مکمل بنزین
گوناگونخبر

دانگ‌فنگ ix5 به صورت رسمی معرفی شد؛ یک کراس‌ اوور هوشمند!

از خودروی دانگ‌فنگ ix5 به صورت رسمی رونمایی شد. این کراس اوور که دارای طراحی جذابی بوده و از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برد در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی روانه بازار خودرو چین خواهد شد. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این محصول مقداری بیشتر از 100 هزار یوان است.

خودروی دانگ‌فنگ ix5 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن که در اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این محصول یک پرچمدار در محصولات کراس اوور این کمپانی محسوب می‌شود.

شرکت سازنده برای این اتومبیل خود دو موتور مختلف در نظر گرفته است که خریداران قادر به انتخاب از میان آن‌ها هستند. نسخه اول به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز بوده که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون متر گشتاور است.

نمونه دوم از موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که این موتور به ترتیب قدرت و گشتاوری برابر با 139 اسب بخار و 187 نیوتون متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. انتقال قدرت تولیدی توسط موتور به چرخ‌ها توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا گیربکس CVT صورت می‌پذیرد.

در بخش داخلی دانگ‌فنگ ix5 با طراحی جذاب و اسپرتی روبه‌رو هستیم. این خودرو از یک نمایشگر لمسی بزرگ، صفحه کیلومترشمار دیجیتال و یک فرمان با طراحی اسپرت بهره می‌برد.

این کراس اوور با محصولات مشابه در بازار یک تفاوت قابل توجه دارد. دانگ‌فنگ ix5 به سیستم عامل Baidu Apollo مجهز شده که در حقیقت یک هوش مصنوعی توسعه یافته برای محصولات خودران است.

این هوش مصنوعی علاوه بر امکان کنترل سیستم سرگرمی و ناوبری و سیستم‌های امنیتی قادر به انجام فعالیت‌های بیشتر است. بنابر ادعای دانگ‌فنگ راننده می‌تواند توسط هوش مصنوعی مورد استفاده در دانگ‌فنگ ix5 از کنترل صوتی برای درب‌ها، پنجره‌ها و سانروف بهره ببرد. این محصول به سیستم تشخیص چهره برای ورود و روشن کردن خودرو مجهز شده است.

این خودرو با قیمتی نزدیک به 100 هزار یوان تجهیزات بسیار مناسبی دارد. برای مثال می‌توان به سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار تصادف از جلو خودرو اشاره کرد. نحوه طراحی این اتومبیل برای ما تازگی ندارد چرا که بسیاری از شرکت‌های چینی در حال توسعه محصولات خود با این سبک طراحی هستند که به عنوان نمونه می‌توان به کمپانی‌های جیلی و چانگان اشاره کرد.

دانگ‌فنگ ix5 با وجود طراحی تقریبا تکراری ظاهر زیبایی دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو در بازار چین کاملا مناسب است. این خودرو با توجه به موتورهای مورد استفاده و همچنین امکاناتی که در آن قرار گرفته است، ارزش خرید بالایی دارد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا