مکمل بنزین
خبر

مدل کانسپت Eve، واقعیت یا خیال؟

کمپانی چینی NextEV که در حال حاضر با نام تجاری NIO شناخته می‌شود، مدل مفهومی الکتریکی به نام Eve را به نمایش درآورده که بنا بر ادعای سازندگان دارای سیستم خودران سطح 4 بوده و گویا قرار است تا سال 2020 مدل تولیدی بر اساس کانسپت Eve وارد بازار شود.

کمپانی NIO تقریبا هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد جزئیات فنی این خودرو ارائه نداده به جز اینکه Eve یک کانسپت غیر قابل تولید است که تنها به عنوان الگویی برای خودروهای آینده به کار گرفته خواهد شد. در این راستا، مدیر اجرایی کمپانی NIO، عنوان کرد که هدف اصلی این کمپانی، ارائه خودرویی ارزان‌تر است که برای عموم مردم قابل خریداری باشد و بیان نموده که احتمالا این کمپانی با تولید یک مدل ثانویه در حجم انبوه به این هدف دست خواهد یافت.

گویا کمپانی NIO در حال انجام ارزیابی‌هایی برای تولید خودروی الکتریکی است که از مدل کانسپت Eve الهام گرفته شده باشد اما این ایده هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد. معاون رئیس بخش طراحی NIO در این خصوص بیان نموده که مدل کانسپت Eve ویژگی‌های مشترک زیادی با خودروی خودران در حال تولید دارد و کمپانی NIO سعی نموده که بیشتر بر راحتی و سرگرم کننده بودن فضای داخلی این خودرو تمرکز کند.

کانسپت Eve به صورت فضایی برای زندگی بر روی چرخها طراحی شده و در این فضای دلپذیر، می‌توانید به راحتی وقت خود را صرف رسیدگی به کارهای دیگر و یا استراحت نمایید. یکی از صندلی‌های عقبی Eve، یک صندلی لمیدنی بسیار مدرن و راحت است و سایر صندلی‌های این کانسپت نیز به نحو فوق‌العادهای، دنج و راحت هستند و از پارچه‌های بافتنی خاکستری سبک و چرمی با رنگ قهوه‌ای گرم ساخته شده‌اند. صندلی سرنشینان نیز به یک صندلی تاشو رو به عقب مجهز شده‌است.

کانسپت Eve به یک واحد هوش مصنوعی به نام Nomi مجهز است که توابع حیاتی خودرو نظیر درجه حرارت کابین را تنظیم نموده و این کمپانی امیدوار است بتواند توسط این سیستم، خودرو را از راه دور کنترل کند.

پانل‌های شفاف این کانسپت نیز فوق‌العاده هستند زیرا به سرنشینان اجازه می‌دهند تا با حفظ حریم خصوصیشان از مناظر اطراف نیز لذت ببرند. علاوه بر این، طراحان این مدل مفهومی، پانل رنگی پیوسته‌ای را برای دو طرف کانسپت Eve طراحی نموده‌اند که بهعنوان پانل‌های کدر فعال شناخته می‌شود و با وجود آن‌ها شما یا می‌توانید از مناظر اطراف لذت برده و یا با فعال کردن حالت کدر، از دیده شدن فضای بیرون جلوگیری کنند.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا