Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به موزه خودروهای کلاسیک مزدا بیندازیم! (ویدئو اختصاصی)

کارخانه مزدا، یکی از خودروسازان مشهور ژاپنی از سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شد و تا به امروز توانسته یکی از خودروسازان قدرتمند در سراسر جهان باشد. این کارخانه در سال ۲۰۱۱ میلادی عنوان پانزدهمین شرکت بزرگ تولید خودرو را به خود اختصاص داد. خودروهای مزدا نیز از ۴۰ سال پیش وارد ایران شدند، از آن زمان تا کنون خودروهای مزدا ۳ و وانت‌های این کارخانه ژاپنی بین ایرانیان شهرت زیادی پیدا کردند. امروزه گروه بهمن خودرو در ایران، وانت‌های این کارخانه را مونتاژ و تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در سال ۲۰۱۵ میلادی، خودروسازی مزدا توانست ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو را روانه بازار جهانی کند که بیش از ۱ میلیون از خودروها در کشور ژاپن و مابقی در خط‌های تولید این کارخانه در دیگر کشورهای جهانی تولید شده بودند. جالب است بدانیم که این برند این خودروسازی در طی سالیان فعالیتش بیش از ۷ بار عوض شده است و در حال حاضر لوگوی این شرکت حرف M را به صورت کشیده در یک بیضوی قرار داده که نشان از بال‌های اهورامزدا نیز هست. به علاوه اکثر خودروهای مزدا در کشور ژاپن با نامی متفاوت از بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.به علاوه اکثر خودروهای مزدا در کشور ژاپن با نامی متفاوت از بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.

رانندگی نرم و راحت و مصرف سوخت پایین، دو دلیل عمده محبوبیت خودروهای مزدا در بازارهای جهانی هستند. خودروهای محبوب و پرفروش مزدا شامل مزدا میاتا MX-5، مزدا ۳، مزدا ۶، مزدا CX-3 و مزدا CX-5 هستند. از میان خودروهای مذکور، مزدا ۳ تا به امروز توانسته بیشترین فروش را در بازارهای جهانی داشته باشد. مزدا ۳ برای اولین بار سال ۲۰۰۳ میلادی وارد بازار جهانی شد و در طی ۱۱ سال بیش از ۴ میلیون دستگاه از آن به فروش رفت. 

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا موزه خودروهای کلاسیک مزدا را برایتان نشان دهیم!

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.