مکمل بنزین
تماشاخانه

مقایسه هوندا آکورد و تویوتا کمری 2018! (ویدئوی اختصاصی)

هوندا و تویوتا، دو کارخانه خودروسازی ژاپنی، در صنعت دنیای خودرو از مهره‌های اصلی به شمار می‌آیند. در حال حاضر تویوتا توانسته بخشی از بازار کشورهایی مانند ایران و افغانستان را بدست بگیرد ولی هنوز محصولات هوندا در خیابان‌های ایران زیاد به چشم نمی‌خورد. در این مطلب نگاهی به دو خودروی هوندا آکورد و تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ انداخته‌ایم و آن‌ها را با هم مقایسه کرده‌ایم. این دو خودرو از گروه خانوادگی سدان هستند و می‌توانند به نوعی رقیب یکدیگر به شمار آیند.

هوندا آکورد مدل ۲۰۱۸ نسبت به نسل‌های قبلی خود کوچکتر شده ولی هنوز داخل این خودرو فضای زیادی دارد. برای مثال سرنشینان عقب خودر فضای کافی برای استراحت را دارند و حتی فاصله بین پاهای سرنشینان عقب با صندلی‌های جلو حدود ۵ سانتی‌متر از تویوتا کمری بیشتر است. حجم کلی این خودرو ۵ درصد بیشتر از تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ است و فضای صندوق عقب آن ۴۷۲ لیتر است که ۱۰ درصد بیشتر از تویوتا کمری تعبیه شده است. از سوی دیگر تویوتا کمری سقف پانوراما دارد ولی هوندا آکورد فاقد این سقف است که شاید بتوان گفت برای کسانی که می‌خواهند خودرویی با این چنین سقفی داشته باشند تویوتا کمری گزینه بهتری به شمار می‌آید.

استایل و طراحی جلوی هوندا آکورد زیباتر از کمری هست ولی در طراحی عقب خودرو تویوتا کمری حرف اول را می‌زند و بهتر است بگوییم اگر طراحی جلوی آکورد با طراحی عقب خودروی کمری میکس شوند شاید بتوان خودروی جالب‌تری را دید. در داخل کابین، طراحی این دو خودرو بسیار متفاوت از یکدیگر است؛ در تویوتا پنل جلو انحنای بیشتری دارد ولی در هوندا کمی زاویه‌دار است. تفاوت بزرگ این دو خودرو در سیستم اطلاعات و سرگرمی است که تویوتا از نرم‌افزار مربوط به خودش را به کار گرفته ولی هوندا از دو سیستم اندروید و اپل کار پلی پشتیبانی می‌کند.

این دو خودرو شباهت‌های فراوانی نیز دارند؛ برای مثال هر مهندسین هر دو کارخانه از آخرین فناوریها برای تامین ایمنی خودروهای سدان‌شان استفاده کرده‌اند. هوندا برای نصب آخرین تکنولوژیها هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌کند و به صورت پیش‌فرض جزو تجهیزات آکورد آن‌ها را تعبیه کرده ولی تویوتا برای اضافه کردن تکنولوژی به روز برای سیستم ایمنی از مشتریانش هزینه بیشتری درخواست می‌کند. هر دو این خودروها نسبت به مدل‌های قبلی خودشان عریض‌تر شده‌اند و ارتفاع سقفشان کوتاه‌تر شده است. در آخر باید بگوییم هر دوی این خودروها سدان‌هایی با کاربرد و عملکرد خوب هستند که طرفداران خودشان را دارد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا دو خودروی هوندا آکورد و تویوتا کمری ۲۰۱۸ را با هم مقایسه کنیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا