مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا از خودرو مفهومی Tj کروزر رونمایی کرد!

به یک خودرو ون و یک SUV نیاز دارید و پارکینگ‌تان برای هر دو آن‌ها جا ندارد؟ تویوتا با توسعه یک اتومبیل جدید، راه حل این مشکل را پیدا کرده است. تنها چند روز تا شروع نمایشگاه اتومبیل توکیو زمان باقی مانده و در این مدت شاهد رونمایی از محصولات مختلفی خواهیم بود. در این میان، تویوتا از خودروی مفهومی خود با نام Tj کروزر پرده‌برداری کرد. Tj ترکیب حروف اولیه کلمات Toolbox (جعبه ابزار) و Joy (لذت) بوده و عبارت کروزر نیز برای ما آشناست چراکه در محصولات قبلی این شرکت نیز شاهد استفاده از آن بوده‌ایم.

تویوتا از پوشش خاصی برای کاپوت، سقف و گلگیرها بهره گرفته که از این قسمت‌ها حتی در زمان برخورد تصادفی با اشیا مختلف در برابر خراش و کثیفی محافظت می‌کند. همانند یک خودرو ون، این محصول نیز طراحی جعبه‌ای مانند داشته و براساس پلتفرم TNGA توسعه یافته است. قدرت این دستگاه را موتوری هیبریدی با حجم 2.0 لیتر تامین خواهد کرد. Tj کروزر به‌ صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک طراحی شده و در آن از رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی و لاستیک‌های بریجستون استفاده شده است.

نحوه طراحی درب‌های این خودرو به گونه‌ای بوده که به‌ راحتی می‌توان از آن برای حمل وسایل مختلف استفاده کرد. درب‌های جلو به‌ صورت معمولی و درب‌های عقب کشویی (همانند ون) هستند. با خواباندن صندلی‌های جلو و عقب مسافر، می‌توان وسایلی با اندازه 3 متر را نیز توسط Tj کروزر حمل کرد.

Tj کروزر تنها یکی از چندین خودرویی بوده که تویوتا در نمایشگاه توکیو در برابر بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در این نمایشگاه که از 25 اکتبر شروع به کار خواهد کرد، محصولاتی مانند GR HV اسپرت و Crown نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا