مکمل بنزین
گوناگونخبر

توسعه اولین ایربگ سانروف توسط یک شرکت کره‌ای!

شرکت کره‌ای سازنده قطعات خودروی هیوندای Mobis که بخشی از شرکت خودروسازی هیوندای محسوب می‌شود، ادعا کرد که در حال توسعه اولین سیستم ایربگ برای سانروف در جهان است. این شرکت سازنده قطعات، تحقیقات خود را در اختیار اداره ایمنی ترافیک بزرگراه امریکا قرار داده است. براساس ادعای هیوندای Mobis، ایده توسعه این کیسه هوا به علت افزایش ایمنی سرنشینان در زمان تصادف و غلط زدن (Rollover) خودرو شکل گرفته که توسط این سیستم صدمات وارده توسط سانروف کاهش می‌یابد.

در این گزارش ذکر شده که ارزش بازار سانروف در سال 2015 تقریبا برابر با 4924 میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود به طور متوسط شاهد رشد 10.9 درصدی آن تا سال 2022 باشیم. این رشد در تولید سانروف، ناشی از افزایش استفاده از آن در خودروهای موجود در چین، هند و کره جنوبی خواهد بود.

با توجه به رشد تقاضا برای سانروف در بازار جهانی و همچنین مهم بودن امنیت آن، شرکت هیوندای Mobis نمونه‌های مختلف ایربگ برای سانروف را توسعه و مورد بررسی قرار داده تا بهینه‌ترین آن‌ها را پیدا کند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مناسب‌ترین کیسه هوا برای سانروف پانورامیک، تعبیه کردن آن در ماژول سانروف بوده که توسط کابل به جلو و عقب سانروف متصل می‌شود.

برای عملکرد تدریجی، از دو بالشتک تاخیری در ساختار آن استفاده شده تا با توجه به کیسه هوا پرده‌ای، واکنش مناسبی از خود نشان دهد.  کیسه هوا توسعه داده شده در طی 0.08 ثانیه خالی می‌شود تا در زمان غلط زدن خودرو از آسیب‌های جدی به سر و گردن سرنشینان جلوگیری به عمل آید.

با توجه به تصویب مقررات ایمنی اجباری جدید در کشور هند، این شرکت می‌تواند فروش مناسبی را در آینده نزدیک در این کشور تجربه کند، البته شاید دیگر کشورها نیز برای امنیت سانروف قانونی را مورد تصویب قرار دهند. هیوندای Mobis امید دارد که سفارشات برای کیسه هوا در سقف پانورامیک خودروهای SUV که ارزشی برابر با 5.3 میلیارد دلار دارد، دریافت کند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا