مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا نسل جدید نیسان قشقایی، نسخه تولیدی مدل کانسپت IMx است؟

تقریبا از سال 2014 تا همین چند ماه پیش که نسخه فیس لیفت نیسان قشقایی یا همان نیسان روگ اسپرت در ایالات متحده، عرضه شد، این خودرو به دلیل موفقیت چشمگیری که در قاره اروپا کسب نموده به یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین مدل‌های اروپایی بدل گردیده است. بر طبق آمار، نیسان قشقایی، یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای جمع و جور قاره اروپا و در عین حال پرفروشترین خودروی انگلستان است. علاوه بر این، از آنجا که کراس اوورهای بخش C دارای بیش از صد بازار تجاری در سراسر جهان هستند، نیسان قشقایی علاوه بر انگلستان از شهرت جهانی نیز برخوردار است.

در این راستا قرار است که نیسان، نسل سوم این خودروی استثنایی را تا اواخر دهه جاری روانه بازار کند. این سازنده ژاپنی بسیار مشتاق است که در مورد تغییراتی که قرار است در نسل سوم قشقایی ایجاد شود و بهره گیری از برخی عناصر طراحی به کار گرفته شده در مدل مفهومی IMx که در نمایشگاه اتومبیل توکیو امسال به نمایش گذاشته شد صحبت کند.

در حالیکه، معاون ارشد طراحی جهانی نیسان، مدل مفهومی IMx را تنها، یک مدل مطالعاتی خطاب کرده بود، هم اکنون ما شاهد تولید مدلی بزرگتر از نیسان جوک هستیم که از این کانسپت نمایشگاهی الهام گرفته شده است. لذا با قطعیت می‌توان گفت که نیسان قشقایی در سال 2020، دارای جذابیتی همانند کانسپت IMx خواهد بود و در واقع می‌توان آن را نسخه جادهای این مدل مفهومی دانست.

نسل سوم این کراس اوور نیز در همان کارخانه‌ای تولید خواهد شد که در ساندرلند انگلستان قرار دارد و یک دهه پیش، نیسان قشقایی اورجینال در آن تولید گردید. پس از آن تاریخ، بیش از 2.8 میلیون واحد از این خودرو مونتاژ شد و این خودرو به سرعت در جایگاهی بالاتر از خودروهای تولیدی انگلستان قرار گرفت. این کمپانی معتقد است که نسل سوم قشقایی، به زودی به چنین موفقیتی در سطح جهانی دست خواهد یافت و این داستان را مجددا تکرار خواهد کرد.

بدین منظور، نیسان مجبور است بیش از 70 میلیون دلار بر روی تاسیسات خود در انگلستان هزینه کند چرا که هم اکنون این کراس اوور مشهور تنها در دو خط، مونتاژ می‌شود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا