مکمل بنزین
خبر

کمپانی سیتروئن برای نسل بعدی مدل C3 چه خیالاتی در سر دارد؟

فورد، مدل فیستا ST و فولکس واگن، مدل پولو GTI جدید خود را رونمایی کرده‌اند، پژو نیز خودروی 208GTi خود را امسال به فروش رساند، تویوتا نیز با خودروی یاریس GRMN در دسته خودروهای هاچ‌بک، به رقیب سرسختی برای دیگر مدل‌ها مبدل شده، اما سیتروئن در این عرصه چه چیزی برای گفتن دارد؟

جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد زیرا به احتمال زیاد به زودی، این کمپانی، با لوگوی دوتایی شورون، و به همراه نسخه پیشرو خود یعنی مدل C3 WRC، در بخش خودروهای شهری کوچک، خوش خواهد درخشید.

رئیس این شرکت، لیندا جکسون، از ایده تلفیق  یک خودروی رالی و یک سوپرمینی عجیب و غریب موجود در نمایشگاه‌ها بسیار استقبال نموده اما بنابر گفته سخنگوی کمپانی سیتروئن، رئیس این کمپانی معتقد است که چنین مدلی در حال حاضر برای کمپانی سیتروئن از اهمیت زیادی برخوردار نیست و تولید آن تنها زمانی اتفاق می‌افتد، که مطمئن باشیم می‌تواند در این بازار پرهیاهو دوام آورد.

در این رابطه، رئیس بخش محصول این کمپانی، Xavier Peugeot، موظف شد تا مدل C3 الهام گرفته شده از خودروهای مسابقات رالی را طراحی نماید.

اگر در نهایت این طرح تایید گردد، قدرت و شتاب و عملکرد بالا تنها چیزهایی نیستند که در این خودرو مد نظر قرار خواهند گرفت بلکه ویژگی‌هایی نظیر راحتی در هنگام رانندگی با خودرو نیز عامل مهمی است که با توجه به سخنان Xavier Peugeot، قطعا باید مد نظر قرار گیرد. در حال حاضر، مدل C3 کمپانی سیتروئن، با توجه به طرح نمای خارجی غیرعادی و محیط داخلی متمایز خود، توانسته توجهات زیادی را به خود جلب نماید.

اما قطعا نسخه عضلانی این خودرو با داشتن تخصص لازم در زمینه رالی قهرمانی جهانی(WRC) بسیار متمایزتر از مدل فعلی خواهد بود، هرچند با توجه به گفته‌های لیندا جکسون، احتمالا این مدل در آینده نزدیک تولید نخواهد شد. اما اگر کمپانی سیتروئن، با درخواست‌های کثیر مشتریان بالقوه تحت فشار قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که پروسه تولید این خودروی استثنایی را تسریع نموده و به زودی بتوانیم شاهد حضورش در بازار باشیم.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا