مکمل بنزین
خبر

نگاهی به برخی مزایای خرید اتومبیل چینی!

این روز‌ها بازار ماشین‌های چینی در کشورمان رونق بسیار زیادی دارد، زیرا با امکانات خوبی که در اختیار ما می‌گذارند قیمت‌ بسیار مناسبی نیز دارند. در این دنیای مدرن تصور زندگی بدون یک اتومبیل شخصی بسیار سخت است. رفت و آمد‌ها با وجود هزینه زیادی که دارند با داشتن یک ماشین شخصی بسیار راحت‌تر خواهد بود.

شاید تا حدود 10 سال پیش کسی به خرید اتومبیل چینی فکر هم نمی‌کرد. در آن زمان این خودرو‌ها از نظر طراحی ظاهری حرفی برای گفتن نداشتند و از نظر کیفیت مواد اولیه و مونتاژ قطعات نیز گزینه‌های بسیار بهتری در دسترس بود؛ اما اکنون اینطور نیست و برخی از تولیدکنندگان چینی تنه به تنه خودروسازان اروپایی زده‌اند و با آن‌ها رقابت دارند.

در این مقاله قصد داریم فارغ از مشکلات و دردسرهای خودروهای چینی، برخی مزایای خرید یک ماشین چینی را با هم‌ بررسی کنیم.

قیمت مناسب

اولین عبارتی که بعد از شنیدن نام اتومبیل چینی به ذهن می‌آید همین “قیمت مناسب” است. البته در اینجا نمی‌خواهیم در موردتعریف کلمه” مناسب” بحث کنیم و همین‌قدر که در این آشفته‌بازار خودروی کشورمان اتومبیلی با طراحی مناسب و زیر 60 میلیون تومان پیدا کنیم از نظرمان “مناسب” است!

باید بپذیریم که در بسیاری از موارد جمله “هر ارزانی بی علت نیست” در مورد این ماشین‌های چینی درست از آب در نمی‌آید؛ زیرا مسائل بسیاری در این قیمت کم دخیل هستند. نیروی کار در کشور چین بسیار ارزان است طوری که فقط با یک جای خواب و غذا و پولی معادل 25 دلار در ماه آن‌ها را راضی می‌کند که ساعت‌ها برای شما کار کنند. بازار بسیار گسترده در خود کشور چین نیز در این قیمت کم تاثیر‌گذار است. شاید اگر در مورد کیفیت خودرو صحبت کنیم؛ خرید اتومبیل‌های اروپایی عاقلانه‌تر است؛ ولی وقتی با کمبود بودجه مواجه هستیم بهتر است به این چینی‌های خوش قیمت نیز فکر کنیم.

البته ذکر این نکته ضروری است که هم اکنون خودروهوی چینی بالای ۱۰۰ میلیون هم در بازار وجود دارد.

امنیت بالا!

تیتر را درست دیده‌اید! در این روز‌ها اکثر کارخانه‌ها با تجهیزات مدرن و علم روز خودروی خود را تولید می‌کنند و نباید نگران امنیت خودرو و سرنشینانش باشید. شاید اگر در مقام مقایسه بر بیایید متوجه تفاوت سطح امنیت یک ماشین چینی با همتای قیمتی ایرانی‌اش خواهید شد!

طراحی مدرن و زیبا

وقتی با یکی از دوستانم در مورد اتومبیل‌های چینی صحبت می‌کردم؛ اعتقاد داشت که وقتی می‌شود با هزینه کم یک شاسی بلند با طراحی خوب خرید چرا پول خرج ماشین دیگری که طراحی ضعیفی دارد بکنیم؟ در واقع بسیاری از افراد وجود دارند که حتی حاضرند عملکرد خودرو را فدای طراحی زیبا‌تر بکنند. متخصصان برای ساخت اتومبیل‌های نسل جدید چینی از ماشین‌های بسیار زیادی ایده گرفته‌اند و با ترکیب آن‌ها محصولی زیبا و خاص را تولید کرده‌اند.

لوازم یدکی

یکی از مشکلات خودرو‌های چینی کوتاه بودن مدت تولید آن‌هاست. برای مثال خودروی جک جی3 اکنون دیگر تولید نمی‌شود و اگر بخواهید لوازم جانبی مربوط به آن‌ را پیدا کنید به مشکلات زیادی بر خواهید خورد؛ ولی با این حال بسیاری از وسایل دیگر خودروها قابل استفاده هستند. نکته مهم اینجاست که اگر ماشین مورد نظر در حال تولید است؛ لوازم جانبی‌اش به راحتی و با قیمت کم در دسترس خواهند بود.

دست باز در انتخاب

شاسی‌بلند، خانوادگی و یا اسپرت؛ در بازار اتومبیل‌های چینی به دلیل تعداد بالای خودروسازان و تنوع مدل‌ها گزینه‌های بسیاری برای خرید پیش روی خود خواهید داشت و با ویژگی‌های مختلف می‌توانید مدل‌های متنوع را بررسی کنید.

در سری مقاله‌های مشاوره خرید خودروی چرخان می‌توانید نقاط قوت و ضعف انواع خودروهای چینی را مطالعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا