مکمل بنزین
مشاوره خریدبررسی

دو نکته مهم پیرامون عدم خرید لکسوس NX300h در بازار داخلی کشور!

بی‌شک، لکسوس در تمامی نقاط جهان بعنوان یک خودروساز باکیفیت و محبوب بشمار می‌آید. این برند ژاپنی که یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ تویوتا محسوب می‌شود، در چند سال گذشته موفق به کسب آماری خارق العاده در زمینه فروش و رضایت مندی مشتریان در سطح بین المللی شده است و رشد فروش بسیار بالایی را در حال حاضر تجربه می‌کند.

همچنان لکسوس در ایران نیز یکی از بهترین برندهای لوکس در زمینه عرضه خودروهای بروز و گران قیمت بوده و همواره محصولات این شرکت در بازار داخلی کشور جزء پرفروش‌ترین محصولات در بازه قیمتی خود هستند و سری NX این برند در حال حاضر پرفروش‌ترین خودرو در رده کراس اوورهای لوکس شهری قلمداد می‌شود. اما همیشه در تمامی کلاس‌های خودرویی برای برخی از مشتریان دلایلی برای عدم خرید محصول عنوان شده وجود دارد، حال در این مطلب ما قصد داریم با نگاهیی دقیق‌تر به لکسوس NX300h،  به دو مورد مهم پیرامون موارد ضعف این خودرو در بازار داخلی کشور، اشاره کنیم.

قیمت

متاسفانه محصولات لکسوس نیز همانند برخی دیگر از برندهای لوکس در بازار خودرویی ایران، دچار هرج و مرج قیمت‌گذاری و حواشی زیادی پیرامون خود است و به جرات می‌توان گفت اکثر محصولات این برند با قیمتی بیش از حد تصور بین المللی در کشور به فروش می‌رسند.

در حال حاضر NX300h قیمتی برابر با 395 میلیون تومان را در بالاترین سطح امکانات خود در بازار داخلی کشور دارا بوده که با توجه به بسته بودن سایت ثبت سفارش و وجود سودجویان در این عرصه، تعجبی ندارد که این مدل بدین صورت و با ارزشی غیرواقعی در حال خرید فروش است. حال اگر بخواهیم از ارزش واقعی این خودرو مطلع شویم، می‌بایست به دو بازار خودرویی مهم در سطح بین المللی نگاهی بی‌اندازیم. در گام اول نگاهی به بازار خودرو در کشور آمریکا که مهم‌ترین بازار بین المللی در حوزه اتومبیل محسوب می‌شود، می‌اندازیم.

لکسوس NX300h در ایالات متحده در فول‌ترین نمونه خود شامل تمامی امکانات رفاهی قیمتی برابر با 50 هزار دلار را دارا بوده که اگر به واحد مالی ایران این رقم را تبدیل کنیم، قیمت واقعی این خودرو بدون محاسبات عوارض گمرکی برابر با 200 میلیون تومان است.

در گام دوم، حال اگر ارزش واقعی این خودرو را در بازار داخلی کشوری همچون امارات متحد عربی که مبدا اصلی واردات خودرو به ایران است بررسی کنیم، متوجه خواهیم شده که NX300h در امارات در بالاترین نمونه خود در سطح امکانات رفاهی قیمتی برابر با 215 هزار درهم را دارا بوده که اگر این مبلغ را به نرخ رایج در ایران تبدیل کنیم، ارزش واقعی این خودرو برابر با 225 میلیون تومان به صورت تقریبی خواهد بود.

لازم به ذکر است مجموع عوارض گمرکی و مبالغ دریافتی برای واردات این خودرو به کشور برابر با 86،694،951 میلیون تومان است و با محاسباتی سرانگشتی متوجه آن خواهیم شد که در صورت ورود این خودرو از مبدا امارات متحد عربی به کشور و پرداخت تمامی عوارض و در نهایت شماره‌گذاری، برچسب قیمتی این مدل در بازار داخلی برابر با 311 میلیون تومان است!!!

نگهداری و عدم وجود زیرساخت‌ها

از دیگر نکات مهم درباره خودروهای هیبرید در ایران، شیوه نگهداری و نبود زیرساخت مناسب در کشور است. در کشور ما بدلیل عدم اطلاع رسانی و برنامه ریزی مناسب پیرامون اتومبیل‌های هیبرید یا الکتریکی، در اغلب اوقات خریداران این‌گونه محصولات از شیوه درست نگهداری از این خودروها مطلع نبوده که در برخی موارد به علت شیوه نادرست استفاده، شاهد آسیب‌های وارده به صورت گاه و بی‌گاه به خودروی خود هستند. همواره اتومبیل‌های هیبریدی از حساس ترین محصولات در زمینه تولید خودرو بوده و می‌بایست مراقب‌های ویژه‌ای شامل سرویس به موقع و درست دوره‌ای، استفاده از مرغوب‌ترین نوع سوخت و بررسی باطری‌ها و مولدهای انرژی به علت مستهلک شدن، بر روی این مدل‌ها انجام شود و در صورت رعایت نکردن این موارد، مالکان این‌گونه اتومبیل‌ها دچار ضررهای جبران ناپذیری خواهند شد.

کلام پایانی

لازم به ذکر است، لکسوس NX300h خودرویی زیبا، باکیفیت، با دوام و با آپشن‌های فراوان بوده و در صورت برطرف سازی دو نکته اشاره شده در این مطلب، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها از سوی خریداران برای استفاده بلند مدت و روزمره محسوب شود و جایگاه خود را بعنوان پرفروش‌ترین کراس اوور لوکس شهری در ایران همواره حفظ نماید.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ادمین اونی که بخواد بخره واسش قیمت مهم نیست،اینجا هیچی قیمت واقعیشو نداره،تازه شده 1200 تومن،دیگه حرفی ندرام،ولی خیلیم عالیه،از اون چینیایی که تبلیغش میکنی خیلی بیشتر ارزش پول دادن داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا