا RS در طی 26.88 ثانیه و بعد از پیمودن 6424 فوت (1958 متر) مسافت، به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت دست یافت و سپس توانست بعد از طی مسافت 1585 فوتی ( 483 متر) کاملا متوقف شود. اعداد به‌دست آمده نشان‌دهنده این امر بوده که برای توقف آگرا RS تنها به 9.56 ثانیه زمان نیاز است که نتیجه‌ای خارق‌العاده‌ به حساب می‌آید. ترمز‌های استفاده شده در این خودرو از نوع سرامیک کربنی بوده و از کالیپرهای سفارشی کونیگزگ بهره می‌برند که قدرت ترمزگیری بالایی را در اختیار آگرا RS قرار می‌دهد.

یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر که به توربوشارژر دوقلو مجهز شده، قدرت آگرا RS را تامین می‌کند. تولید 1360 اسب بخار قدرت و 1370 نیوتون متر گشتاور، مشخصات این موتور را تشکیل می‌دهند. این قدرت توسط گیربکس 7 سرعته 2 کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. خودرو مورد استفاده در این تست نسبت به نسخه معمولی قدرت بیشتری داشت.

این شرکت سوئدی اعلام کرده که اگرچه این آزمایش در اصل برای خودروی هیبریدی رگرا برنامه‌ریزی شده بود ولی برای اثبات قدرت آگرا RS، از این خودرو استفاده شد. کونیگزگ اعلام کرده که در آینده این آزمایش را برای خودرو پلاگین هیبریدی رگرا نیز انجام خواهد داد.

قرار بود که این تست در پیست Papenburg در آلمان صورت بپذیرد ولی به علت بدی هوا، محل آزمایش به پایگاه هوایی Vandel که در طی جنگ جهانی دوم ساخته شده، تغییر یافت. نکته جالب بسته شدن این پایگاه هوایی در سال 2003 است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا