Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

5 دلیل برای آن که DS6 بخریم!

DS را می‌توان یکی از شرکت‌های لوکس ساز در زمینه اتومبیل در فرانسه نامید. این برند، نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس مورخ سال1955 میلادی با مدل افسانه‌ای DS-19 وارد میادین رقابت با رقبای آن روزهای خود شد. این شرکت در سال 2014 با توجه به سیاست‌های جدید کمپانی صاحب امتیاز خود یعنی سیتروئن، شروع به ساخت مدل های مستقل خود با رویکرد و طراحی جدید کرده و تا به امروز چندین مدل را در کلاس‌های گوناگونی همچون هاچ‌بک، سدان و کراس اوور در سطح بین المللی عرضه کرده است.

در ایران نیز این برند لوکس فرانسوی توسط شریک تجاری خود، شرکت آرین موتور تابان حضور یافته و مدل‌های DS5، DS5 L، DS3 و DS6 را عرضه کرده و خبرهای جدید از این شرکت حاکی از آن است که DS قصد دارد مدل جدید خود یعنی DS7 را که یک خودرو کراس اور لوکس شهری قلمداد می‌شود را بزودی در اوایل زمستان سال جاری در ایران عرضه و به فروش برساند.

حال در این مطلب به بررسی عوامل اثرگذار در خرید یکی از محصولات این شرکت با نام DS6 که یک خودرو کراس اوور شهری است، پرداخته و چندین نکته مهم برای انتخاب این محصول از سوی خریداران را با نگاهی دقیق‌تر به این خودرو عنوان خواهیم کرد.

کیفیت ساخت و اعتبار جهانی

قطعا برند خودروسازی دی اس یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین خودروسازان اروپا است. این شرکت زیرمجموعه برند سیتروئن و متعلق به هولدینگ PSA فرانسه بوده و نام و اعتباری در سطح بین المللی را برپایه تولید و عرضه خودروهایی در رده متوسط، لوکس و باکیفیت ساختی مثال زدنی دارا است. مدلهای تولیدی این شرکت همواره در سطح اروپا بعنوان یکی از محبوب‌ترین خودروها در کلاس خود شناخته می‌شوند و درحال حاضر با حضور این برند در چین، محصولات این شرکت در این کشور پرجمعیت و قدرتمند جهان، دارای فروشی بالا و پرسود هستند.

طراحی ظاهری

یکی از موارد مهم در هنگام خرید خودروها توسط خریداران، بررسی نمای ظاهری و داخلی خودرو مورد نظر است. پیرامون این موضوع، DS که‌ همواره  بعنوان یک برند لوکس ساز و در عین حال کیفیت شناخته می‌شود، با عرضه DS6 تجملی از شکوه و زیبایی را از خود بجای گذاشته و طراحی این محصول را برپایه انتخاب سختگیرانه مشتریان خود انجام داده است. این خودرو یک کراس اوور لوکس شهری قلمداد می‌شود و نسبت به سایر رقبای خود در این رده قیمتی از طراحی و ظاهری بسیار خاص و بروز بهره می‌برد.

از دیگر موارد این بخش می‌توان به استفاده از رینگ‌هایی با نمایی جذاب و اسپرت و بر روی سقف این خودرو دو روفبک نقره ای تعبیه شده که قسمت عقب خودرو امتداد پیدا کرده‌اند، اشاره کرد. همچنین در قسمت اگزوزها نیز یک نوار فلزی از جنس کروم استفاده شده که زیبایی دوچندانی را به این بخش از خودرو اعطا کرده است.

طراحی داخلی و کابین

یکی دیگر از عوامل خرید این خودرو بعنوان یک انتخاب مناسب، می‌تواند طراحی داخلی و کابین این خودرو لقب گیرد. در نمای داخلی و کابین این خودرو، بدلیل آن که DS6 از پلتفرم ساختی مشترک همانند DS5 بهره می‌برد، شباهت‌ها و موارد بسیاری مشاهده می‌شود. در طراحی داخلی این خودرو DS همانند دیگر محصول خود از فرمانی زیبا و منحصر به فرد خود با طرحی خاص و چند بخشی استفاده کرده است. از دیگر موارد جالب در طراحی داخلی این خودرو می‌بایست به مواردی همچون، استفاده این شرکت از  جنس چرم با کیفیت بر روی داشبورد و درب‌ها، طراحی داخلی از جنس چوب مصنوعی و آلمینیوم، کفپوش جلو به صورت فرش و استفاده از شیشه‌ای پهن و عریض با نمایی بهتر از سایر رقبا در جلو اشاره کرد.

پیشرانه و عملکرد مناسب خودرو

از دیگر موارد مهم در خرید این خودرو می‌توان به پیشرانه و عملکرد مناسب این خودرو در جاده اشاره کرد. DS6 دارای چندین پیشرانه با حجم‌های مختلف بوده، اما نمونه‌ای که توسط نماینده رسمی این شرکت وارد بازار خودرو ایران شده است، شامل یک پیشرانه توربوشارژ 1598 سی‌سی است که قادر به تولید 165 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور بوده و موفق به ثبت شتاب صفر تا صدی برابر با 9.5 صدم ثانیه شده و مصرف سوخت اعلامی این خودرو در نمودار ترکیبیی شهر و اتوبان برابر با6.8 لیتر بنزین برای پیمایش صد کیلومتر مسیر بوده است. از دیگر نکات جالب پیرامون عملکرد این خودرو می‌توان به مواردی همچون هندلینگ مناسب و سیستم تعلیق بی‌نظیر این خودرو اشاره کرد که کمترین ضربه را به داخل اتاق این خودرو منتقل می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

از دیگر موارد، پیرامون خرید این خودرو می‌توان به امکانات رفاهی و ایمنی رضایت بخش و بسیار مناسب این خودرو اشاره کرد. دی اس 6 در رده قیمتی خود در ایران و در مقایسه با سایر رقبای خود در رده کراس اوررهای شهری، یکی از بهترین خودروها از نظر امکانات رفاهی و ایمنی است، که در این مدل می‌بایست به مواردی همچون ماساژور صندلی جلو، سیستم کمکی شروع در سربالایی HSA، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق برقی، برخورداری از رادار نقطه کور و جانبی در مسیر، سنسور پارک جلو و عقب خودرو، دوربین عقب، ترمز دستی خودکار، کنترل چسبندگی به جاده، چراغ های زنون جلو،  برف پاک کن اتوماتیک، چراغ‌های مخصوص روز     (دی لایت)، آینه الکتروکرومیک، رینگ 18 اینچی آلومینیومی، آینه‌های جانبی تاشو، روکش چرمی صندلی ها، سیستم ورود بدون کلید، استارتر دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل کیفیت هوا، سانروف، سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، بلوتوث و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و سایر موارد بر روی فرمان اشاره کرد.

در بخش ایمنی و آلایندگی نیز این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی در مرکز تصادفات و سوانح جاده‌ای در اروپا و استاندارد آلایندگی یورو6 شده است. از موارد ایمنی نیر در این خودرو می‌توان به انواع سیستم ترمز  و پایداری همچون ABS، ESP، EBV، ASR  اشاره کرد.

کلام پایانی

در پایان لازم به ذکر است، شرکت آرین موتور تابان نماینده فروش و عرضه محصولات DS در ایران بوده و قیمت فعلی این خودرو در بازار برابر با 221 الی 226 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر است که در مقایسه با سایر رقبای خود در این قیمت از امکانات رفاهی به مراتب بهتری بهره‌مند بوده و با توجه به خدمات پس از فروش مناسب این شرکت، DS6 یک انتخاب هوشمندانه و مناسب برای خریداران بمنظور استفاده روزمره در شهر و مسافرت‌های برون شهری در نهایت کیفیت و زیبایی و ایمنی خواهد بود.

3 دیدگاه
  1. هومن قشنی می گوید

    کاملا غیر حرفه ای بود و فقط از حرفهای خود سایت وارد کننده برداشت شده.سیستم تعلیق بسیار خشک و اسپرت هست و تمام ناهمواریهای جاده رو حس میکنید حتی اونهایی که از روشون رد نمیشی. سیستم توربو خوب است اما تا اونجا که بهش فشار نیاری اگر کمی تند تر از حالت عادی برانید مصرف بالاتر از ۱۲ میشه. واکنش توربو در مود اسپرت خوب میشه. سیستم مدیا مشکلاتی داره مثل گم کردن فرکانس بلوتوسهای گوشیهای هم مدل. مشکل جی پی اس. در کل ۲۵۰۰۰ دلار قیمت معقولی هست

    1. ناشناس می گوید

      ماشین اصلا خشک نیست. مصرف سوخت فوق العاده مناسب هست و ماشین قدرت خوبی داره.

  2. علی می گوید

    Dsماشین خوب و نرم اتفاقا خیلی کم مصرفه نسبت به قیمت امکانات رفاهی خوبی داره من ۵ ساله دارم با بی ام و ۳۲۵ عوض کردم عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.