مکمل بنزین
گوناگونخبر

یک صفحه نمایش غول پیکر در برلیانس V7!

اسپای شات‌های جدید از خودروی برلیانس V7 نشان می‌دهد که این خودرو به یک صفحه نمایش بسیار بزرگ فلت لمسی در بخش مرکزی خود مجهز است. این صفحه نمایش واقعا بزرگ بوده و دارای حداقل قطر 14 اینچ است. هیچ دکمه‌ای نیز در این بخش مرکزی و یا بخش کناری آن به چشم نمی‌خورد که نشان می‌دهد همه چیز توسط این صفحه نمایش مرکزی کنترل می‌شود.

برلیانس V7 نسخه هفت سرنشین نسخه جدید SUV برلیانس V6 است و هر دو این خودروها دارای پلتفرم مشابهی بوده و بیشتر قسمت‌های آن‌ها دارای طراحی مشابهی هستند اما برلیانس V7 کمی کشیده تر است چرا که این خودرو، دو صندلی اضافی را در خود جای داده است.

موتور به کار رفته در این خودرو یک موتور توربوشارژر 1.6 لیتری با توان 204 اسب بخار است. این موتور توسط PSA تامین شده و در چین با سرمایه گذاری مشترک دانگ فنگ و PSA تولید گردیده و CE16 نام دارد . CE16 جزو سری موتورهاییست که شامل یک توربوشارژر 1.2 لیتری CE12 و 2 لیتری CE20 نیز هست و توسط همکاری مشترک بی‌ام‌و و PSA طراحی شده‌اند.

ظاهرا کمپانی دانگ فنگ به عنوان بزرگترین سهامدار PSA، وارد تولید نسخه چینی چنین موتورهایی شده و لذا این موتورها را به هر کمپانی که خواهان آن‌ها باشد ارائه می‌دهد. جالب‌تر آن‌که، بی‌ام‌و نیز در سرمایه گذاری مشترک بی‌ام‌و- برلیانس، شریک برلیانس محسوب می‌شود اما هنوز مشخص نیست که بی‌ام‌و در معاملات PSA – دانگ فنگ برلیانس دخالتی دارد یا خیر. برلیانس V7 از وجود دو نوع گیربکس انتخابی دستی 6 سرعته و یا گیربکس دو کلاچه 7 سرعته بهره می‌برد.

احتمالا برلیانس V7 در اواخر این ماه به بازار خودروی چین عرضه خواهد شد و قیمت آن از 150 هزار یوآن آغاز خواهد گردید. صفحات مدرج این خودرو آنالوگ هستند اما در میانه آن‌ها یک صفحه نمایش بزرگ سه بعدی کاملا دیجیتال وجود دارد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا