مکمل بنزین
فناوریگوناگونخودروی سبزخبر

ساخت بزرگ‌ترین‌کارخانه تولید باتری الکتریکی توسط LG، در حوزه خودرو!

جامعه مدرن امروزی، هر روز درحال تغییر خود به شرایط جدید و تکنولوژی نوین است و این امر موجب آن شده است که در هر بخش از صنایع گوناگون، تغییراتی شگرف و پیشرفته را روبه‌رو خود مانند یک هدف جدید تجسم کنند. درهمین رابطه، در حوزه خودرو نیز این تغییر و تحولات به‌ گونه‌ای درحال انجام است که به اعتقاد کارشناسان، سرعت پیمایش این مسیر بیش از دیگر صنایع در جهان خواهد‌ بود. پیرامون این موضوع طی چند روز اخیر، کارخانه ای جدیدی صرفا برای تولید باتری الکتریکی درکشور لهستان افتتاح گردیده است، که وظیفه آن تولید انواع باتری الکتریکی همانند لیتیومی و ترکیبی، برای استفاده در محصولات جدید سازندگان برتر این بخش درسال آینده میلادی خواهد بود.

این مجموعه متعلق به شرکت ال‌جی است که یکی از برندهای مشهور در زمینه الکترونیک به شمار رفته و متعلق به کشور کره جنوبی است. برنامه نهایی این برند بهره برداری از این کارخانه در سال 2018 میلادی خواهد بود که در صورت آغاز به کار این مجموعه، این شرکت تبدیل به بزرگ ترین تولیدکننده باتری الکتریکی برای انواع محصولات تولیدی اعم از سبک و سنگین درسطح بین المللی خواهد شد. این کارخانه، چهارمین و بزرگترین کارخانه تولید LG با ظرفیت تولید 100000 باتری سالانه شامل سلول‌ها، ماژول‌ها و بسته‌ها بوده که قادر به حرکت دادن یک خودرو الکتریکی متوسط حدفاصل پیمایش حرکتی 200 مایل یا 320 کیلومتر مسافت است. انتظار می رود تولید نخستین خودرو با استفاده از باتری ساخته شده توسط این شرکت، در مرحله اول در روزهای پایانی سال 2017 اجرایی شود.

محل ایجاد این مجموعه در شهر Kobierzyce در نزدیکی Wroclaw در جنوب غربی لهستان است، و دارای اندازه ای برابر با 41،300 مترمربع خواهد بود.

یکی از مدیران ارشد این شرکت کره نیز درپاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب لهستان برای ایجاد این کارخانه اعلام کرده است: لهستان از نظر موقعیت جغرافیایی، بهترین مکان برای پاسخ به درخواست سازندگان متعدد اروپایی و بین المللی است. LG تنها شرکتی در جهان است که با تاسیس مجموعه تولیدی خود درسه قاره در آمریکا شمالی، آسیا و اروپا توانسته است حدود 90 درصد از بازار جهانی، پیرامون تولید این‌گونه محصولات و نمودار خالص را به تصاحب خود در آورد و پیش بینی می‌شود بزودی این برند بعنوان تولید کننده برتر جهان در زمینه نوآوری‌ و تبدیل سوخت پاک برای جایگزینی سوخت فسیلی شناخته شود.

پیرامون این خبر نیز مدتی است کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس، دانمارک، سوئد فروش محصولات بنزین سوز را تا سال 2030 میلادی مجاز اعلام کرده و پس از آن از فروش این تولیدات در کشور خود جلوگیری به عمل خواهند آورد. از برندهای مشهور تولیدکننده اتومبیل نیز همچون آئودی، ولوو، سیتروئن، فولکس واگن اعلام کرده‌اند، از سال 2018 میلادی نیمی از محصولات جدید خود را با تکنولوژی هایبرید و یا تمام برقی تولید کرده و تا سال 2025 میلادی بیش از 95 درصد محصولات خود را تماما الکتریکی خواهند ساخت.

در پایان، توجه شما را به تصویر اولین نمونه باطری تولیدی توسط این شرکت برای خودرو شورولت بولت الکتریکی با توان 60 کیلووات جلب می‌کنیم.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا