مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

۴ دلیل برای آنکه DS3 بخریم!

DS را می‌توان یکی از شرکت‌های لوکس ساز در زمینه اتومبیل در فرانسه نامید. این برند، نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس مورخ سال1955 میلادی با مدل افسانه‌ای DS-19 وارد میادین رقابت با رقبای آن روزهای خود شد. این شرکت در سال 2014 با توجه به سیاست‌های جدید کمپانی صاحب امتیاز خود یعنی سیتروئن، شروع به ساخت مدل های مستقل خود یا رویکرد و طراحی جدید کرده  و تا به امروز چندین مدل را در کلاس‌های گوناگونی همچون هاچ‌بک، سدان و کراس اوور در سطح بین المللی عرضه کرده است.

در ایران نیز این برند لوکس فرانسوی توسط شریک تجاری خود، شرکت آرین موتور تابان حضور یافته و مدل‌های DS5، DS5 L، DS3 و DS6 را عرضه کرده و خبرهای جدید از این شرکت حاکی از آن است که DS قصد دارد مدل جدید خود یعنی DS7 را که یک خودرو کراس اور لوکس شهری قلمداد می‌شود را بزودی در اوایل زمستان سال جاری در ایران عرضه و به فروش برساند. حال در این مطلب به بررسی عوامل اثرگذار در خرید یکی از محصولات این شرکت با نام DS3 پرداخته و چندین نکته مهم برای انتخاب این محصول از سوی خریداران را با نگاهی دقیق‌تر به این خودرو عنوان خواهیم کرد.

کیفیت ساخت و اعتبار جهانی

قطعا برند خودروسازی دی اس یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین خودروسازان اروپا است. این شرکت زیرمجموعه برند سیتروئن و متعلق به هولدینگ PSA فرانسه بوده و نام و اعتباری در سطح بین المللی را برپایه تولید و عرضه خودروهایی در رده متوسط، لوکس و باکیفیت ساختی مثال زدنی دارا است. مدلهای تولیدی این شرکت همواره در سطح اروپا بعنوان یکی از محبوب‌ترین خودروها در کلاس خود شناخته می‌شوند و درحال حاضر با حضور این برند در چین، محصولات این شرکت در این کشور پرجمعیت و قدرتمند جهان، دارای فروشی بالا و پرسود هستند.

پیشرانه و عملکرد

از دیگر افتخارات کسب شده توسط این برند در سال 2017، انتخاب بعنوان یکی از برترین تکنولوژی‌ها در ساخت پیشرانه توسط مجله بین‌المللی تکنولوژی موتور (Engine Technology) برای مدل DS3 که توسط هولدینگ PSA طراحی گردید، بوده است. پیشرانه‌ای که این خودرو با آن در ایران حضور پیدا کرده است، 1200 سی‌سی توربوشارژ بوده و قادر به تولید توانی برابر با 110 اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور، در دو مدل گیربکس 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک EAT6 تیپ ترونیک عرضه می‌شود، که مدل‌های حاضر در ایران مجهز به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هستند. DS3 توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت را داشته و در مدت زمانی برابر با 9.6  دهم ثانیه می‌تواند به سرعت صد کیلومتر در ساعت برای شتاب اولیه دست پیدا کند. همچنین مصرف سوخت این خودرو در نمودار ترکیبی شهر و اتوبان میزانی مصرفی برابر با 4.5 لیتر در 100 کیلومتر است و یکی از نکات برتر این خودرو در مقایسه با رقبای خود برای انتخاب از سوی خریداران نیز پیشرانه و عملکرد بی‌نظیر این خودرو در جاده‌ها خواهد بود.

 

طراحی ظاهری و داخلی

در دی اس3 طراحی در دو حالت بیرونی و داخلی بسیار منحصر به فرد صورت گرفته است. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌ها  با طرحی متفاوت طراحی شده‌اند و جلو پنجره مشکی رنگ این مدل که بواسطه استفاده از نوار های کروم در اطراف آن زیبایی دوچندان را به این خودرو بخشیده و جلوه ای دیگر از طراحی بی نظیر آن خودرو بوده است. طراحان دی اس 3 در ایجاد این محصول، تلاش خود را معطوف به بزرگتر نشان دادن بدنه این خودرو با توجه به اندازه و سایر کوچک این مدل کرده‌اند و در این امر نیز موفق ظاهر شده‌اند. در قسمت کناری نیز بدلیل دو درب‌ بودن این خودرو، درب‌ها جهت راحت‌تر سوار شدن سرنشینان بطور کشیده طراحی شده و این حس را در نگاه اول متوجه برخورد خریدار با یک خودرو در کلاس کوپه خواهد کرد.

در عقب این خودرو، ستون انتهایی کامل به صورت شیشه ساخته شده و جلوه بسیار خاصی را به این خودرو جذاب بخشیده است. در طراحی نمای عقب نیز در DS3، چراغ‌های عقب به صورتی زیبا و بزرگ بوده و همانند دیگر قطعات این خودرو به شیوه‌ای کاملا جدید و خاص طراحی شده‌اند. از دیگر نکات جالب در طراحی ظاهری این خودرو سپرهای هم رنگ بدنه در جلو وعقب بوده که نشان از کیفیت بالای این محصول دارد.

طراحی داخلی این خودرو نیز بصورت کاملا جدید و مطابق با سایر محصولات این برند صورت گرفته است. در داخل کابین، نحوه پیاده سازی و ایجاد بخش‌های مختلف اعم از فرمان، داشبورد، صفحه نمایشگر و سایر بخش‌ها به صورتی خاص بوده و با تمامی رقبا متفاوت است. به طور کلی طراحی داخلی این خودرو نمونه‌ای از بروز بودن تفکر این برند در ایجاد و ساخت خودروهایی با معیارهای امروزی با توجه به کیفیت عالی بوده و همواره در چند سال اخیر،  این گروه خودروسازی در طراحی محصولات خود موفق عمل کرده و یکی از نکات مهم در انتخاب این محصول را نیز از سوی خریداران می‌توان طراحی نوین و خاص این محصول عنوان کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی در دی اس 3 این‌گونه می‌بایست گفت که این خودرو در این بخش در سطح بسیار خوبی قرار دارد. از جمله امکانات قرارگرفته در این مدل می‌توان به صفحه نمایش 7 اینچی لمسی تمام رنگی شامل سیستم مولتی مدیا، مسیر یاب و کنترل شرایط خودرو، قابلیت اتصال تلفن همراه با استفاده از Apple Car Play و Mirror Link، صندلی‌های اسپرت تمام چرم به همراه تنظیم صندلی برقی، کروز کنترل با محدود کننده سرعت، کنترلر سیستم صوتی بر روی فرمان، طرح سقف با انتخاب رنگ‌های مختلف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در داخل کابین، سیستم کنترل کیفیت میزان هوای داخلی اتاق به همراه سیستم تصفیه هوا دارای یونایزر، دوربین دید عقب به همراه سنسور پارک جلو و عقب خودرو، انتخاب حالت اسپرت رانندگی، نمایش میزان فشار باد لاستیک‌ها، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی بهینه و قدرتمند با 6 اسپیکر، بلوتوث و پورت USB و سیستم اعلام خطر SOS که یکی از کاربردی ترین موارد در این خودرو است، اشاره کرد.

همچنین DS3 با توجه به طراحی جدید و نوین خود و تجهیزاتی همچون 6 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی، قفسه سینه و پرده، ایمو بلایزر، کمک ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم HAC، سیستم فعال ترمز خودکار شهری، سیستم ضد قفل ترمزها ABS، کروز کنترل فعال مجهز به سیستم محدود کننده سرعت در دو حالت مختلف، که با توجه به این امکانات در بخش ایمنی این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از مرکز تست تصادفات و سوانح جاده‌ای در اروپا شده است.

در این بخش نیز می‌توان دی اس3 را یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازه قیمتی زیر 150 میلیون تومان در انتخاب یک هاچ‌بک شهری و زیبا معرفی کرد.

کلام پایانی

در پایان لازم به ذکر است، شرکت آرین موتور تابان قیمت فروش این هاچ‌بک لوکس فرانسوی را  ۱۳۹ میلیون تومان اعلام کرده است که در برخی موارد در بازار آزاد قیمت این خودرو در نمونه رنگ‌های معمولی‌تر برابر137 میلیون تومان نیز اعلام می‌گردد، که علاقه مندان در صورت خرید نقدی از شرکت آرین موتور تابان، از تسهیلاتی همچون تخفیف 4 میلیون تومانی هنگام تحویل خودرو برخوردار خواهند شد. همچنین این خودرو را می‌توان یک انتخاب جذاب و هوشمندانه از سوی خریداران، برای ترددهای روزانه شهری قلمداد کرد و لذت رانندگی در کنار مصرف پایین سوخت و امکاناتی رضایت بخش را در این محصول تجربه کرد.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظر من ظاهر خوبی داره و واسه داخل شهر ماشین جمع و جوری هست_شرکتش هم معتبر هست و امکانات خوبی داره _فقط ی مقدار قیمتش بالاست اگر قیمتش دور و بر 80 تا 90 میلیون بود طرفدار های زیادی پیدا میکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا