مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو از GR HV Sports رونمایی می‌کند

تویوتا اخیرا محصولات جدیدی را تحت عنوان GR Sports به خط تولید خود اضافه نموده است. در اواخر ماه جاری میلادی، این شرکت ژاپنی در نمایشگاه خودرو توکیو از یک اتومبیل مفهومی از این سری با نام GR HV Sports رونمایی خواهد کرد. این محصول که تنها ظرفیت دو سرنشین را دارد، از موتور در قسمت جلو بهره برده و قدرت تولیدی آن نیز به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طراحی این محصول به خودرو مسابقه‌ای هیبریدی تویوتا TS050 شباهت دارد که البته بیشتر مربوط به نحوه طراحی جلو GR HV Sports است.

این محصول مفهومی دارای چراغ‌های عجیبی بوده، همانگونه که در تصاویر مشاهده می‌نمایید، دو ردیف چراغ به صورت افقی و سه عدد چراغ به صورت عمودی در جلوی آن‌ها قرار دارد. به گفته این شرکت، در طراحی رینگ‌های آلیاژی و همچنین اسپویلر مورد استفاده در پشت خودرو نیز از TS050 الهام گرفته شده است. در نمای جانبی، این دستگاه به خودرو تویوتا GT86 شباهت دارد، البته طراحی سقف آن متفاوت بوده و به صورت کانورتیبل است. تویوتا چندین سال پیش از طرح مفهومی FT-86 رونمایی کرد که کانورتیبل بود ولی این ایده هیچ وقت عملی نشد.

این خودرو که دارای رنگ سیاه مات بوده، برای خنک کردن موتور از هواکش بر روی کاپوت خود بهره می‌برد. موتور مورد استفاده در GR HV Sports هیبریدی بوده و با دانش طراحی موتور TS050، مهندسی شده است. مهندسان باتری‌ها را در قسمت میانی خودرو تعبیه کرده‌اند تا علاوه‌بر توزیع وزن بهتر برای فرمان‌ پذیری، رانندگی لذت بخش‌تری را برای راننده به ارمغان بیاورند.

GR HV Sports

تویوتا GR HV Sports دارای کیربگس اتوماتیک بوده که البته خریداران قادر به سفارش نمونه دستی 6 سرعته آن با الگو H نیز هستند. راننده برای روشن کردن این خودرو باید دکمه موجود بر روی دسته گیربکس را فشار دهد. باید منتظر رونمایی از این محصول در نمایشگاه خودرو توکیو که از تاریخ 25 اکتبر شروع به کار می‌کند، باشیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا