مکمل بنزین
تماشاخانه

نگاهی کوتاه به شاسی‌بلند لکسوس LX-570 بیندازید! (ویدئوی اختصاصی)

خودروی لکسوس LX-570 یکی از شاسی‌بلند‌های بزرگ، اسپرت و کاربردی است که نقاط قوت و ضعف فراوانی دارد. شرکت ژاپنی لکسوس برای اولین بار سال ۱۹۹۵ میلادی سری شاسی‌بلند LX را به بازار جهانی معرفی کرد. این خودروهای شاسی‌بلند الهام گرفته از تویوتا لندکروز بودند که با فروش بسیار خوبشان در طی تولید سه نسل توانستند یاد و خاطره این لندکروز‌ها را باقی نگه دارند.

شاسی‌بلند لکسوس LX-570 با گنجایش ۸ سرنشین در سال ۲۰۰۸ میلادی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک برای بار نخست رونمایی شد. ظاهر خودروهای لکسوس LX-570 بسیار شیک و عالی است ولی در باطن این خودرو زیاد نتوانسته در جلب نظر مشتری عملکرد موفقی داشته باشد. اگر به بیرون و جلوی خودرو نگاهی بیندازیم، متوجه جلو پنجره دوکی شکل آن می‌شویم که هماهنگی خاص و بی‌نظیری با چراغ‌هایش دارد و باعث شده که این شاسی‌بلند قیافه‌ای تهاجمی داشته باشد. از این رو خصوصیت ظاهری آن توجه هر فرد را در جاده به خود جلب می‌کند.

در قسمت داخل خودرو آرامش خاصی وجود دارد ولی یکی از نقاط ضعف آن صفحه نمایشگر بزرگ صوتی و تصویری است که با موس کنترل می‌شود که کار را برای راننده‌ای که حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی است را سخت و یا حتی غیرممکن می‌کند، از سوی دیگر سیستم هندلینگ این خودرو دارای ضعف است؛ برای مثال اگر جایی راننده کامل ترمز کند، برای شروع حرکت راننده دوباره باید تا آخر پای خود را بر روی پدال گاز بگذارد تا ماشین به حرکت درآید. از سوی دیگر در سر پیچ‌ها سیستم فرمان عملکرد خوبی از خود نشان نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد با قیمت ۹۰ هزار دلاری این شاسی‌بلند شانس زیادی در میان رقبا نخواهد داشت. نظر شما درباره این خودرو چیست؟!

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا شاسی‌بلند لکسوس LX-570 را بیشتر بررسی کنیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا