مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولادیمیر پوتین: خودروهای احتراق داخلی از خودروهای الکتریکی بهترند!

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در هفته انرژی روسیه که در اوایل این هفته برگزار شد شرکت کرد و در مورد رابطه خود با همکار آمیریکاییش، دونالد ترامپ و کره شمالی سخنرانی نمود. همچنین وی در میان سخنانش به موضوع منابع انرژی و ماشین­‌های الکتریکی اشاره نمود و ادعا کرد که اینگونه خودروها، ماشین‌‌هایی هستند که در آینده بسیار فراگیر خواهند شد اما در حال حاضر، استفاده از وسایل نقلیه احتراق داخلی، برای محیط زیست بهتر است.

پوتین در ادامه سخنانش به رسانه ها بیان نمود که: از نظر ما، در حال حاضر، خودروهای گازسوز نسبت به وسایل نقلیه الکتریکی دارای سازگاری بیشتری با محیط زیست هستند و با اینکه قطعا حرکت به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر یک امر بسیار ضروری است، این امر برای دوره زمانی 30 سال آینده اتفاق نخواهد افتاد و من در حال حاضر هیچ ایده ای در مورد اینکه حرکت ما به سوی این‌گونه انرژی‌ها چگونه آغاز خواهد شد ندارم، زیرا تکنولوژی‌هایی که از نفت و زغال سنگ استفاده می‌کنند در حال پیشرفت هستند.

وقتی یکی از گزارشگران از ولادیمیر پوتین سوال کرد که آیا می‌تواند خود را در حال رانندگی یک خودروی تسلا تصور کند، پوتین پاسخ داد: چرا که نه؟ ما کاملا پذیرای خرید و فروش هر آن‌چیزی هستیم که برایمان سودآور و مفید باشد. بنابراین هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید که ما تنها در حال راندن ارابه‌ها و تانک‌ها هستیم، او پاسخ داد، خیر، در حال حاضر شرایط ما این‌گونه نیست.

در طی این سخنرانی، ولادیمیر پوتین بیان نمود که به خودروهای الکتریکی سریع و کارآمدی که در طی سفرهای خود به ژاپن و ایالات متحده مشاهده نموده، علاقه‌مند شده‌است و توضیح داد که حتی می‌تواند خود را در حال خرید و یا رانندگی با یکی از این خودروها تصور کند.

علاوه بر این، ولادیمیر پوتین به دلیل علاقه شدیدش به انواع خودروها از جمله ماشین‌های زمان شوروی سابق، مشهور و شناخته شده‌است. بر طبق گزارشات سایت خبری بلومبرگ، پوتین، یکبار رئیس جمهور اسبق ایالات متحده، جورج دبلیو بوش را برای رانندگی با خودروی کلاسیک GAZ-21 خود، به محل اقامتش در خارج از پایتخت روسیه دعوت کرده بود. در سال 2010 نیز، ولادیمیر پوتین، برای تبلیغ بزرگراه ارتقا یافته شرقی‌ترین بخش روسیه، بیش از 1200 مایل را با یک لادا کالینا رانندگی کرد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا