Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی خودروی اسپرت فراری FXX K! (ویدئوی اختصاصی)

خودروی اسپرت فراری FXX K یکی از بهترین خودروهای اسپرت موجود در بازار جهانی است که تنها ۴۰ دستگاه از آن در شهر مارانللو ایتالیا ساخته و تولید شده است. طراحی این خودرو توسط «مارکو فینللو» و معماری آن را «فلاویو منزونی» انجام داده‌اند. در واقع خودروی اسپرت فراری FXX K نسل جدید دو خودروی FXX و 599XX به حساب می‌آید.

خودروی اسپرت فراری FXX K اولین خودروی هیبریدی طراحی شده در کارخانه ایتالیایی فراری در شهر مارانللو ایتالیا است که نه تنها در مسابقات رالی می‌توان آن را شرکت داد؛ بلکه می‌توان آن را در خیابان نیز راند. این هیولای اسپرت دو سرنشینه مجهز به موتور ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندری به علاوه موتور الکتریکی است که می‌تواند روی هم رفته ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر گشتاوری معادل ۹۰۰ نیوتن متر داشته باشد. این خودرو ابعادی به طول ۴۸۹۶ میلی‌متر، عرض ۲۰۵۱ میلی‌متر و ارتفاع ۱۱۱۶ میلی‌متر دارد. ارتفاع جلوی این خودرو را حدود ۳۰ میلی‌متر نسبت به مدل‌های قبلی پایین آورده شده و باله‌های پشت خودرو عرض آن را بیشتر کرده که نشان از طراحی آئرودینامیک خوب FXX K است. وزن خالص این خودرو در حالت خشک معادل ۱۱۶۵ کیلوگرم است که باعث می‌شود حداکثر سرعتی برابر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.  این خودروی اسپرت از سال ۲۰۱۵ پا به بازار خودروهای جهانی گذاشت و توانست توجه همگان را به خود جلب کند.

از سوی دیگر در سرعت‌های بالا به دلیل اصطکاک وزن این خودرو اضافه می‌شود و به همین دلیل بعضی از کارشناسان آن را مناسب پیست‌های رالی و فرمول یک ندانند. پلتفرم این خودروی اسپرت فراری با توجه به لافراری ساخته شده و خرید یک دستگاه آن حدود ۳ میلیون دلار هزینه برایتان خواهد داشت. درب‌های این خودروی اسپرت همانند بال‌های شاهین باز و بسته می‌شوند؛ به علاوه با وجود اینکه تنها دو سرنشین می‌توانند در این خودرو جای گیرند فضای داخلی آن بسیار راحت و خوش فرم است.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی اسپرت فراری FXX K را بررسی کنیم!

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.