مکمل بنزین
تماشاخانه

10 نکته جالب درباره پورشه کاین 2018! (ویدئوی اختصاصی)

شاسی‌بلند پورشه کاین ۲۰۱۸ یکی از خودروهای کاربردی است که در بهار سال ۲۰۱۸ در دو مدل معمولی و اسپرت وارد بازار جهانی می‌شود. برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ میلادی پورشه کاین به جهانیان معرفی شد و تا به امروز ۳ نسل از آن در بازارهای جهانی به نمایش درآمده است. در این مطلب نگاهی به ۱۰ نکته جالب درباره این خودرو می‌اندازیم، پس با چرخان همراه باشید.

۱. خصوصیات ظاهری

برخی از خصوصیات ظاهری این خودرو از دو مدل خودروی پورشه ۹۱۱ و پانامرا برگرفته شده است که باعث شده طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

۲. قدرت

شاسی‌بلند پورشه کاین ۲۰۱۸ مجهز به موتور توربو بنزینی ۶ سیلندری ۳.۰ لیتری با قدرت ۳۴۰ اسب بخار است؛ از سوی دیگر مدل اسپرت این خودرو موتور توربو دوگانه بنزینی ۲.۹ لیتری با ۴۴۰ اسب بخار را دارد و به زودی هم قرار است مدل‌هایی دیگری با سوخت هیبریدی و دیزلی ساخته شوند.

۳. طراحی داخلی

طراحی داخلی این مدل نسبت به نسل‌های قبلی خیلی شیک‌تر و زیباتر شده؛ به علاوه صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در کنسول مرکزی این خودرو زیبایی داخلی را دو چندان کرده است. این صفحه نمایش در آخرین مدل پورشه پانامرا نیز دیده شده است. البته بسیاری از کارشناسان طراحی داخلی سیستم فرمان و داشبورد آن را شبیه به فولکس‌واگن پولو دانسته‌اند.

۴. وزن کمتر

با وجود اینکه پورشه کاین ۲۰۱۸ سایز بزرگتری نسبت به نسل‌های قبلی‌اش دارد؛ این خودرو ۶۵ کیلوگرم وزن کمتری را دارد که این امر به دلیل استفاده از بدنه آلومینیومی است.

۵. پنل‌های نشانگر روبروی راننده

در بخش پنل نشانگر سرعت و دور موتور خودرو، یک شمارشگر آنالوگ قرمز جدید و دو تا صفحه نمایشگر ۷ اینچی HD قرار دارد که اطلاعاتی درباره جهت‌یابی، حالت رانندگی و سایر موارد را نشان می‌دهد.

۶. سرعت

قدرت بیشتر و وزن کمتر باعث می‌شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ و سرعت این خودرو افزایش پیدا کند. بطوریکه در نسل قبلی پورشه کاین شتاب ۰ تا ۱۰۰ معادل ۶.۲ ثانیه بود؛ در حالیکه در مدل ۲۰۱۸ این شتاب ۱.۴ ثانیه کمتر شده است. در مدل اسپرت این خودرو شتاب اولیه تنها ۰.۳ ثانیه بهتر شده و معادل ۵.۲ ثانیه است.

۷. طراحی اسپرت

مهندسان پورشه برای هر چه بیشتر اسپرت بودن این خودرو، در کنار حالت تک دیفرانسیل در چرخ‌های عقب، حالت دو دیفرانسیل هم دارد که این امر باعث می‌شود قدرت به چهار چرخ منتقل شود و کنترل خودرو در پیچ‌های هم بهتر شود.

۸. فضای مناسب

فضای بار پورشه کاین ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ لیتر افزایش پیدا کرده و به ۷۷۰ لیتر رسیده است. این فضا بیشتر از فضای بار خودروهای بی‌ام‌و X5 یا مرسدس بنز GLE هست.

۹. تجهیزات و امکانات

پورشه کاین ۲۰۱۸ مجهز به چراغ‌های LED در جلو، سنسورهای پارک در عقب، هات اسپات، قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار است. به علاوه رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی در نسل‌های قبلی حالا تبدیل به ۲۱ اینچی شده‌اند و دیسک‌های ترمز بزرگتری هم برای مدل ۲۰۱۸ نصب شده‌ است.

۱۰. قیمت

شاسی‌بلند پورشه کاین ۲۰۱۸ قرار است ماه آوریل سال آینده میلادی با دو قیمت ۵۶ هزار پوند برای تیپ معمولی و ۶۸ هزار برای تیپ اسپرت وارد بازار بریتانیا می‌شود.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا شاسی‌بلند پورشه کاین  ۲۰۱۸ را بیشتر بررسی کنیم!

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا