Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

4 دلیل برای آنکه برلیانس H330 نخریم!

در کشور ما همیشه در سالیان اخیر خودروهای چینی به صورت گسترده و با تنوعی بسیار زیاد در حال مونتاژ و عرضه هستند و خریداران نیز با توجه به امکانات بیشتر این اتومبیل‌ها نسبت به همتای داخلی آن‌ها، در انتخاب این خودروها علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

یکی از این شرکت ها که در حال تولید و عرضه چند مدل از یک خودروساز چینی است، پارس خودرو نام دارد. این خودروساز که یکی از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی سایپا محسوب می‌شود، چند سالی است که چند مدل از خودروهای برند چینی برلیانس را با نام‌های H220، H230، H320، H330 تولید و روانه بازار داخلی کشور می‌کند و در این بازه زمانی نیز موفق به فروش و ارائه خدماتی مناسب و خوب برای این محصولات شده است.

در این مطلب قصد داریم تا با نگاهی دقیق‌تر مدل H330 اتوماتیک، چند مورد از نقاط ضعف این خودرو را پیرامون عدم خرید از سوی خریداران بررسی نماییم. لازم به ذکر است معایب سری‌های برلیانس مونتاژی در پارس خودرو غالبا مشابه بوده و فرق چندانی با یکدیگر در نکات منفی و نقاط ضعف ندارد.

قیمت

همانند برخی دیگر از محصولات چینی بازار، مسئله قیمت و ارزش واقعی در این خودرو بیش از حد واقعی خود بوده و به اعتقاد کارشناسان یکی از نقاط ضعف این خودرو، قیمت آن در بازار داخلی کشور است. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار داخلی کشور برابر با 58 میلیون تومان در نمونه اتوماتیک و انتخاب رنگ خاص است که با توجه به هدف ساختاری آن و سیاست های فروش این شرکت، کمی بالاتر از تصور خریداران و مشتریان بنظر می‌رسد.

پیشرانه

پیشرانه و قدرت تولیدی موتور نیز یکی دیگر از معایب این خودرو با توجه به نظر برخی خریداران و مشتریان عنوان شده است و از کمبود توان این مدل در پیمایش مسیرهای سربالایی با سرعتی بسیار کم گلایه کرده‌اند. پیشرانه مورد استفاده شده در این خودرو حجمی برابر با 1498 داشته و قادر است توانی برابر با 103 اسب بخار را در 5800 دور در دقیقه تولید کند که نسبت به وزن و ابعاد این خودرو کمی ضعیف به نظر می‌رسد. شتاب رسمی این خودرو در نمونه اتوماتیک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از صفر مطلق برابر با 13.5 ثانیه طبق اعلام برخی رسانه‌ها در بهترین شرایط اعلام شده است که در مقابل برخی رقبای خود در این رده حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

گیربکس قدیمی

از دیگر نکات منفی و ضعف این خودرو که در دیگر سری های تولیدی برلیانس در ایران نیز مشابه بوده گیربکس قدیمی و ضعیف است. این گیربکس نصب شده بر روی برلیانس H330 به صورت 4 سرعته اتوماتیک بوده و از نمونه های قدیمی و در حال منسوخ شدن محسوب می‌شود. شاید بتوان گفت برای استفاده شهری این جعبه دنده مناسب باشد اما در استفاده خارج شهری و اتوبان بدلیل وجود ضریب دنده‌های کم، این خودرو دچار افت توان شده و صدای بیش از حد موتور وارد کابین خواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان این حوزه بهتر است بر روی این مدل و سایر سری‌های مونتاژی برلیانس در ایران، نمونه 5 دنده اتوماتیک نصب گردد تا خریداران و مشتریان این عوامل منفی را در استفاده بلند مدت از خودروی خریداری شده تجربه نکنند.

سواری خشک

از دیگر نکات منفی پیرامون عدم خرید از سوی خریداران، سواری خشک و اسپرت این مدل است. در برخی مواقع مشاهده شده است که عده‌ای از خریداران این خودرو به سواری خشک و اسپرت این مدل در مسیرهای شهری اشاره کرده‌اند و نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. شاید برای تعدادی از علاقمندان جوان و امروزی، سواری اسپرت و خشک جذاب به نظر برسد اما در جامعه ما همیشه عقیده‌ها در خرید خودرو متفاوت بوده و برخی از خریداران مسن‌تر برای سفرهای خانواده‌گی و راحتی، خودروی مورد نظر خود را انتخاب می‌نماند و این موضوع باعث آن شده است که نارضایتی‌های زیادی پیرامون این موضوع برای برلیانس سری H320  و H330 ثبت گردد.

 

132 دیدگاه
  1. روح ا... می گوید

    حیف پول که بابت ماشین چینی بدی.گران.پیشرانه ضعیف.لوازم یدکی کمیاب و با قیمت بالا.

    1. ناشناس می گوید

      خدایش قیافش هزارتا ماشین ایرانی مثه پزو پارس وسورن ودناس

      1. ناشناس می گوید

        مگه سوار قیافش میشی شما؟؟؟

        1. ناشناس می گوید

          شما برو تراکتور سوار شو هم قدرتش بالاست هم دوامش زیاده حالا حالا هم خراب نمیشه

        2. ناشناس می گوید

          از نظر شما فنیش چه ایرادی داره نسبت به فرقون های داخلی

    2. علی می گوید

      موتورش مال میتسوبیشی و گیربکسش هیوندای ژاپن هست . فقط تعدادی از قطعاتش چینی هست. آن هم چینی درجه یک.

    3. بنیامین می گوید

      شما پولاتو جمع کن برک ال ممد بخر

  2. علی اکبر می گوید

    واقعا ماشین مسخره ای هست با ۱۰۳ اسب بخار و وزن ۱۲۵۰ کیلو به آردی بیشتر شباهت داره

    1. یک هموطن می گوید

      منم اولش که مشخصات این ماشینو روی کاغذ میخوندم میگفتم ضعیفه
      اما عجیبه که واقعا کشش خوبی داره و بیرونشهر با ۵سرنشین هم حسابی جواب میده

    2. بنیامین می گوید

      ببین پیکان وانت ۸۷ اسبه ساینا موتور جدید هم ۸۷ اسبه .کدومشون قدرتیه کدومشون سرعتی؟؟
      داداش من تو تاج سر منی ولی نگاه به اسب ماشین نکن نگاه به طراحی موتور کن که ساخت هیوندایه کره هست پس چیزی کم نداره چون اگه چیزی کمی داشته باشه هیوندا خراب میشه.
      ۲: تالیسمن ساخت کشور فرانسه شرکت رنولت ۱۲۰۰ سیسی معمولی با ۱۵۰ اسب بخار و توربو۱۸۳ اسب بخار هستش چون هزارو دویسته باید گفت مث پرایده موتورش درسته اسب بخار فرق خیلی مهمه و آیرودینامیک ماشین در طراحی ماشین حرف اولو میزنه چون اگه اینجوری نبود من فردا با قوطی حلبی یه ماشین میساختم.آره داداشم چون ۱۰۳ اسبه دلیل نمیشه راه نمیره .خیلی هم خوب راه میره اتوماتش هیچ مشکلی نداره بلکه قلق داره دستی نیست که نیم کلاج کنی .دوستانی که برلیانس میخوان بخرن بخرن بهتر از ماشینایه رده خارجه ایرانخودروس ماشینی که تو فرانسه ۱۰ سال پیش بازیاقت شد رو ایرانیا سوار میشن بعد میان میگن آردی .just brilliance

      1. محمدرضا می گوید

        تا سوار نشن نمیفهمن

        1. ناشناس می گوید

          اوکی

        2. امیر می گوید

          من هم دارم مدل۹۶ماشین خوبی هست نسبت به ماشین های بی کیفیت داخلی خیلی با ارزش تره….
          کلیدA/Cمن یکسره چشمک میزنه کولر کارنمی کنه مکانیکی وسیم کشی بردم کسی نتونست تعمیر کنه لطفا اگر کسی هست میدونه علت چیست کمک کنه….با تشکر امیر

      2. حمیدرضا می گوید

        سلام من ۴ساله اتوماتیک سوارم ۲۲۰ هزار کیلومتر را رفته از خودروهای داخلی خیلی بهتر

    3. محمد می گوید

      موتور جدید ۱۶۵۰ سی سی گذاشتن تازه به ال نود ۱۲ سال پیش ایران خودرو رسیده

  3. حامد می گوید

    نقد منصفانه ای بود ، فقط کمبود لوازم یدکی هم باید مینوشتید
    در کنار معایب منم مزایاشو خلاصه بگم:
    ۱- قیافه اول بسترن بی ۳۰ بعد برلیانس۳۳۰
    ۲- افت قیمت مثل ماشینهای داخلی
    ۳- هندلینگ و ترمز خیلی خوب
    ۴- گیربکس هوشمند البته برای شهر خوبه خنگ نیست تو جاده گیربکس ۴ دنده اتومات با موتور ضعیف جوابگو نیست
    ۵- موتور و گیربکس و جلوبندی بادوام
    ۶-آپشن
    در کل برلیانس ۳۰۰ اتومات یه ماشین شهریه برا جاده حتما دنده دستی یا برلیانس ۲۰۰ باید بخرید که شتابشون عالیه، بین ۴۰ تا ۴۷ میلیون انواع مدل برلیانس و اچ سی کراس خوبه، بالای ۴۷ تا ۵۹ ماشین بقیمت نیست بسترن بی ۳۰ با ۵۹ میلیون خیلی خوبه

  4. مسعود می گوید

    نزدیک ۳ ساله ۳۳۰ دستی دارم هیچ کدوم از موارد بالا رو بدون تعصب قبول ندارم چون
    ۱- قیمت بالا؟؟؟ شما با این استیل و طراحی و کلاس داخل و خارج با قیمت ۴۵ میلیون در نسخه دستی چه ماشینی سراغ داری که مینویسی قیمت این ماشین بالاست این ماشین به دلیل تولید پارس خودرو از معدود ماشینای چینی و خارجی که قیمت کشور مبداش خیلی نزدیک به قیمت ایرانه.
    ۲- قدرت موتور این ماشین نسبت به یه ماشین ۱۵۰۰ سی سی با وزن سمند بسیار هم درخور توجه و عالیه و در ضمن مصرفشم کمتر از امثال سمنده، موتور ماشین به خصوص وقتی روی دور میفته خیلی عالی میره.
    ۳- گیربکس رو که به عنوان یه عیب نوشتید در نسخه دستی ۵ سرعته با دنده و کلاچی بسیار نرمتر از خودروهای پژ و و رنو داخلی می باشد.
    ۴- خشکی سواری این ماشین فقط به دو علت میتونه باشه جنس خشک لاستیک و یا باد زیاد لاستیک در صورت حل این دو مورد سواری این ماشین نسبت به همه ماشینای این رنج نرمتر و کم صداتره.

    1. حامد می گوید

      شما دستی دارید، برای گیربکس اتومات نوشته قدیمی که درست هم میگه، ۴ دنده با ۵ دنده خیلی فرق میکنه، تو چین ماشین با گیربکس ۳ دنده اتومات هم ساختن مثل ماشینهای ۳۰ سال پیش آمریکا
      قیمت بالا هم تو مدل دستی ۴۵ میلیونه خیلی ماشین خوبیه ولی اتوماتش یکم گرونه الان بسترن بی۳۰ با ۵۹ میلیون میدن که واقعا از برلیانس سرتره

      1. ياسر می گوید

        جهت اطلاعتون قیمت بسترن بی ۳۰ اتومات بالای ۶۵ میلیونه که بازم نمیتونه با توجه به طراحی خارجی و ظاهر اسپرت تر برلیانس رقیبی براش باشه.

        1. شهاب B30 می گوید

          قیمت بسترن B30 ک فقط اتومات موجوده ۵۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان ثبت نامی هست.روی کاغذ از نظر فنی و آپشن از بریلیانس سره.طراحی هم ک سلیقه ایی هست بنظرم اونم سره.ولی امتحانشو پس نداده.

    2. علی می گوید

      درمورد این مطالب گفته شده بنده نیز قبول ندارم خودرو برلیانس اتومات ۳۳۰بسیار عالی میباشد

  5. محمد می گوید

    ۱-در مورد قیمت کدوم ماشین تو ایران به قیمت واقعی هم نه به نصف قیمت جهانی به فروش میره که این دومی باشه
    ۲-پیشرانه ماشین با اینکه ۱۵۰۰ سی سی هست با توجه به عملکرد vvt موتور با ماشینای ۱۶۰۰ سی سی ۲-۳ اسب بخار فرق داره با این تفاوت که فرمون برقی برلیانس باعث هدر رفتن ۴-۵ اسب بخار نمیشه که عملا این پیشرانه از موتور خانواده داچیا که نسل قدیمی هست عملکردش بهتر هست
    ۳- گیربکس ماشین شرکت پاورتک هیوندا هست که با موتور ۱۵۰۰ سی سی هماهنگی کامل داره وخیلی نرم تعویض میشه اگه مثل مگان با ۲۰۰۰ سی سی که گیربکسش ۴ دنده هست برلیانس هم این حجم را داشت حرف شما منطقی بود ویا مثل جی ۵ با اینکه ۱۸۸ سی سی هست به علت عدم هماهنگی قدرت ماشین در حد ۱۶۶ هست
    ۴- تعلیق ونرمی این ماشین نسبت به قیمتش از تمامی خودرو های گروه پژو و داچیا بهتر واز خیای از ماشینای رنج قیمتش بهتر هست

  6. ناشناس می گوید

    محمد حسین
    خیلی ماشین خوبی
    ۱سال است خریدم
    وخیلی هم راضی ام
    پسر عموهام هم خریدن ان ها ام خیلی راضی هستن
    ممنون

    1. ناشناس می گوید

      من بیش از ۵ ساله دارم اتوماتیک ۳۳۰ خداییش همه جوره راضی ام

  7. ناشناس می گوید

    محمد حسین از تهران
    با ارز سلام
    من خیلی از برلیانس راضی هستم
    و برلیانس خودرو خیلی خیلی خوب است
    من هیچ ایرادی ازش ندیدم
    با تشکر

    1. ناشناس می گوید

      بله خوبه فقط کولرش ظعیفه و قفلاش بعداز ۲سال به صدا در میاد دزگه ظعفی زیادی نمیبینم من راضیم.

  8. عبدالرضا می گوید

    سلام.با احترام به همه برلیانس سواران عزیز،درسربالای لواسون به سمت تهران،خودروی اچ سی کراس من راحت در سربالای از برلیانس اچ۳۳۰سبقت گرفته فکر میکنم شاید یکی از معایب این خودرو ضعف موتورش در سربالای باشه.

    1. فر می گوید

      اونی که شما ازش سبقت گرفتی دلیل نمیشه شاید طرف بلد نبود با اتومات رانندگی کنه شاید اصلا دوست نداشته گاز بده و هزار دلیل دیگه خوب من هم با پیکان از سوناتا سبقت گرفتم پس پیکان بهتر از سوناتا هست

      1. داود می گوید

        اصلا” تودنیا یه ماشین خوب هست اونم برلیانس !!!!!آمریکایی ها آلمانی ها ژاپنی ها کره ای ها همه آشغالند بقول شما فقط برلیانس چینی!!!!!

        1. محمدرضا می گوید

          تا سوار نشن نمیفهمن

        2. محمدرضا می گوید

          پسر خوب اول سوار شو بعد نظر بده ،فقط بپا وقتی سول شدی پیاده شی

        3. ناشناس می گوید

          اقاداوود هر کس نسبت به بوجش نظر داده تو اگه پول داری bmw بخر که از همه بهتره

        4. ناشناس می گوید

          دقیقا اینایی که برلیانس چییییینیی دارن یه انتقاد کوچک میکنی از ماشینشون انگار که داری دل و جیگرشونو درمیاری!! بابا یه ماشینه دیگه .حالا کاری نداریم که دوتا خوبی داره ۱۰تا بدی !! ولی یکم انتقاد پذیر باشید

  9. بی طرف می گوید

    همین ماشینهای چینی که اتفاقا اغلب با استاندارهای روز دنیا طراحی شده اند بسیار سرتر از فرغونهای تولید داخل هستند که فقط و فقط به دلیل در انحصار بودن مردم مجبور به خرید و تحملشان هستند.

  10. شهرام می گوید

    سلام.اینایی که فرمودید درباره برلیانس اچ٣٣٠با موتور١۵٠٠ بود.لطفا اگراطلاعی ازبرلیانش اچ٣٣٠باموتور١۶۵٠جدیدداریدبفرمایید.شهرام هستم ازرشت

    1. امین ایرجی می گوید

      سلام داداش چشم چند روز دیگ مقالشو مینویسم

    2. رضا می گوید

      بنده مدل ٣٣٠ با موتور ١۶۵٠ دارم واقعا برای تخریب این خودرو راه های دیگه ای هم هست ، شتاب عالی نرم و بی سر وصدا، بنده قبلا مزدا نیو داشتم بنا به شرایط برلیانس گرفتم از اون چیزی که فک میکردم خیلی بهتره، لطفا کسانی که سوار این خودرو شدن نظر بدن

  11. یاسر می گوید

    چینی بسیارشکننده میباشدوسایل هم گیرتون نمیاد گول ظاهر را نخورید

  12. Hanif می گوید

    سلام . من میخوام ماشین برلیانسh330 دستی بخرم ‌. از اونجای ک سایت هارو برسی کردم و نظارت رو خوندم خیلی از دوستان میگفتن ک کولرش نمیکشه قدرت نداره رو جاده و فرمونش ضربه میزنه.

    اگر میشه کسی ک همین ماشینو داره راهنمای کنه

    1. ناشناس می گوید

      کولر بسیار ضعیفی دارد اگر جنوب زندگی می کنید بی خیال برلیانس شوید

    2. امیر می گوید

      هرکی میگه کولر ضعیف اون خیلی بیجا کرده من خودم برلیانس ۳۳۰ دنده ای دارم

      1. امید می گوید

        داداش کولرش از موتورش جداس نمیدونی بدون

      2. محمد می گوید

        با موتور ۱۶۵۰ یا ۱۵۰۰ سی سی

  13. داریوش نظری می گوید

    سلام دوستان در مجموع نسبت به قیمت ونگهداری درست ماشین مناسب وخوبی است

  14. saeed می گوید

    با سلام من در حدود ۳ سال برلیانس ۳۳۰ دنده ای دارم در کل ماشین بی آزاری هست قطعات ماشین هم ابتدا کم بود ولی حالا از نظر قطعات مشکلی نداره در این سه سال که من این ماشین را داشتم فقط یک با لامپ جلو سوخت و دیگه تا حالا مشکلی نداشته قبلا ۲۰۶ داشتم ولی درد سر ۲۰۶ بیشتر بود و خرابی ۲۰۶ هم بیشتر بود نمی دونم چرا ولی بعضی ها بی خودی بدون اینکه از این ماشین خبر داشته باشند از این ماشین بد میگن

    1. حسین می گوید

      ۳سال تندرداشتم اماعلیرغم نظرات منفی راجع به خودروهای چینی ۳ماهه برلیانس ۳۳۰اتومات دارم تجربه بهم ثابت کردتاسوارنشی متوجه نمیشی ظاهرزیبا اپشن های خیلی بهترنسبت به تندر نرم وکم صدا جادشم عالیه کم مصرف کلا میارزه تجربش کنید…بدون تعصب میگم چون منم قبلش روی تندرتعصب داشتم…وفک میکردم ماشین چینی یعنی دردسرولی بهم ثابت شد اینطورنیست.حتماتجربه کنیدنه که حتمابرلیانس بخریدکلاهرماشین چینی میارزه به ایران خودرووسایپا

      1. علی می گوید

        سلام داداش چینی هر چی هم باشه بازم چینیه ایرانی هر چی هم باشه بازم از چینی بهتره

        1. علی می گوید

          به اونایی که از چینی بد میگن. اگر دادن بهتون شما سوار نشین.لیاقتشم ندارین

      2. حسین می گوید

        حسین هستم والان ۲سال هم ازاون موقع که این نظرو گذاشتم میگذره وهمچنان همون برلیانس دارم. برام ثابت شدازاین به بعدهرچی بخرم ایرانی نمیخرم فقط چینی چون هم اقتصادیه وهم باکیفیت. اون موقع کیلومترش۲۰هزاربودالان ۱۰۰هزارومن کارم شهرستانه ومدام باهاش جاده میرم… الان بااین تجربه میگم عالیه شک نکنید بخصوص که قیمتشم به نسبت سایرچینیهامناسبتره

    2. محمدرضا می گوید

      چو نمیتونن بخرن بد میگن که زن بچه بهشت فشار نیاره،این واقعیت داره

  15. amir.r می گوید

    بنظر من ماشین خوبیه من ۲۳۰دارم قبلا پرشیا داشتم از برلیانس راضیترم پرشیا قیمتش با ماشین من یکیه برلیانس حداقل ظاهر داره اپشن هم از پرشیا بیشتر داره در کل من راضی ام مسافرت هم رفتم هیچ مشکلی برام پیش نیومد مصرفشم پایین تره اونایی ک دارن همه راضی ان کسایی ک ندارن الکی نظر ندید

  16. pooria می گوید

    برلیانس جدید با موتور۱۶۵۰ بسیار قوی بوده (دنده ای) و هیچ کدام از این معایب را ندارد

  17. pooria می گوید

    برلیانس جدید با موتور۱۶۵۰ بسیار قوی بوده (دنده ای) و هیچ کدام از این معایب را ندارد

  18. Amir می گوید

    سلام یه راهنمایی کنید من بین دو ماشین ساندرو و برلبانس موندم کدوم بهتره؟

    1. ناشناس می گوید

      سلام دوست عزیزبرلیانس بخرساندروبه نسبت قیمتش گرونه منم قبل تندرداشتم الان برلیانس دارم وواقعاراضیم

    2. محمد می گوید

      سلام دوست عزیزبرلیانس بخرمن قبل تندرداشتم الان برلیانس دارم واقعاعالیه ساندروباتوجه به قیمتش گرونه

  19. ناشناس می گوید

    سلام . من بین برلیانس ۳۳۰ و دنا موندم کدومشون بخرم .چون نمیدونم کدومشون بهتره. محمد

    1. دوست خوب می گوید

      باسلام وعرض ادب…بنظرمن بطورکل باتوجه به پولت شده چینی بگیرولی دوروبرسمندو۲۰۶ودناوکلامحصولات داخلی نرو…تجربه کردم که میگم…یک سری به تعمیرگاههای ایران خودرووسایپابزنی متوجه عرایضم میشی

  20. ناشناس می گوید

    سلام من سمند دارم موندم برلیانس ۳۳۰ بخرم یا ام وی ام ،x22 بخرم لطفا اگر سر رشته دارید در مورد این دو ماشین راهنمایی کنید ممنون از لطفتون

    1. امین ایرجی می گوید

      سری ۳۰۰ برلیانس با موتور ۱۵۰۰ ماشین خوبی بوده اکثرا راضی بودن اونایی که بهم گفتن خدمات پارس خودرو هم بهتره در قبال این ماشین الان سری جدید همین ماشین با موتور ۱۶۵۰ اومده که ۱۱۳ اسبه و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور

  21. بنده خدا می گوید

    صدتا ماشین ایرانیه خداییش

  22. ناشناس می گوید

    با سلام خدمت دوستان من در اسنفد ۹۶ برلیانس ۳۳۰ h اتومات گرفتم و بعد از ده روز رفتم شیراز و یزد در سربالایها از همه ماشینها سبقت گرفتم و مشکلی هم نداشت و مصرفش بنزینش هم خیلی خوب بود پیشنهاد میکنم شما هم از این خودرو استفاده کنی

  23. محمد می گوید

    هرکی بگه برلیانس بده اشتباه می کنه برلیانس اسن چینی نیست ایرانی الا ن ماسه سال دیگه می خوایم برلیانس ۳۳۰ بخریم سمند بددرد نمی خوره بسترن خوب نیست مصرفش پایین توی سربالا یی ها خوب مرود

  24. حسين می گوید

    ٢سال h330 اتومات دارم باهاش کلی جاهای ایرانو گشتم و فقط روغن موتورشو عوض کردم.قبلش ال نود صفر داشتم و قبل اونا سمند و انواع پژو و …
    کلاً عالی و محشره نصبت به قیمتش و اصلاً قابل مقایسه با ماشینا ایرانی که هیچ این رنو تقلبیا(داچیا) نیست.نرمی ماشین و مصرف پایین و موتور مجهز به زنجیر تایمو گیربکس هیوندای کره و زیبایی کلی و …. علی و محشره.پولتون و پای ساندرو ندین تورو خدا که داخلش همون پرایده و فقط یه موتور گیربکس خوب داره که اونو این ماشینم داره و چند پله بالاتر هم داره.
    خلاصه برلیانس محشره

  25. ناشناس می گوید

    سلام دوستان خیلی ممنون بابت نظراتون .من یه h330 داشتم اما الان یه دنا پلاس توربو گرفتم .و از خرید دنا پلاس بسیار راضی هستم .البته اینو بگم به اندازه سرمایه ام .اخه ژن برتر نیستیم .بهر حال مشکل ماشینهای چینی افت قیمت و خریدار کمه .بعداز چند ماه تونستم بفروشمش .شتابش کمه و ماشین های چینی تا ۴ سال اول واقعا هیچ خرجی ندارن .من به پیشنهاد یکی از دوستان پارس خودرویی اینکارو کردم .ضمنا سواری دنا پلاس توربو واقعا بهتر از برلیانس هستش .ان شا الله همه ما پولدار بشیم یه ماشین با پدر مادر سوار بشیم .خدا کنه انحصار ماشین از دست این دوتا شرکت ایرانی خارج بشه

    1. محمدرضا می گوید

      میخوای بعد ۴۰ سال خرج داشته باشه،حالا دنا سوار شو همون سال اول پیادت میکنه

  26. وحید می گوید

    سلام دوستان من چند ماه شده مدل ۳۳۰دنده اتومات موتور۱۶۵۰ رو خریدم نسبت به قیمتش و قدرت و ستایش اصلا با ماشینهای ایرانی خصوصا ال ممد که تقریبا یک قیمت هستند نیست پیشنهاد میکنم بخرید

  27. محمد می گوید

    کمپین نخریدن خودروداخلی بااقساطی کردن مثل آب خوردن شکست دوباره دوره اقایی ایران خودرووسایپاشد.مشکل اصلی تفکرماست مردمی هستیم که براحتی تسلیم خواست کسانی میشیم که خون ماروتوشیشه کردن وماهم دم نمیزنیم.خیلی تاسف باره که لیاقت ماشده این ودعوامیکنیم سر۴۰۵ وسمندوال نود وپرایدوهزارکوفتی که هیچ جای دنیاماشین بحساب نمیان واونم باقیمتی سرسام اور….ملت بیدارشین….

  28. آرمان منش می گوید

    سلام به همه دوستان عزیز
    من دوسالهدارم عالیه
    سگش شرف داره به ماشینای مث پژو وپارس و….تیبا وساینا

  29. مجتبی می گوید

    دوستان ۵۰ درصد از سهام برلیانس متعلق به BMW آلمان هستش و سیستم برقش هم کلا زیمنس آلمانی
    با این تفاسیر تا چند ماه دیگه شک نکنید که قیمتش می ره بالا پس تا
    قیمتش بالاتر نرفته هر کس میخواد بره بخره

  30. رضا می گوید

    سلام اصلا چکسی که میگه برلیانس بده افتضاه همش حسودی میکنه کسی که میگه برلیانس بده حتما خودش دنا داره با برلیانس بالاتر میدونه نجانم برلیانس رو با موتور سمند یکی میدونین

  31. كاظم می گوید

    کلا از سایپا ماشین نخرید
    برلیانس من هم سنسور اکسیژنش در کبلومتر ۵۰۰ قطع شده.
    نمایندگی ها که پذیرش نمی کنند
    نمایندگی مرکزی هم که ژذیرش کرد گفته قطعه را نداریم. الان بیش از دوماهه که مشکل ایجاد شده و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.امور مشتریان هم تشکیل پرونده دادم .میگن قطعه نیست. اگر نیست،پس چرا تولید میکنید هنوز.نحوه برخوردشون هم نامناسبه.
    اصلا از سایپا ماشین نخرید.

  32. مهدی می گوید

    با کمال احترام به نطر کلیه دوستان عزیز برلیانس ۳۳۰ با موتور جدید واقعا عالیه من حدود چند ماهی است که این ماشین را خریدم واقعا از نظر مصرف و زیبایی و قدرت موتور و راحتی سرنشین خیلی عالیه

  33. احسان می گوید

    سلام
    من ۵ روزی هست که برلیانس h330 دنده ای ۱۶۵۰ دارم و هنوز که هیچ عیب و ایرادی ندیدم
    ولی تا الان واقعا از خریدم راضی ام و هرچی تعریف کنم کمه
    فرمان خیلی نرمه چون برقیه و پمپ هیدرولیک و روغن هیدرولیک دیگه در کار نیست. با اشاره انگشت فرمون میچرخه و طراحیش جوریه که توی سرعت های بالا فرمون سفت میشه و امنیت بیشتری رو همراه داره
    اتاق کاملا بی صدا و صدای بیرون اصن داخل نمیاد
    کلاج خیلی نرمه و دنده هم خیلی نرم جا میخوره
    شتابش خیلی عالیه و از ماشین قبلیم پژو پارس خیلی خیلی شتابش بهتره
    دقیقا حسی رو بهم میده که سونوتا میده
    هر کس که در مورد این ماشین بد میگه واقعا درکش نمیکنم چون نسبت به قیمتش واقعا معرکه است
    صفحه کیلومتر زیبایی داره و داشبورد زیبا طراحی شده
    وقتی موتور روشنه، اتاق کوچکترین لرزشی نداره،برعکس پژو که کامل اتاق لرزش داره
    از لحاظ ظاهری هم که به نظر من ماشین زیبایی هست.
    من قبل خرید این ماشین، توی گوگل زیاد در موردش سرچ کردم و بعضی ها بودن که در موردش بد گفتن، الان میفهمم که یا واقعا سوارش نشدن یا حسادت کورشون کرده
    هرکس قصد خریدش رو داره بهش بگم بهترین انتخاب رو داشته و مبارکش باشه و از رانندگی باهاش لذت خواهد برد

    1. ش- ر حمتی می گوید

      باسلام به همه هموطنان
      احسان آقا کاملا” راست میگن بنده اول خرداد مدل جدید اچ۳۳۰دستی۱۶۵۰تحویل گرفتم تابحال نزدیک به۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد(درحال آببندی) شکر خدا هیچ مشکلی نداره ازمسولین ومهندسین محترم پارس خودرو نهایت تشکر را دارم

    2. عرفان می گوید

      من دهم مرداد یه دونه ۳۳۰ اتومات پیش خرید کردم برای آبان، اولین ماشینمم هست، قبلا سال ۸۹-۹۰ سمند داشتم چند ماهی. تا الان که جمع کردم و با تحقیق و بررسی اول قصد داشتم دناتوربو بخرم، با تمام سختیها و مشکلات موتور توربو، توان موتورش می ارزید به مشکلات نگهداری و استهلاکش، منتها ایرانخودرو احتکار کردو مدتهاست فروش نداشته. با برادرم که دکترای مکانیک داره و اطلاعاتش خیلی علمی ودرسته صحبت کردم، بهم پیشنهاد برلیانس ۳۳۰ اتومات رو داد. روی بحث اتومات بودنش هم تأکید داشت. من هم چند وقتی تحقیق کردم وبه نتیجه رسیدم که ماشین درستیه، اولش چهار دنده بودنش برام سخت بود، اما اون یکی داداشم که فوق لیسانس مکانیکه گفت که اولا این اتوماتها ضرایب دنده شون طوریه که به اندازه یک پنج دنده ساپورت میکنه حرکت رو، دوما با تزریق روغت توی گیربکس این حرکت رو کنترل میکنه و اینطوری نیست که گیربکسهای پنج دنده دستی رو با چهار دنده اتومات مقایسه کنیم، دوتا مقوله جداست و سیستمشون کلا فرق میکنه. هر دنده با میزان تزریق روغن وضعیتهای سبک و سنگینی رو میتونه داشته باشه، خلاصه فکر میکنم گزینه مناسبی باشه با توجه به کلاس قیمتی و وضعیت موجود بازار این احتمالا کم دردسرترین ومطمئن ترین گزینه ست.

  34. بنده خدا می گوید

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه گوشت بده.
    سگ برلیانس می ارزه به تمام ماشین های ساخت داخل.
    ساندرو استیپ و برلیانس را هر دوشو خود پارس خودرو میزنه و همین پارس خودرو قیمت برلیانس را بیشتر زده
    بعد طرف میاد ساندرو پفکی بدون آپشن از دور خارج شده اروپا را میگه سانرو نگو کاتیلاک بگو ، ساندرو فقط موتور خوبی داره
    سمند و دنا هم لگنی بیش نیستن اصلا جای بحث نداره .
    ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۴۰۵ قطعات بی کیفیت ایرانی و چینی هست . بدون هیچ آپشنی.

  35. رضا می گوید

    ماشالله چه سایت آپدیتی
    این خودرو با مشخصات موتور ۱۵۰۰ و گیربکس قدیم که نوشتین دیگه تولید نمیشه
    چون هم موتور عوض شده و هم گیبرکس
    گیربکس درسته هنوز ۴ دنده است ولی کامل فرق کرده جوری که با گیربکس جدید ۱۱۰ کیلومتر میشه به راحتی با دنده ۲ رفت و چون ساخت هیونداست از مزیت های خودروست نه معایب
    یا آپدیت کنین یا یک مهر باطل شد بزنین وسط صفحه
    لطفا اگر میخواین کسی رو راهنمایی کنین اطلاعات ۶ ماه پیش رو بهش ندین
    از لحاظ قیمت نوشتین گران؟ نسبت به قیمت و کلاس این خودرو این بهترین انتخاب هست
    یا نوشتین سواری خشک؟ مطمئن شدم سوار نشدین و اینجا مطلب گذاشتین چون اگر سوار میشدین میدیدن چقدر ماشین بی صدا و نرم حرکت میکنه، چه درجا چه در حال حرکت
    شیشه ها بالا باشه که اصن نمیفهمی موتور روشنه
    دوستانی که قصد خرید این ماشین رو دارید به نظرات افرادی که حتی سوار این ماشین نشدن توجه نکنید، خیلی ها عادت دارن به پیش داوری و جبهه حسادت گرفتن
    این ماشین عالی بود و عالی تر هم شده و درست استفاده بشه حالاحالاها ماشینه

  36. پوريا می گوید

    سلام به همگی من ٢٠٧ اتومات دارم به خاطر نداشتن جا میخوام ٣٣٠ بخرم این کارو بکنم یا نه

  37. ناشناس می گوید

    سلام به خریداران برلیانس ۳۳۰ لطفاً اتوماتیک نخرید گیربگسش ضعیفه من برلیانس ۳۳۰ اتوماتیک دارم گیربگسش نسبت به دنا توربو خیلی ضیعیفه با دنا توربو کورس گذاشتیم در سربالایی دنا تربور شتابش عالیه ای کاش دنا تربور می خریدم کلرش اصلا خوب نیست بخاریش گرما نداره نه سرما داره نه گرما

    1. علی می گوید

      دوستم هم توسان داره و هم اچ ۳۳۰ موتور جدید اتومات، این دو تا ماشین را کورس گذاشتیم راحت از توسان جلو زد . بعد شما میگی از دنا پفکی عقب افتاده. معلومه دلال ایران خودرو هستی. در مورد کولرش مدل های جدیدش اصلا مشکل نداره، ایراد مدل قبلی هاشم گاز کولر بوده که با عوض کردن گاز کولر به راحتی حل میشه.

      1. محمد می گوید

        خیلی دروغ واضحیه برلیانس اتو از پراید و پیکان هم میخوره جونش در میاد تا شتاب بگیره دوستان به حرف این ادم هایی که ظاهر بین هستند گوش نکنید و خودتان تست کنید میفهمید چی میگم

        1. بنیامین می گوید

          آخه داداش من تو پیکان داشتی مث اینکه.بعدش ۴۰۵ واسه سال ۷۰ هست .پیکان واس زمان شاهه.تو عطیقه سواری مث اینکه.بعدشم تو یک کلمه حرفمو قطع میکنم دوستان برلیانسیو دیگران اگه قبول دارید لایک کنی:اگه شرکت برلیانس بد بود هیچوقت bmw آلمان که تو خواب با پیکانت سوسکش کردی با برلیانس کار نمیکرد.پس شرکت خوبیه که bmw آلمان باهاش همکاری میکنه.

    2. عرفان می گوید

      با دنا توربو کورس گذاشتی؟؟
      آقای انیشتین! دناتوربو ۲۱۵ نیوتون گشتاور داره! و برلیانس تنفس طبیعیه! چیو با چی مقایسه میکنی؟؟ دناتوربو دنده دستیه این اتوماتیکه! کلا دو مقوله جدا هستند، توربو نگهداری و استهلاکش بالاست این مطمئن تره! با دنده اتوماتیک که کورس نمیدن با ملت اخوی! این برلیانس یک ماشین مطمئن و خانوادگی و مطمئن و کم هزینه ست، اگر دنبال کورس گذاشتن و اسپورت بازی و کف خوابوندن و گاز دادن و کل کل هستی، و روده های ماشین رو شش ماهه در میاری و میفروشی یکی دیگه میخری هر شش ماه یه بار، همون دنا توربو و سورن توربو بگیر. برلیانس ماشین خانواده ست، برای رانندگی مطمئن و مناسب و سلامت ماشین طولانی طراحی شده. البته شتاب خودشم داره در کنار راحتی رانندگی و نرمی و آپشنهای خودش.

  38. علی می گوید

    چیز طبیعیه ماشین اتومات در سربالایی از مقابل دنده ای کم میاره. اگه کسی بگه برلیانس موتور جدید دنده ای در مقابل دنا در سربالایی کم آورد . آنوقت میشه گفت دنا بهتر بوده.

  39. علی می گوید

    جو تخریب روی محصولات برلیانس خیلی بالاست. اگر این ماشین بهترین ماشین دنیا هم باشه در برابر این همه تخریب اذهان مردم کم میاره. ظاهرا پارس خودرو این خودرو را رها کرده. فقط براش ساندرو مهمه.

    1. محمدرضا می گوید

      میدونی چرا ساندرو براش مهمه؟: من خودم از کسی که اونجا کار میکرد شنیدم،ساندرو بهترین سود رو برای اونا داره،چون هیچی جز یه گریبکس اتومات نداره و موتور همش داخلی سازی،اسم رنو روش گذاشتن با سود خوب فرو میکنن به ملت

  40. علیرضا می گوید

    من اچ ۳۳۰ اتومات ثبت نام کردم ولی هنوز تحویل نگرفتم . نظرها را خواندم این همه ایراد ، از ناراحتی شبها خواب نداشتم یک بار رفتم انصراف بدم ولی همسرم منصرفم کرد. خلاصه تا متوجه شدم دوستم که اهل آبادان همین ماشین اچ ۳۳۰ موتور جدید اتومات را داره
    ازش درباره ایراداتی که در نظرها دیدم مثل کیفیت پایین کولر و رنگ و صدای موتور و کمک ها و خشک بودن ماشین و … پرسیدم.
    میگه نمیدونم شاید در نسخه های قبلی چنین ایرادها بوده باشه ولی کولر این خودرو فوق العاده قوی هست و در گرمای آبادان به خوبی جواب میده . میگه ۶ درجه داره و من روی درج ۲ میزارم خیلی خنک میکنه چه برسه درجه بالاتر . درباره خشک بودن میگه این خودرو خیلی نرم هست. درباره کمک های ماشین میگه تنها عیب لاستیک خودرو بود که ساخت یزد تایر هست و به این خودرو نمیخوره و من اونو عوض کردم عالی شد. درباره شتاب گفت من توسان هم داره با توسان درگ انداختن راحت ازش جلو زد . در سر بالایی هم مثل شیر میره. درباره کیفیت قطعات داخلش گفت ان هم عالیه. کلا گفت من در این ماشین هیچ عیبی ندیدم. ……………………………. خدا لعنت کنه آنها که این خودرو را ندارن الکی نظر میدن. خدا لعنت کنه دلال های ایران خودرو که میان اینجا الکی نظر میدن . ماشین به این خوبی را که موتورش محصول مشترک هیوندا و چین و بی ام و هست را اینقدر بد نام میکنن.

  41. سعید می گوید

    دوستان ،چرا به حرف افرادی که نظر غیر منطقی میدن گوش نکنین
    من برلیانس موتور جدید دارم و از کیفیتش و سرعتش و کلا از رانندگی باهاش واقعا لذت میبرم و وقتی میام اینجور سایتها و نظرات دروغ و کاملا اشتباه در مورد برلیانس را میبینم اعصابم بهم میریزه که چرا ما ایرانی ها باید اینجوری باشیم و چرا درست همدیگه را راهنمایی نمیکنیم. از گمراه کردن همدیگه چه سودی میبریم؟
    یک نفر که میاد اینجا و میخواد ماشین انتخاب کنه نظرات افرادی رو میخونه که حتی سوارش هم نشدن.
    من که برلیانس سوار هستم چرا باید از دنا بد بگم وقتی نداشتم و نمیدونم چجور ماشینی هست. شاید اصن دنا ماشین بهتری باشه
    ولی چیزی که من تا الان درباره برلیانس بهتون میگم اینه که من به عنوان یک مصرف کننده واقعا ازش راضی ام و تا حالا هیچ ایرادی ازش ندیدم وگرنه بدون تعصب بهتون میگفتم، فقط برای من که با همسرم خانواده ۲ نفره هستیم همچین صندوق بزرگی لازممون نمیشه و کاش یک سوم همچین فضایی به داخل اتاق اختصاص داده میشد
    من از رانندگی باهاش واقعا لذت میبرم و ماشین بسیار آروم کار میکنه و عایق بندی خوبی داره، با اینکه بوق قوی داره اما وقتی شیشه ها بالا باشه صدای بوق به سختی شنیده میشه
    شتابش هم که از ماشین قبلیم پژو پارس خیلی بیشتره و کشش بالاتری داره و سرعت های بالا هم خیلی تعادل خوبی داره و اصن احساس خطر نمیکنی و حس امنیت خوبی بهت میده.
    هر کسی این ماشین رو میخره مبارکش باشه و از رانندگی باهاش لذت ببره

    1. ش- ر حمتی می گوید

      با سلام خدمت هموطنان عزیز
      حدود دوماهه برلیانس اچ۳۳۰ گیربکس معمولی جدید تحویل گرفتم از هر لحاظ ماشین فوق العاده است بسیار نرم وراحت وبی صداست پیشنهاد میکنم اگه قصد خرید دارید شک نکنید

  42. فرهاد می گوید

    بااحترام به نظر ات داده شده من همه ماشینهای داخلی تا مرز این قیمت داشته ام وقبل از خرید این ماشین تحقیقات بسیار کردم ولی واقعا بگم که این نواقصی که گفته شد اصلا درست نیست ونمیشود این ماشین را با هیچ کدام از تولیدات داخلی بااین قیمت مقایسه کرد واقعا قدرت خوب تو سر بالایی وسرعت مناسب در کفی جزء محاسن برلیانس است درضمن شما چه گزینه دیگه ایی با این قیمت وابشنها سراغ دارید ادم باید اول ببیند چقد پول میدهد وبه همان اندازه از خرید خود انتظار داشته باشد

  43. ابراهیم می گوید

    سلام ببخشید میخواستم بدونم مزدا وانت دوکابین موتور میتسوبیشی ماشین خوبی هست و ایا کولر داره سرعت وشتابش خوبه در کل برای مسافرت و رفتن به باغ و سربالایی چطوره؟

  44. محمد می گوید

    با سلام، هزینه نگهداری آن خیلی بالاست. یک جفت چراغ جلو برلیانس یک میلیون و هشتصد هزار تومان است که در مقایسه با قیمت خودروهایی داخلی بیش از ده برابر گرانتر است

  45. سعید می گوید

    در جواب دوست خوبمون آقا محمد عرض کنم که چراغ جلو ماشین حدود ۴۵۰ تومن هست نه اون قیمتی که شما گفتی
    در ضمن قطعات این ماشین بسیار بسیار با کیفیت تر از قطعات داخلی هست، درسته چینی هست اما درجه یک چینه و مثل جنس های درجه ۴ چین نیست که تجار ایرانی به خوردمون میدن. شما یک چراغ این ماشین رو به دست بگیر و چراغ ماشین ایرانی را هم بدست بگیر خودت متوجه میشی که چقدر کیفیت این دوتا فرق میکنه، جنس خوب پول خوب هم میخواد

  46. محمد می گوید

    واقعا متاسفم به افرادی این خودرو رو ندارن و در مورد خودرو برلیانس نظر میدن همین کارها رو کردیم پژو و پراید شدن بهترین واقعا فکر کردید تکنولوژی همین پراید و پژو و سایر خودروهای تولیدی سایپا و ایران خودرو مال چند سال پیش هستند بزور خودشونو ارتقاع میدن بخدا بسه از این همه خراب کردن خودروهای دیگر بابا این خودرو تولید سال ۲۰۱۲ به بعد است با تکنولوژی روز دنیا خودروهای شما چی ؟؟ هی نگید خودرو چینی به همین خاطره خودروهای شما انحصاری و فقط درایران تولید میشه هیچ جای دنیا هم نیست ^^^^^^خواهشن به سایت کارخانه برلیانس با نوشتن اتو برلیانس یک سری بزنید^^^^^^^

  47. ناشناس می گوید

    اشغال هر کی میگه نی یا قبلش خودرو نداشته یا پراید داشته نخر اقا

  48. محمد می گوید

    دوستان در کل ماشین خوب و راحتی نسبت به خودرو های تولید داخلی هست . پژو -۲۰۶- سمند و …. اگه این دلالها بزارن تو بازار و بازار این خودرو رو خراب نکنند چون واقعا با جون مردم بازی میکنند . فقط به خواتر پول فقط توایران بازار خودرو پراید – پژو – سمند به نظرشون خوبه بابا دیگه بسه بزارید مردم هم سوار یک خودرو باکیفیت شن. باتشکر

  49. سعید می گوید

    میلیارد برابر بهتر از تمام ماشین های داخلیه
    اصن قابل مقایسه با این آشغالهای ایرانی نیست
    لطفا پرایدهاتون را سوار بشین و لذت ببرین چون این ماشین را باید با هیوندا و تویوتا و … مقایسه کنید که از لحاظ کیفیت برابری میکنه
    هرکی بد میگه چون حسادت داره خفش میکنه، ما که برلیانس داریم و یک چرخش را با ماشین های هم سطحش عوض نمی کنیم
    هرکی هم بد میگه و فکر میکنه خوب نیست میتونه نخره، کسی اصرار نکرده که بخرین و کلاسش رو پایین بیارین

  50. عباس می گوید

    سلام من میخوام ۳۳۰ دنده بخرم موتورجدید خوبه بخرم

    1. erfan می گوید

      بخر

    2. علی می گوید

      سلام.. من اتومات ۳۳۰ موتور جدید دارم … قبل تر ۳۲۰ موتور قدیمی که بدون مدیا و کیلس بود رو داشتم باید بگم از هر نظر این سره به اون …شتابش که عالی شده من راضیم ازش . فقط گرفتی لاستیک ۲۰۵ رودستون بنداز حالشو ببر .

      1. احسان می گوید

        سلام خدمت همه سروران. بنده اولین مدلهای برلیانس ۳۳۰اتومات روازهمون اول خریدم مدل تیر۹۴هنوزدارمش. حالاحالاها هم نمیفروشم اون زمان همه میترسیدن بخرن من تحویل فوری اقساطی گرفتم. باتوجه به شرایط مالیم ایده آله. هرچی بیشترمیگذره بیشترخوشم میادازش.برادرم تویوتا کمریgli2008داشت ازمشهدتاتهران باهم همسفربودیم تویوتاشوفروخت ۳۳۰اتومات موتورجدیدخرید…

        1. ناشناس می گوید

          مبارک باشه ولی تویتا کمری از برلیانس پاینتر

  51. خنامانی می گوید

    سلام من میخوام اتوماتش رو بخرم تو رو خدا راهنمائیم کنید،ممنون

  52. ناشناس می گوید

    سلام حتما بخر خدا شاهده امروز خریدم لذت میبرمب سوار میشم

  53. علیرضا می گوید

    سلام دوستان. من دنا مدل ۹۵ داشتم از صفر زیر پام بود. توی اتاقش خیلی صدا میداد هر کجا هم که بردم گفتن نمیشه صدا گیری کنی! بدنه‌اش هم از همون ماههای اول شروع کرد به زنگ زدن! الان یک ماهی میشه دنا رو فروختم و ۲۰۷ اتومات گرفتم برای راحتی بیشتر ولی متاسفانه وقتی توی مسیرهای تقریبا ناهموار حرکت میکنم انگار که کجاوه (شتر) سوار شدم. اینقدر که از در صندوق عقبش صدا میاد. خیلی تو ذوقم خورده. میخام بفروشمش. تو رو خدا کسانی که برلیانس ۱۶۵۰ دارند بدون غرض راهنمایی کنند، هنگام رانندگی توی اتاق صدای دربها و صدای اضافه نمیاد؟ کلا رانندگی باش چطوره؟ لطفا راهنمایی کنید. سپاس…

    1. مهرداد می گوید

      من h330 دنده ای داشتم اشغاله نخر که اذیت میشی کلا خرج میذاره سر دستت گیربوکسش زود خراب میشه کیفیت قطعات کابین واقعا ضعیفه.

  54. محمد می گوید

    سلام دوستان عزیز من برلیانس ۳۳۰ دنده ای ۱۶۵۰ گرفتم یه ده روزه مصرفش بالاست صدی ۱۰ هستش لطفا منو راهنمایی کنین چکارش کنم ممنون

  55. محمد می گوید

    مصرف ۳۳۰ جدید مگه چنده؟ مال من که صدی ۱۰ هستش چکارکنم لطفا راهنمایی کنین

  56. عباس غزالی می گوید

    طراحیشو ک بی ام و داده اینا ساختن طراحی خوبی داره و کپی نیست خوبه چون کپی رو درست در نمیارن موتور و اپشن ایناشم معمولی و قابل قبوله ارزش خریدش نسبت ب چینی های دیگه بالاست

  57. اسی می گوید

    من ۳۳۰ h متور جدید دارم چندین دلیل برای اینکه این ماشین رو بخرید۱-سواری نرم بر خلاف گفته سایت چرخان نمیدونم منظورتون چیه؟۲-ترمز عالی ۳-هندلینگ نرم-۴-فرمان پذیری فو ق العاده نرم- ۵-در این مدل جدید سربالایی فقط دهدن ۴ و ۵ مگر ماشین سنگین جلوش باشه۶- طراحی پخته و زیبا۷- موتور میتسوبیشی۸-گیربکس هیوندای ۹- یور۵-۱۰-مصرف کم۱۱- صندوق بزرگ و جادار—– جالا نقاط ضعف ۱- قیمت در حال حاضر گران۲- داشبرد پلاستیک خشک(جنگی به دل نمیزنه)-۳-قطعات نسبتاًگران و کم ۴- رنگ سپرها ضعیف
    این چیزایی هست که از ماشینی که خودم دارم گفتم در کل راضیم

  58. Hadi می گوید

    بنده ۲ سال هست برلیانس دارم، و آنقدر راضی هستم که حیفم میاد ماشین را بفروشم و میتونم عوض کنم و ارتقاء بدم. نمونه اتوماتیک این ماشین بسیار نرم و هندلینگ خیلی خوب داره، من تعجب میکنم چطور بعضی اساتید بدون رانندگی با این خودرو نظر کارشناسی میدن، بنده با چهار سرنشین و صندوق عقب پر گردنه های پر شیب و طولانی را با سرعت ۱۴۰ تا رانندگی میکنم و عملکرد گیربکس کره ای این خودرو بسیار هوشمند و هماهنگی بسیار خوبی با موتور داره، عزیزان به شما تضمین صد درصد میدم این خودرو هیچ نقصی نداره، اگر به سایت رسمی کارخانه برلیانس مراجعه کنید و قسمت پیشرانه برلیانس سری ۳۰۰ را مطالعه کنید خواهید دید این ماشین تحت تکنولوژی شرکت bmw آلمان تولید میشه و صراحتا نام bmw در تولید پیشرانه ذکر شده، من موندم یعنی مهندسین آلمانی و چینی اندازه کارشناسان ایرانی تعهد و تخصص ندارن که این موتور را ۱۵۰۰ طراحی کردند. نه عزیزان بازدهی این موتور نه تنها کمتر از موتورهای ۱۶۰۰ نیست بلکه در بسیار از موارد عملکرد بهتری دارد، تنها در حرکت اولیه شاید کندی داشته باشد که به علت اتوماتیک بودن آن است. طراحی و آیرودینامیک این مدل توسط شرکت پرین فارینای ایتالیا صورت گرفته، موتور کپی شده میتسوبیشی با تکنولوژی تولید و نظارت مستقیم bmw آلمان، قسمتهای برقی بوش آلمان میباشد، و گیربکس شرکت پاور تک کره است که این شرکت گیربکسهای هیوندا را نیز تولید می کند. همچنین آپشنهای فراوان مثل سانروف دو حالته، پاور ویندوز، ورود بدون کلید، کیلس استارتر، مولتی مدیا، gps رهیاب، تشخیص و اعلام دوربینهای پلیس در جاده، فرمان برقی هوشمند و تنظیم سفتی در سرعتهای بالا، صندلیهای تنظیم راننده در چهار جهت، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، کنترل کشش hhs در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، موتور مجهز به زنجیر تایم، ترمزهای abs+ebd کامپیوتر سفری (نشان دهنده مصرف لحظه‌ای بنزین و مقدار طی مسافت با بنزین باقیمانده)،تنظیم ارتفاع نور اصلی در سه جهت، مجهز به بلوتوث جهت انتقال صدای موبایل به کابین و انتقال موزیک موبایل به سیستم صوتی خودرو، کنترل تنظیمات صوتی بر روی فرمان، مصرف کم بنزین (داخل شهر ۶،۷ و خارج شهر ۵،۵)و… از جمله این امکانات بی نظیر این خودرو است.

  59. مرتضی می گوید

    سلام
    ببخشید اگر میشه از بازار دست دوم این ماشین هم صحبت کنین. چون در کل ماشین های چینی بازار فروش افتضاحی دارن نظیر ماشین های کرمان موتور
    ایا این هم بازار دست دومش ضعیفه؟

  60. Amir می گوید

    من ۳ ساله اچ ۳۳۰ اتو دارم، پیشنهاد میکنم اگر میخواین برلیانس بخرین یکم بیشتر پول جمع کنین برین سراغ یه ماکسیما یا مگان ۲۰۰۰ ، چون این ماشین اصلا قابل قبول نیست چرا که همیشه در سربالایی ها کشش کم، تهویه مطبوع بد و از همه مهمتر این که از ۱۲۰ به بعد تو جاده به هیچ وجه نمیتونید کورس بزارید و ماشینارو سوسک کنین من ۳ ساله دارم فقط از مصرف سوختش راضیم و این ماشین صرفا یک ماشین اقتصادیه و بس

  61. محسن می گوید

    سلام
    بنده هم هم هشت ماهه که برلیانس ۳۳۰ اتومات ۱۶۵۰ دارم .مزایا ومعایب رو کامل میگم.
    ۱.مصرف سوختش رضایتبخش وخوبهدر واقع بگم مصرفش کمه.
    ۲.ماشین جاداره هم برا تو شهر وهم برا بیرون از نظر صندوق
    ۳.هندلینگ خوبی داره
    ۴.خیلی نرمه
    ۵.سرعتش هم توی اتوبان عالیه و سربالایی کم نمیاره
    این که تعدادی از عزیزان گفتن اصلا اینجوری نیس
    ۶.قطعاتش هم اگه سری به پاساژ آهنی تهران بزنید متوجه میشید که فراوانی نعمت هست.
    تا الان هم هیچ عیبی پیدا نکرده که بنده رو دچار مشکل کنه
    علاوه بر این یکی از همکارام برلیانس ۳۲۰ بمدت سه ساله که داره وکاملا راضیه.

  62. نیما می گوید

    خدایی خیلی خوشگل ولی قتعات نداردش

  63. ناشناس می گوید

    دوستان عزیز اینقدر پراید و پراید سوار را رو مسخره نکنید والله ما هم دلم نمیخواد سوار پراید شیم ولی بودجه مون در همین حده ما هم پول داشتیم بدمون نمی اومد ماشین خارجی سوار شیم. ایشالله چرخش بچرخه براتون.

  64. ناشناس می گوید

    باسلام خدمت سروران
    بین برلیانس ۳۳۰ اتوماتیک و ۲۰۷ کدوم خدایی بهتره
    موتورش و گیربکسش چجوریه

  65. مجید می گوید

    باسلام من عاشق برلیانس شدم وقصد خرید این خودرو رو دارم وبا دیدن نظرات دوستان دارم منصرف میشم لطفا کسی که برلیانس سواره راهنمایی کنه که بخرم یا نه

    1. ناشناس می گوید

      خاسی بخری ۳۳۰ اتومات بخر وارداتی نه از اونا که مونتاژ ایرانه

  66. علیرضا می گوید

    سلام من خودم دو تا ماشین دارم دنا پلاس و ال نود به نظرتون این ماشین خوبه؟ چون میخوام ال نودم رو بفروشم این ماشین میتونه راضی کننده باشه؟ راجب دنا پلاس هم بگم که ماشین بدی نیست بدرد سفر بیرون شهری خیلی میخوره

  67. مهرداد می گوید

    من h33o دنده ای داشتم از ویژگی های خوبش سواری نرم و راحت هس اما کیفیت رنگ پایین گیربوکس زود خراب میشه قطعات کم یابات یا نایاب نمایندگی پاسخگو نیست کلا راضی نبودم

  68. هومن می گوید

    این نظرم مطمئنم خودرو سازای داخلی نوشتن و کاملا چرته من ۴ ساله برلیانس ۳۲۰ اتومات دارم و ۸۰ هزارتا باهاش رفتم غیر روغن و روغن هیدرولیکو لنت و لاستیک چیزی رو ازش ندیدم که اونم مصرفیه باید عوض شه اصلا این حرفا رو قبول ندارم نوشته خشکه با مزدا ۳ من مقایسه کردم نرمیشون مثل همه با اینکه مزدا نسبت به قیمتش باید سرتر باشه

  69. یک بنده خدا می گوید

    من h330اتومات دارم مدل ۹۷ خیلی خیلی راحته ونرم بی سروصدادارای سانروف دوربین و مانیتور این ماشین خیلی امکانات داره مثل دنده ای شدن از حالت اتومات ولی ماشین خوبیه

  70. ارش می گوید

    من h330 اتومات دارم خدایی مُردَش می ارزه به هرچی ماشین ایرانیه

  71. مهرشاد می گوید

    دوستان به تازگی با ماشین برلیانس h320 دستی تصادف کردم متاسفانه چند باری ماشین ترمز خالی کرده بود و من جدی نگرفتم گفتم تو سرعت بالا ترمز زدم ترمز اولش سفت میشد و بعد که بیشتر فشار میدادم کلا ول میکرد ترمز و من جدی نگرفتم بعد چند هفته پیش در لاین سمت راست بودم و داشتم با سرعت ۷ یا ۸۰ میرفتم که متاسفامه سرعتم از ماشین باند چپ بیشتر بود اون آقا سمتم فرمون داد و من به نا چار ترمز محکمی زدم متاسفانه ebs گاشین عمل نکرد و چرخ های عقب ماین قفل کرد و خوردم به جدول موتور ماشین پیاده شد امنیت خوبی داشت ماشین ولی دو ایربگ باز شدن ولی خودم حتی کوچک ترین جابه جایی هم نداشتم درون ماشین ستون و شاسی محکمی داره این ماشین به علت شکمه دار بودن جدول و ارتفاع شتر مانند این ماشین باعث شد سینی ماشین ضربه بوخوره و رادیت و متور ماشین خورد بشه چون زیر ماشین ضربه خورد تو شتاب ماشین خوب بود نسبتا ماشین خوش سرعتی بود من دنده ۴ این ماشین ۱۵۵ تا کشوندم بازم راه داشت تازه با ۳ تا سواره موتوری خوبه همه چیز خوبه ولی متاسفانه تو ترمز گیری ضعف شدیدی داره این ماین حتی یکی دیگه از دوستانمم به خاطر خالی کردن ترز همین ماشین تو سرعت ۴۰ کیلومتر تصادف کرد و یه نکته ی دیگه تقریبا تمام اجزای این ماشین بسیار ظریف هستند و با کوچک ترین ضربه میشکنند و کیفیت رنگ این خودرو که ما داشتیم رنگش مکی بود بسیار بی کیفیت بود و بسیار زود تمام ماشین پر از خط و خش هایی شده بود که واقعا نمیشد فهمیذ چجوری شده در کل بخوام بگم ایمنی خوب موتور قوی گیربکس عالی (دستی البته) و سواری تقریبا خوبی داره ولی از طرفی ضعف ترمز سیستم صوتی بی کیفیت قطعات گران و اجزای پلاستیکی ظریف و کوبش شدید کمک ها و جا زدن چراغ های این ماشین که کار حظرت فیل هستش از بدی های این ماشینه

  72. 11 می گوید

    همتون گوزین

  73. هاشمی می گوید

    از آخر سال ۹۵ برلیانس اتومات گرفتم تا الان هم سوار شدم و فقط روغن و بنزین زدم گوش شیطون کر تا الان تعمیرگاه نرفته و همه جا سربالایی های تند (اسالم، فیلبند ،و …) رو با هاش رفتم ماشین عالی هست گریبکس رو که مزخرف گفتین برین گریبکس هایی رو که روی ال نود و ۲۰۶ و دنا میزارن مقایسه کنین بعد میفهمین بهترین گریبکس روی برلیانس هست گریبکس هیوندای I20 تایپ ترونیک هست و خودش دور موتور رو کم میکنه تو جاده و اتوبان اصلا هم دور موتور با ۱۶۰ تا سرعت از ۳ بالاتر نمیره و صدایی هم نداره موتورش تو کابین و سواری بسیار عالی و نرمی داره و وجدانن قیمتش الان هم قیمت یه پارس آشغال هست همه نوع ماشین هم داشتم سمند،پارس ، ال نود،پراید یه مدت هم I20 از همه اینها سره اصلا قابل مقایسه با ماشین های وطنی نیست

  74. مهدي می گوید

    با سلام خدمت تمامی هموطنان عزیز
    بنده نه تعصبی به هیچ خودرویی دارم و نه دوست دارم در مورد خودروهایی که استفاده نکردم نظر بدم و خدایی نکرده باعث ناراحتی هموطنی بشم ، در حال حاضر بنده دو خودرو ۲۰۶ و برلیانس ۳۳۰ اتومات ۱۵۰۰ دارم ، برلیانس رو دست دوم خریدم مدل ۹۶ هست و موقع خرید حدود ۷۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داشت ، هنگام خرید با اینکه حدود سه سال و نیم از عمر خودرو می گذشت نشانه ای از فرسایش و یا صدای اضافی و یا هیچگونه خرابی حس نمی کردی ، اکنون حدود نه ماه از خرید این خودرو می گذره ، من از اون سری افرادی هستم که با حوصله رانندگی می کنم زیاد اهل کورس گذاشتن نیستم تا به امروز که چندین سفر با این خودرو رفتم از اون خیلی راضی هستم ، خودرو نرمی هست ، چون بنده مرکز شهر تهران زندگی می کنم مجبورم از خیابان سعدی ( چراغ برق ) خرید کنم ، اونجا قطعاتش به وفور پیدا میشه در انواع کیفیت ها و قیمت های مختلف ، مصرف بنزین مناسبی داره ، گیربکسش و نحوه تعویض دنده ها راضی کننده هست ، فرمون خوبی داره ، لیفت ماشین در حد مناسبی هست بطوری که به راحتی سر پیچ های تند با سرعت نسبتا” بالا قابل کنترل هست ، فرمون برقی از مزیت های این ماشین هست ، اصلا” مشکل ضعف کشش ماشین در سربالایی ها و گردنه ها رو حس نکردم ، از ترمزهای قابل قبول و مناسبی برخورداره ، ارگونومی صندلی ها بسیار مناسبه ،از معایب اون می توان به ارتفاع پایین این خودرو اشاره کرده که بنده دو مرتبه در سرعت گیر جاده به دلیل سرعت بالا سپر جلو رو زمین زدم که یه مرتبه باعث اسیب دیدگی سپر جلو شد ، برای افرادی که دنبال ماشین های پرشتاب و اهل کل انداختن باشن ماشین مناسبی نیست چون به طبع اتومات بودن در شتاب گیری اولیه یه مقدار تنبله ، در کل بنده از این خودرو راضی هستم و هیچگونه اذیتی تا کنون این خودرو واسه من نداشته تا الان هم حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر با این خودرو رانندگی کردم و کیلومترم ۸۵ هزار تا شده . امیدوارم واسه اون دسته از هموطنانی که جهت خرید این خودرو دنبال نظرات کاربران می باشند کمکی کرده باشم .

  75. حسین می گوید

    سلام دوستان وقت بخیر،
    من تقریبا ۴ سال این ماشینو دارم H330 1650 اتومات، قبلش ال نود داشتم، من فکر می کنم ماشین قبلی هر کدوم از ماها توی نظر دادمون راجب ماشین جدید تاثیر داره، من ماشین قبلیم ال نود بوده، البته خب مزدا و هیوندا هم سوار شدم، بدون اینکه بخوام طرفداری داشته باشم، فکر می کنم این ماشین توی چینی ها بخصوص با توجه به ظاهرا خوبش و جادار بودنش و همچنین فرمون برقی و گیربکسش که به نظرم به نسبت CVT شتبابش بیشتره بهتر هست، و در کل قطعا از ماشین های ایرانی که بهتره شک نکنید، من باهاش کلی سفر کفی وکوهستانی رفتم جنوب وشمال کشور و کاملا راضی بودم، برای قطعاتش هم من آینه و یه قطعه برقی می خواستم تقریبا تو بازه زمانی دو هفته ای آماده ونصب کردم. مصرف سوختش هم به نسبت حجم موتورش و اتومات بودنش مناسب هست .

  76. آرمانی می گوید

    قیافه در حد bmw سواری بسیار لذت بخش
    من بین دنا و برلیانس قطعا میگم برلیانس

  77. حسین می گوید

    سلام و عرض احترام،

    بنده ۳ سال که برلیانس۱۶۵۰ H330 اتومات دارم، قصد ندارم با ماشین های دیگه مقایسه کنم فقط نظر شخصیمو خدمتتون عرض میکنم، این خودرو بسیار راحت هست و رانندگی باهاش بخصوص تو مسیر های طولانی خسته کننده نیست، گیربکس بسیار نرم و خوبی داره و صدای بیرون تو کابینش نمیاد که مثل بعضی خودروهای جدید تولید داخل اذیت کنه، خب میشه گفت تو ماشین های چینی یکی از بهترین هاس، هزینه نگه داریش پایینه، تسمه تایم نداره و درواقع زنجیر تایم داره، در خصوص قطعاتش من یدونه اینده و قفل در نیاز داشتم تو نمایندگی ثبت کردم و تقریبا بین یک هفته تا ۱۰ روز انجام شد و معمولا قطعاتش موجود هست و مشکلی از این بابت هم نیست، امیدوارم براتون مفید بوده باشه موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.