Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چری آریزو 5: هندوانه کال با بهای بالا!

مدیران‌خودرو نماینده انحصاری محصولات چری در ایران مدتی‌ست که مدل آریزو 5 را به کشور آورده و این خودرو بواسطه ظاهر جذاب‌تر نسبت به محصولات چینی دیگر مورد استقبال قرار گرفت.

عرضه مدل توربودار این خودرو باعث شد تا دوباره نامش بر سر زبان‌ها بیافتد اما آیا آریزو 5 واقعا همان خودرویی است که گفته می‌شود؟ مدیران‌خودرو در بخش تبلیغات یک شرکت قوی در ایران بوده و بسیار حساب شده بر روی افکار عمومی تاثیر می‌گذارد و تبلیغات هوشمندانه این شرکت در محیط‌های مختلف از جمله فضای مجازی، تاکنون جواب داده است.

اما چری آریزو 5 چندان بی‌نقص نیست و در بین رقبا و سایر محصولات چینی می‌تواند حتی در دسته ناامیدکننده‌ها قرار بگیرد. اگر کمی دقیق‌تر به این خودرو نگاه کنید، بیشتر با مشخصات گوهربار آن آشنا خواهید شد. به‌نظر می‌رسد شرکت عرضه کننده این خودرو با روحیه ایرانی‌ها آشنا شده و یک خودرو با ظاهری جدید و کمی مدرن را به ایران آورده تا مردم را به سمت خود بکشاند ولی چری آریزو 5 مانند هندوانه‌ای خوش رنگ و گول زننده می‌ماند که مغزی کال و سفید دارد! در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به چری آریزو 5 خواهیم انداخت؛ با ما همراه باشید…

چری آریزو 5 بر اساس میزان تجهیزات و نوع موتور در چند طیف قیمتی عرضه شده است که بیش از 70 میلیون تومان قیمت دارند، متریال داخلی این خودرو به حدی بی‌کیفیت است که آن را می توان با خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان بازار مقایسه کرد. پلاستیک خشک ارزان قیمت سرتاسر کابین را پوشانده و حس خوبی را به سرنشینان منتقل نمی‌کند و چری در این مورد بسیار ضعیف عمل کرده است. البته این ضعف پای ثابت اکثر خودروهای چری است.

مدتی قبل امکان تست یک دستگاه آریزو 5 مهیا شد و زمانی که بررسی سواری این خودرو را هدف گرفتیم، ترمزها کمی باعث ترس و دلهره شد. ترمزهای چری آریزو 5 چندان مطمئن و دقیق عمل نمی‌کند و ضعف سیستم ترمز کاملا نمایان است و شاید این ضعف بعد از مدتی برای شما عادی شود اما برای یک خودرویی که قصد حمل خانواده شما را دارد اصلا خوب نیست و در جاده‌های پرپیچ و خم راننده را دچار مشکل خواهد کرد.

عدم کشش مناسب در مدل تنفس طبیعی به واسطه پیشرانه ضعیف، مشکلی بزرگ و خسته کننده است. شما با این خودرو باید فقط در شهر و جاده صاف رانندگی کنید و در مسیرهایی مانند جاده‌های کوهستانی شمال کشور، دچار مشکل خواهید شد. البته عرضه این خودرو با پیشرانه توربودار این مشکل را تا حدی برطرف نموده اما هنوز امکان بررسی این پیشرانه مهیا نشده تا بتوان قدرتش را تایید کرد.

کیفیت پایین صندلی‌ها یک بحث دیگر در آریزو 5 است که موجب می شود شما از این خودرو دلسرد شوید. این صندلی‌ها از لحاظ راحتی، نمره متوسط دریافت خواهند کرد اما بعد از مدتی تغییر شکل ابرهای بکار رفته در صندلی‌ها نمایان خواهد شد.

گیربکس cvt این خودرو نیز کمی به اصطلاح عامه خنگ عمل کرده و تعویض دنده آن مشکل کشش خودرو را بیشتر نمایان می‌کند، این برای چری آریزو 5 پر زرق و برق نا امید کننده است. در چری آریزو 5 شتاب به‌حدی کند است که شما خودروهای قدیمی موجود در ایران را بدان ترجیح خواهید داد!

بطور کلی محصولات چری در ایران بازار دست دوم خوبی ندارند، و زمانی که از کارخانه خودرو را تحویل می‌گیرید، افت قیمت چند میلیونی آغاز خواهد شد. چری آریزو 5 نیز این این قائده مستثنی نیست. اختلاف قیمت بازار و نمایندگی در بعضی از موارد به رقم‌های عجیبی می‌رسد. در برخی از موارد شما مجبور خواهید بود با چیزی در حدود ۱۰ میلیون تومان ضرر خودروی خود کم کارکرد خود را بفروشید، بنابراین اگر پول اضافی دارید، می‌توانید به‌سراغ چری آریزو ۵ بروید!

در بخش تعلیق، چری آریزو ۵ را می‌توان یک خودروی خشک دانست که سواری راحتی ندارد. بسیاری از خودروهای چینی از ضعف سیستم تعلیق رنج می‌برند و این ضعف از گذشته در خودروهای چری مرسوم بوده است.

متاسفانه چهره کپی شده این خودرو دلیلی شده برای آنکه مردم ایران برای خرید چری آریزو ۵ پیش قدم شوند در حالی که از لحاظ محتوایی، این خودرو چیز خاصی برای عرضه ندارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به هر نحو قصد خرید این محصول را دارید، در بازار خودروهای دست دوم جستجو کنید و با قیمت مناسب‌تر آن را بخرید.

به‌عنوان جمع‌بندی باید بگوییم که چری آریزو ۵ یک خودرو با ظاهر اسپرت و جذاب است که شرکت چینی بر روی سایر بخش‌های آن چندان تمرکز نکرده است و همین باعث شده تا در بخش فنی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

با چنین مبلغی شما می‌توانید چندین خودروی صفر و یا کارکرده بهتر را در بین گزینه‌های خود قرار دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به هایما اس ۷ اتوماتیک، چانگان CS35 اتوماتیک، سراتو دنده‌ای، جک جی۵ اتوماتیک (ارزان‌تر است)، هیوندای i20 و… اشاره کرد.

شاید شرایط فروش خودروهای چری در ایران وسوسه کننده باشد اما گاهی نداشتن خودرو بهتر از آن است که یک خودروی معمولی را با قیمتی بالاتر بخرید و مدت‌ها سرگرم پرداخت قسط باشید!

6 دیدگاه
  1. ابوالفضل می گوید

    سلام لطفا یه مقاله درمورد byd f3 بنویسید

  2. رشید می گوید

    این ماشین جز قیافه هیچی نداره . بعد قیمتش بالای هفتاد هشتاد ملیونه اونم با یه موتور درپیت و ضعیف چینی ! نمیدونم کی چنین حماقتی واسه خریدش میکنه !

  3. تیم کوک می گوید

    مدل موتور معمولیش واقعن افتظاحه!!!!!!! حالا توربوش رو اگر ۵۰ بدن شاید بشه روش فکر کرد!!!!

  4. شاکی می گوید

    اگه این ها ماشین هاشون رو قسطی ندهند یک دونه اش رو هم کسی نمی خرد . مردم بیچاره به خاطر گرانی بقیه ماشین ها و قسطی بودن این ها مجبور هستند . ماشین خیلی پر ایرادی هست و موافقم که اصلا ارزش خریدن ندارد .

  5. رضا می گوید

    چرا جانبدارانه برخورد می کنید و نظر مخالف نظر نویسنده را چاپ نکردید متاسفم از این برخوررد

  6. Mr shahram می گوید

    برادر نظر مخالف رو تایید نمیکنی؟! ای بابا…. کار درستی نمیکنینا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.