Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ایستگاه‌های شارژ قدرتمند IONITY به جاده‌های اروپایی خواهند آمد

پیش از آن‌که وسایل نقلیه الکتریکی بتوانند به طور کامل با اجدادشان که قدرت خود را از سوختهای فسیلی می‌گرفتند جایگزین شوند، جهان نیازمند تاسیس شبکه بهتری از ایستگاه‌های شارژ است. در حال حاضر، چندین خودروساز بزرگ نظیر بی‌ام‌و، دایملر و گروه فولکس واگن، اتحادیه IONITY را برای توسعه و ساخت چنین شبکه‌هایی در اروپا تشکیل داده‌اند.

این گروه قصد دارد تا شبکه شارژ پرقدرتی (HPC) که متشکل از ایستگاههای شارژ متعدد است را در مسیرهای اصلی نروژ، آلمان و اتریش تاسیس نماید. هر ایستگاه دارای پریزهای شارژ 350 کیلووات است و هدف این کمپانیها، تاسیس 20 ایستگاه شارژ تا پایان سال 2017 و افزایش این تعداد به 100 ایستگاه تا پایان سال 2018 است و انتظار می‌رود که تا پایان سال 2020، 400 ایستگاه شارژ فعال HPC در این کشورها آماده ارائه خدمات باشند.

اتحادیه IONITY مطمئن است که رقابت سختی با کمپانی تسلا، که در حال حاضر ایستگاه‌های سوپرشارژری را در کل قاره اروپا راه اندازی نموده و درنظر دارد تعداد این ایستگاه‌ها را افزایش دهد خواهد داشت. ماه پیش، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا اعلام نمود که این کمپانی در نظر دارد ایستگاه سوپرشارژر 45 باجه‌ای  خود را که بزرگترین ایستگاه سوپرشارژر در اروپا خواهد بود در نروژ تاسیس کند. این ایستگاه‌های سوپرشارژر دارای ظرفیت 145 کیلووات هستند. بنابراین شارژ خودروها در ایستگاه‌های  IONITY می‌تواند زمان کمتری به طول انجامد و شاید  IONITY بتواند از این لحاظ از تسلا پیشی بگیرد.

صرف نظر ازین‌که این ایستگاه‌ها به تسلا یا IONITY تعلق داشته باشند، وجود ایستگاه‌های شارژ بیشتر در تمام نقاط جهان، مسئله بسیار خوب و امیدوارکننده‌ای است. چرا که با وجود این ایستگاه‌های شارژ، رانندگان می‌توانند مصافت‌های طولانی را با خودروی الکتریکی خود رانندگی کنند و یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگی با خودروی الکتریکی از بین خواهد رفت.

مدیرعامل اتحادیه IONITY در این خصوص بیان نمود: یک شبکه یکپارچه از ایستگاه‌های شارژ متعدد در کل اروپا می‌تواند بازار خودروهای الکتریکی را داغ‌تر از پیش کند. در این راستا IONITY، هدف مشترکی را برای ارائه خدمات به مشتریان و قابلیت شارژ سریع و پرداخت دیجیتال به منظور تسهیل رانندگی در مسیرهای طولانی دنبال می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.