مکمل بنزین
خبر

عکسهای جدیدی از نسل بعدی خودروی کیا سید (cee’d)

در ماه آگوست سال جاری، عکاسان توانستند عکس‌هایی را از نمونه اولیه نسل بعدی خودروی کیا cee’d، که در حال گذراندن تست‌های سرعت بالا در نوربورگرینگ بود، ثبت نمایند. با اینکه این خودرو با چادر پوشانده شده بود اما مشخصاتش نشان می‌داد که از دسته ممتاز GT است.

هم اکنون نیز نمونه اولیه خودروی کیا cee’d با پلاک آلمان در حالی‌که با سرعت 200 کیلومتر در غرب ورشوی لهستان در حال رانندگی بود، توسط عکاسان به دام افتاد. با ‌این‌که هنوز هم این وسیله نقلیه کاملا استتار شده، اما به دلیل برداشته شدن پانل‌های جعلی بدنه، لااقل می‌توان نگاه کلی به سرتاپای بدنه این هاچ‌بک انداخت.

نسل سوم عموزاده خودروی هیوندای i30، کمی بزرگتر از مدل فعلی خود است و به لطف وجود چراغ‌های جلویی براق و یک هواکش مشبک رادیاتور برجسته و همچنین دریچه‌های ورود هوای بزرگ بر روی سپر جلو، از ظاهر بسیار جذابتری برخوردار است. در قسمت عقب نیز می‌توان شاهد وجود چراغ‌های پهن‌تر LED بود.

انتظار می‌رود که در فضای داخلی این خودرو، تعادل خوبی بین داشبورد مخصوص صفحه نمایش لمسی و کنسول مرکزی و دکمه‌های فشاری تهویه هوا و سایر ویژگی‌های مختلف محیط داخل کابین برقرار باشد.

به احتمال زیاد، در خودروی کیا cee’d جدید از طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزلی توربوشارژر همانند خودروی هیوندای i30 استفاده شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا کیا قصد دارد خودروی پرسرعتی همانند هیوندای i30 را روانه بازار کند یا خیر.

اولین مدل نسل بعدی کیا cee’d که روانه بازار خواهد شد، یک خودروی هاچبک است و چند ماه پس از آن یک مدل واگن استیشن نیز برای فروش عرضه خواهد شد. علاوه بر این، در نمونه‌های اولیه، یک واگن باری شیک‌تر نیز به چشم می‌خورد که قبلا تحت عنوان کانسپت پروسید توسط کمپانی کیا موتورز رونمایی شده بود. قطعا این مدل با مدل سه درب کیا cee’d کمپانی کیا جایگزین خواهد شد. اما متاسفانه همانند هیوندای i30، خودروی cee’d 2018 نیز تنها در بازارهای اروپا و استرالیا در دسترس خواهد بود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا