مکمل بنزین
خودروی سبزخبر

شراکت بی‌ام‌و با چینی‌ها، تبدیل چشم بادامی‌ها به هدف اول بی‌ام‌‌و در آینده‌ای نزدیک!

حدودا 11 سال از اولین ورود یک خودروساز چینی به ایران می‌گذرد، دراین مدت برندهایی که موفق به حضور در بازار خودروی ایران شده‌اند همه ساله بر تنوع و کیفیت محصولات خود افزوده و توانسته‌اند مشتریان زیادی را در کشور جذب خرید محصولات خود نمایند.

حال در سال 2017 میلادی شرکت‌های تولیدکننده اتومبیل در چین به حدی بزرگ و قدرتمند شده‌اند که در نیمی از کشورها در سرتاسر جهان بازار فروشی بسیار خوب و قابل قبولی را برای خود ایجاد کرده‌اند، این امر در چندسال اخیر موجب آن شده است که شرکت‌هایی همچون مرسدس بنز، آئودی، بی‌ام‌و، تویوتا و فولکس‌واگن برخی از محصولات خود را به شیوه‌ای انحصاری و مخصوص بازار کشور چین تولید نمایند. پیرامون این موضوع چند روزی است خبری حاکی از عقد قرار داد بی‌ام‌و آلمان با گریت وال چین منتشر شده است.

یکی از مدیران بخش بازاریابی و تولیدات بی‌ام‌و چندی پیش در یکی از گفتگوهای خود پیرامون عقد قرارداد جدید با این شرکت چینی این گونه خاطرنشان کرد، ما در حال حاضر بدنبال ساخت چندین کارخانه در کشور چین بوده و طرح جدید خود را به منظور توسعه محصولات الکتریکی در مراحل اولیه در این کشور انجام خواهیم داد.

این خبر بدان معناس که دولت چین طرح پیشنهادی خود مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای بنزین سوز و دیزلی را با جدیت دنبال کرده و بزودی شاهد عدم تردد اتومبیل هایی با پیشرانه بنزینی یا دیزل دراین کشور توسعه یافته خواهیم بود.

سرمایه گذاری با  GREAT WALL

این سرمایه‌گذاری درابتدا با شرکت گریت‌وال که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین بشمار می‌رود خواهد بود و سپس افزایش همکاری ها با برلیانس نیز در برنامه بی‌ام‌و وجود خواهد داشت. پیرامون همکاری بی‌ام‌و با برلیانس، یکی از افراد سخنگو دراین شرکت اعلام کرد که این برند آلمانی درباره حدس و گمان اظهار نظر نخواهد کرد وتوسعه کسب و کار ما با سرمایه‌گذاری مشترک BMW Brilliance Automotive همچنان به صورت برنامه ریزی شده ادامه خواهد داشت.

میزان فروش بی‌ام‌و در چین

فروش بی‌ام‌و در سال گذشته به میزان 11 درصد افزایش یافته است و پس از آئودی، دومین برند برتر در این رده لقب گرفته است. همچنین این شرکت درحال تلاش برای جلوگیری از دسترسی رقیب سنتی خود یعنی مرسدس برای سبقت و رسیدن به مکان دوم این بازار بوده، که رشد 27 درصدی در فروش بازار خودروی چین را در سال 2016  تجربه کرده است و با توجه به محصولات جدید خود تهدیدی مستقیم برای بی‌ام‌و محسوب می‌گردد.

 

تمرکز در ساخت محصولات الکتریکی

BMW می‌گوید، که آنها می‌توانند تولیدات الکتریکی جدید را براساس طراحی وسیله نقلیه آینده طبق نظر مشتریان خود ساخته و همچنین برنامه‌ای جدید را مبنی بر جلوگیری از تهدید تسلا و دیگر برندها در این رده طرح‌ریزی و اجرا نمایند. لازم به ذکر است پیشنهاداتی مبنی بر فروش اولیه اتومبیل MINI بصورت هیبرید یا الکتریکی در گام اولیه با این خودروساز چینی مطرح شده و درحال نهایی شدن است. پیرامون این موضوع دیگرخودروسازان مطرح نیز به تازگی اعلام کرده‌اند، کل سرمایه‌گذاری‌ها و قراردادها در چین در اکثر موارد در حوزه خودروهای الکتریکی خواهد بود و دراین برنامه ریزی می‌خواهند محصولات الکتریکی و هیبریدی خود را تا سال 2025  با همکاری شرکای داخلی خود در این کشور به تولید رسانده و بخشی از سود فروش اصلی خود را در این کشور تجربه‌کنند.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا