مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

رقیب سرسخت بی‌ام‌و M3 از آلفارومئو معرفی شد: Giulia

همانطور که آلفارومئو قول داده بود، از سدان جدید این شرکت به نام Giulia رونمایی شد. خودرویی با طراحی متفاوت نسبت به رقبا که فاصله آن از سطح زمین بسیار کم است و کاپوت کشیده و بلند و بدنه‌ای عضلانی از ویژگی‌ها آن به شمار می‌آید.

از سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های عقب در این ماشین استفاده شده است. همچنین نحوه قرارگیری موتور و سیستم انتقال قدرت به گونه‌ای‌ست که تعادل بسیار خوبی بین قسمت جلو و عقب برقرار شده و نسبت وزن ۵۰-۵۰ را در این سدان شاهد هستیم. همچنین گفته شده که Giulia بلند‌ترین فاصله بین دو محور در بین ماشین‌های هم سگمنت را داراست. در نهایت راحتی و پایداری زیادی را در این ماشین شاهد خواهیم بود که درکنار سیستم چهارچرخ متحرک به حداکثر خود می‌رسد.

rg-frankfurt-alfa-romeo-giulia-5_653

فیات کرایسلر سیستم تعلیق دابل ویشبون جدیدی را برای جلوی این خودرو طراحی کرده و با وجود کمک‌ فنرهایی که با کامپیوتر کنترل می‌شوند، بهترین تجربه راحتی و هندلینگ را رانندگان این سدان تجربه خواهند کرد.

rg-frankfurt-alfa-romeo-giulia-1_653

Giulia همچنین به سیستم توزیع گشتاور دو کلاچه مجهز شده که نیروی منتقل شده به چرخ‌ها را جداگانه و بدون دخالت سیستم کنترل کشش خودرو، کنترل می‌کند. سیستم ترمزگیری با کنترل پایداری و کشش مخلوط شده تا عکس‌العمل بالایی نسبت به دستورات راننده داشته باشد و در فاصله بسیار کوتاهی ترمزگیری صورت گیرد.

rg-frankfurt-alfa-romeo-giulia-6_653

اطلاعات کامل فنی به طور کامل منتشر نشده‌اند اما آلفارومئو ظاهرا بر روی نسخه Quadrifoglio حساب ویژه‌ای باز کرده و مشخصات آن را اعلام کرده است؛ شاید دلیلش نیز استفاده از موتوری الهام گرفته شده از فراری که با ۶ سیلندر و توربوشارژش، ۵۱۰ اسب‌ بخار تولید می‌کند که به نسبت رقیبش M3، اختلاف شگفت‌انگیز ۷۵ اسب‌ بخاری را نشان می‌دهد.

rg-frankfurt-alfa-romeo-giulia-7_653

همانند بی‌ام‌و که از فیبرکربن در شاسی‌ سری ۷ استفاده کرده است، در Giulia نیز همین اتفاق رخ داده تا وزن خودرو به مقدار چشم‌گیری کاهش پیدا کند تا نسبت وزن به قدرت،‌ حدود ۳ کیلوگرم برای هر اسب بخار باشد و وزن کلی خودرو نیز حدود ۱۵۴۰ کیلوگرم است.

rg-frankfurt-alfa-romeo-giulia-16_653

اما جایی که این کاهش وزن و قدرت زیاد ثمره‌شان به بار می‌شیند،‌ افزایش شتاب خودرو است؛ به طوری که Giulia Quadrifoglio می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۹ ثانیه طی کند و این به معنی سریع‌تر بودن به نسبت M3 است. این پک ویژه همچنین شامل اسپلیتر فعال نیز می‌شود که نیروی رو به پایین را افزایش می‌دهد و پایداری خودرو افزایش می‌یابد. همچنین در پیست نوربرینگ، این سدان توانسته که عدد 7:39 را به ثبت برساند که ۱۳ ثانیه سریع‌تر از بی‌ام‌و M4 است.

rg-frankfurt-alfa-romeo-giulia-15_653

قیمت مدل پایه از ۸۹ هزار دلار در ایتالیا آغاز می‌شود. در ضمن تریم‌های بالاتر نیز با قیمت ۱۰۷ هزار دلار به فروش خواهند رسید. Giulia وارد رقابت سنگین میان M4 ،M3 ،C63 AMG و ATS-V خواهد شد و با امکانات خوبی که دارد، می‌تواند این رقیبان را از پیش رو بردارد.

منبع: leftlanenews

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا