مکمل بنزین
خبر

سرگذشت تنها نسخه بوگاتی ویژن گرن توریزمو جهان!

اگر خیلی ثروتمند هستید و در بازار به دنبال یک ابرخودروی استثنایی و کمیاب می‌گردید می‌توانید یک بوگاتی ویرون یا حتی جانشین قدرتمند آن یعنی بوگاتی شیرون را به خانه ببرید، اما چرا به جای این‌ها، کانسپت بی‌نظیر و نایاب بوگاتی ویژن گرن توریزمو را انتخاب نکنید. این دقیقا همان کاری بود که یکی از کلکسیونرهای ثروتمند لس آنجلس انجام داد و یکی از جدیدترین کانسپت‌های استثنایی را خریداری نمود.

این خودرو که در سال 2015 رونمایی شد تنها نسخه بوگاتی ویژن گرن توریزمو در جهان است که طراحی آن از مدلی که 2 بار برنده مسابقات Le Mans 24 Hour شده یعنی بوگاتی تیپ 57G الهام گرفته شده است و در زیر کاپوت آن یک موتور W16 قرار دارد که توان غول آسای 1650 اسب بخار و گشتاور 1165 پوند-پا را تولید می‌کند.

این خودرو در ابتدا توسط یکی از شاهزادههای عربستان صعودی به نام بدر بن سعد خریداری شد و سپس به خریدار جدیدش از لس آنجلس فروخته شد. جدا از بدنه حیرت انگیز و موتور غول آسای خود، ویژگی‌های برجسته و جالب دیگری نیز در این خودروی کمپانی بوگاتی به چشم می‌خورد.

اگر بوگاتی ویژن گرن توریزمو خود را برای سرویس ببرید تقریبا ورشکسته خواهید شد چرا که سرویس این خودرو که شامل تعویض روغن، تمیز کردن شیشه جلو و بررسی فشار تایر است حدود 20 هزار دلار برای شما تمام خواهد شد. حالا که صحبت از تایرها شد باید بگویم که یک جفت تایر مسابقه‌ای میشلن که از آن فقط دو مجموعه در جهان وجود دارد قیمتی معادل 93 هزار دلار خواهد داشت. همچنین سه ریموت کنترل نیز برای این خودرو طراحی شده که چیزهایی مانند روشنایی داخلی و خارجی، ارتفاع خودرو و باله عقبی را کنترل می‌کند.

البته مطمئنا اگر شما آنقدر پولدار هستید که می‌توانید برای  خرید بوگاتی ویژن گرن توریزمو خود حدود 5.16 میلیون دلار هزینه کنید، خرید تایرهای جدید و تعویض روغن 20 هزار دلاری برای داشتن ابرخودروی استثنایی‌تان، هزینه زیادی محسوب نمی‌شود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بیست هزار دلار خیلی زیاده بابا شیشرو من خودمم تمیز میتونم بکنم والاع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا