مکمل بنزین
خبر

خبرهای خوب و بدی در رابطه با کمپانی پورشه و خودروهای الکترونیکی جدیدش!

کمپانی پورشه، به تازگی نسخه الکتریکی خودروی اسپرت کیمن را تولید نموده و آن را به عنوان کیمن ای-ولوشن نامگذاری کرده است.

کیمن ای-ولوشن دارای برد الکتریکی 125 مایل بوده و تنها در 3.3 ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به سرعت 60 مایل در ساعت برسد. کمپانی پورشه، تغییرات زیادی را در این خودروی الکتریکی جدید اعمال نموده به طوری که از مقایسه آن با خودروی اسپرت کیمن استاندارد و مشاهده تفاوت‌های بین آنها شگفت زده خواهید شد.

اما با وجود ظاهر جذاب و عملکرد فوق‌العاده این خودروی الکتریکی، خبرهای بدی در رابطه با این خودروی اسپرت به گوش می‌رسد. گویا کمپانی پورشه قصد ندارد نسخه الکتریکی خودروی اسپرت کیمن را به مرحله تولید برساند. اما خبرهای خوبی نیز وجود دارد، گویا این پروژه یک بازنمایی از خودروی الکتریکی جدید کمپانی پورشه به نام میشن ای می‌باشد. خودروی میشن ای پورشه، در اوایل امسال، رونمایی شد که رقیب کاملا جدی برای خودروی تمام الکتریکی تسلا مدل اس به حساب می‌آید. در حال حاضر مدل اس تسلا در این بخش بازار، بی رقیب پیش می‌تازد اما میشن ای می‌تواند اولین رقیب سرسخت آن باشد.

هنگامی که این خودروی الکتریکی برای فروش به بازار عرضه شود دارای برد الکتریکی 300 مایل خواهد بود و 80 درصد از باتری آن میتواند تنها در عرض 15 دقیقه، به وسیله یک شارژر سریع، شارژ شود. زمان شارژ مجدد برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی از اهمیت بسزایی برخوردار است و قابلیت شارژ سریع خودروی میشن ای پورشه، می‌تواند آن را از سایر وسایل نقلیه الکتریکی متمایز سازد. از شواهد امر پیداست که گویا این تکنولوژی شارژ سریع در خودروی کیمن ای-ولوشن نیز به کار گرفته شده که نه تنها متمایز بودن و ماندگاری آن را در کلاس خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد بلکه این احتمال را که خودروی اسپرت الکتریکی کیمن همزمان با نسخه تولیدی خودروی میشن ای رونمایی شود پررنگ‌تر خواهد کرد.

سیستم به کار گرفته شده در این دو خودرو، به عنوان سیستم توربوشارژینگ پورشه شناخته میشود که ادعا شده میتواند قدرت هر خودرو را معادل با 320 کیلووات افزایش دهد. سیستم 800 ولت کمپانی پورشه تقریبا دوبرابر ولتاژ سیستم 480 ولتی خودروهای سوپرشارژر کمپانی تسلا می‌باشد. خبرهای بسیار بهتری نیز در مورد این سیستم به گوش می‌رسد. گویا این سیستم در جادههای پرترافیک اروپا به راحتی قابل به کارگیری است و همچنین خودروسازانی نظیر فولکس واگن، مرسدس بنز، بی ام و و فورد نیز در حال تولید چنین سیستمی هستند و این بدان معنیست که خودروهای آتی این کمپانی‌ها با این سیستم سازگار خواهند بود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا