مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراری دینو تا سال 2018 ساخته خواهد شد

اخیرا شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه فراری در بخش R&D خود در حال تولید خودرویی با موتور V6 است که احتمالا دینو نام دارد. حالا که دیگر زبان طراحی فراری بر همگان آشکار شده، این سوپر اسپرت ساز ایتالیایی تصمیم دارد تا با تعدادی از مهندسان خودرویی به نام دینو را بسازند. فراری می‌خواهد تا به‌جای موتور 3.9 لیتری V8 خود که بر روی 488GTB قرار داشت، از موتور 2.9 لیتری V6 بهره گیرد. خودروساز اهل مارانلو تمام تلاشش را بر روی این موتور گذاشته تا بتواند از هر لیتر 200 اسب بخار قدرت بگیرد. این بدان معناست که موتور V6 با توربوشارژ دوقلو می‌تواند قدرتی معادل 580 اسب بخار تولید کند. گرچه توضیح چنین موتوری ساده اما ساختش بسیار پیچیده و دشوار است. البته باید گفت که فراری دینو تا سال 2018 عرضه نخواهد شد.

مدیرعامل فراری در مصاحبه خود با TopGear بیان کرده:

به‌احتمال‌قوی در سال‌های آینده استفاده ما از موتورهای V6 افزایش خواهد یافت چراکه با موتور کوچک‌تر اما قدرتمندتر دیگر لازم نیست تا خودرویی بزرگ بسازید.

ferrari-dino-rendering-فراری-دینو
Ferrari Dino Render

دینو به‌طور قابل‌توجهی از 488GTB کوچک‌تر و سبک‌تر است، به‌طوری‌که وزن آن حدودا 990 کیلوگرم است. البته باید گفت که این وزن کم تاثیر منفی بر روی عملکرد آن نخواهد گذاشت. نسبت اسب بخار به وزن این خودرو حدودا برابر با 0.586 خواهد بود که از نسبت 0.5 در بوگاتی ویرون بیشتر است و این موضوع نشان می‌دهد که حداقل روی کاغذ دینو عملکرد بالاتری نسبت به بوگاتی ویرون خواهد داشت.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا